شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

 

شوشان – فرزانه زیاقمی: در آستانه بیست دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر همزمان با تولد سی سالگی دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی با سروش زرین آبادی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر نگاهی گذرا شد برفعالیت های یک سال اخیر دانشگاه آزاد واحد شوشتر.

دانشگاه ازاد اسلامی شوشتر از معدود واحدهای جامع دانشگاه آزاد است که در طی بیست و دو سال فعالیت خود توانسته خدمات بی نظیری را ارائه و موفقیت های زیادی را نیز کسب کند که کسب درجه واحد جامع که همطراز با واژه مادر در دانشگاههای دولتی است از بارزترین موفقیت های این واحد دانشگاهی است.

شرکت در جشنواره ژنف برای اولین بار و به عنوان نماینده خوزستان و کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره از افتخاراتی است که دانشگاه آزاد واحد شوشتر در کارنامه خود ثبت کرده و توانست ارزش تجاری سازی اختراعات خود را از سوی موسسه آکادمی علوم کشور کره را اخذ کند. همچنین در مسابقات علمی ربکا ،تیم رباتیک واحد شوشتر هم ردیف با دانشگاه امیر کبیر رتبه سوم را کسب کرده.

جذب بودجه یک درصدی پژوهشی در سه سال متوالی ، کسب مقام اول تعداد مجلات منتشر شده با اخذ مجوز انتشار7 مجله علمی به زبان فارسی در گروه های مختلف و یک مجله بین المللی به زبان لاتین در گروه کشاورزی با عضویت هیئت تحریریه از کشورهایی چون برزیل ،آمریکا،هندوستان و...،چاپ بیش از 130 مقاله ISIو بیش از 1400 مقاله در همایش های مختلف عملی،ارائه بیش از 150 طرح پژوهشی ،4 طرح پژوهشی برون دانشگاهی و... از جمله موفقیت هایی است که تنها در طی یک سال فعالیت این دانشگاه و از زمان سرپرستی سروش زرین آبادی بدست آمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر راه اندازی استخر بزرگ و سرپوشیده دانشگاه ، را ه ندازی و تجهیز مهمانسرای اساتید ، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری،، راه اندازی سایت جدید اداری و ... را نیز از دیگر اقدامات این واحد جامع عنوان کرد.

مجوز بیمارستان 96 تختخوابی در دستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

زرین آبادی همچنین از راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی و احداث بیمارستان 96 تختخوابی این دانشگاه خبر داد وگفت : پیگیری های لازم انجام شده و تا پایان شهریور ماه نیز این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

برا ساس گفته های ریاست دانشگاه آزاد واحد شوشتر فضا و امکانات لازم را برای شروع دانشکده علوم پزشکی در اختیار دارد و عدم اخذ مجوز بیمارستان به این دلیل است که بر اساس طرح توسعه شهرستان شوشتر تنها یک بیمارستان به شوشتر تعلق میگیرد که در اختیار سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور قرار گرفته است اما با تعاملات انجام شده با این دانشگاه این مجوز به دانشگاه آزاد واگذار خواهد شد.

مدیران شوشتر تمایلی به همکاری با پتانسیل های علمی ندارند

زرین آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود فعالیت رشته هایی مثل کشاورزی و باستان شناسی دردانشگاه در حوزه فضای سبز شهری و بازسازی میراث باستانی تعاملی با مدیران شهری صورت نگرفته و شوشتر در این دو حوزه بسیار ضعیف عملکرده است؟گفت: از پتانسیل های علمی که در شهر وجود دارد باید ارگانها و ادارات استفاده کنند واز اساتید و هیئت های علمی درخواست همکاری کنند که تاکنون هیچ درخواستی صورت نگرفته و ما هم اکنون نیز اعلام میکنیم که با هر ارگانی که تمایل همکاری داشته باشد حاضر به همکاری هستیم.

وی ادامه داد: اما اخیرا با مذاکراتی که با میراث فرهنگی هستیم در حال ایجاد تفاهم نامه هایی هستیم و در آینده نیز نشستی خاص معماری و بخش گردشگری خواهیم داشت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار