اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
حسین حیدری خواستار ارائه گزارش عملکرد مالی، درآمدها و هزینه های شهرداری طی شش ماهه نخست سال جاری شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اهواز، حسین حیدری در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با یادآوری ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: راستگویی، صداقت، وفای به عهد و زیربار ذلت و ظلم و ستم نرفتن؛ آموزه هایی است که سیدالشهدا در کربلا به ما آموخت و باید این فضایل اخلاقی را در زندگی سرلوحه خود قرار دهیم. وی ادامه داد: انتخابات هیئت رئیسه شورا سپری شده است، هر چند که اثر بی اخلاقی های صورت گرفته در فرایند این انتخابات هنوز باقی است و نتیچه بدست آمده از این کشمکش ها مطلوب اکثریت اعضا نمی باشد.

حیدری پروژه های عمرانی شهرداری را در محدوده زمان و مدت اجرا در مقایسه دوره های قبلی خوب و رضایت بخش خواند، که جا دارد بابت این تلاش از شهردار و مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری تقدیر و تشکر نمایم و با اتمام این پروژه ها شاهد تحولی در اهواز خواهیم بود. نایب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کمبود اعتبارات لازم را از موانع جدی بر سر اجرای بعضی از پروژه های عمرانی خواند و آن را باعث کند شدن مراحل اجرایی آنها برشمرد که شهردار باید هرچه سریعتر در رفع این مشکل گامهای جدی بردارد.

وی خواستار ارائه برنامه زمانبندی از وضعیت پروژه های عمرانی در حال اجرا و همچنین گزارش مصوری از روند  پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی در صحن علنی شورا نمایش داده شود اشراف و اطلاع اعضای شورا و شهروندان و اصحاب رسانه از اقدامات انجام شده در سطح شهر افزایش می یابد.   عضو شورای شهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری و مشارکت اقتصادی با حضور مدیران شهرداری تبریز ، حوزه های معاونت برنامه ریزی و معاونت مشارکتها را شایسته تقدیر خواند و آرزو کرد انتقال تجربیات در اینگونه همایشها موجب رونق در این بخش از شهرداری اهواز باشیم.

حسین حیدری در قسمت دوم سخنان خود که آنرا نکات قابل تذکر خواند بیان کرد: عدم حساسیت بعضی از اعضای شورا به طرحهای تحقیق و تفحص ارائه شده توسط بعضی از دوستان عضو که قطعا باعث اصلاح امور و جلوگیری از تخلفات احتمالی در سایر بخشها می گردد. وی با انتقاد از آنچه آنرا تزریق افراد جدید به سیستم شورا در یک ماه اخیر عنوان کرد، افزود:ورود این حجم نیروی انسانی در شورا باعث بیکاری،رخوت و بی انگیزگی در کارکنان شورا خواهد شد. ضمن اینکه پرداخت هرگونه مبلغی به افرادی که بعنوان مشاور و دستیار هیئت رئیسه بکارگیری شده اند از محل بودجه شورا یا شهرداری ممنوع است.

حیدری خواستار گزارش عملکرد مالی شهردار و ارائه اطلاعات لازم از وضعیت درآمد و هزینه شهرداری در شش ماهه اول در صحن علنی آینده شورا شد. وی با انتقاد از کیفیت نه چندان مناسب خدمات شهری بیان کرد: خدمات شهری شامل مجموعه اقدامات پاکسازی معابر و محلات، ساماندهی دستفروشان و خروج بازارچه های محلی از حالت آشفتگی و رکود و بی رونقی است که در هر ناحیه عواملی مانند مدیر ناحیه، معاون خدمات شهری ناحیه، معاون خدمات شهری شهرداری مرکز و سازمان مدیریت پسماند بر این فرایند نظارت دارند اما با این حال خدمات شهری از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

این عضو شورای شهر به تاخیر در ارائه تفریغ بودجه سال 92 شهرداری که بر اساس قانون چند ماهی از موعد آن گذشته اعتراض کرد. حسین حیدری در قسمت دیگری از نطق خود به سراغ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی رفت و اظهار داشت: حوزه معاونت فرهنگی از نقش تدارکات چی و پشتیبانی برگزار کنندگان جشن ها ، اعیاد و مراسم های مذهبی خارج شود و تبدیل به یک حوزه فعال ،پر رنگ و پرنقش در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه شود. وی از اینکه حرکت قابل قبولی از این حوزه در جهت وظیفه اصلی خود که همان ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه است دیده نمیشود ابراز تاسف کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر راه اندازی هر چه سریعتر کشتارگاه صنعتی اهواز یک ضرورت دانست. حیدری ادامه داد: طرح هایی در قالب سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری وجود دارند که تاکنون عملیاتی نشده اند که از جمله این طرح ها به بازار مرو، بازار کمیل زیتون، بازار مبل و غیره می توان اشاره نمود، در سال گذشته لایحه  آن توسط استاندار خوزستان به عنوان قائم مقام شورای شهر به تصویب رسید اما تاکنون عملیاتی نشده اند که ضرورت دارد با توجه به اینکه طرح هایی درآمدزا و اشتغال زا هستند هرچه زودتر به مرحله اجرایی شدن برسند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی مهدی پور
|
United States
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
comment
0
0
comment درود برمهندس حیدری انسان بالیاقت ودلسوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار