شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه در شهرسازی در خوزستان گفت: گر چه دستگاه هایی متولی ایمن سازی راه ها هستند اما تحقق این امر جز با مشارکت و تعامل دو سویه مردم امکان پذیر نیست.

امید زمانی روز شنبه در نشست اعضای این شورا در آستانه دهه ایمنی(14 تا 25 آبان) افزود: سازمان ملل سال های 2011 تا 2020 را دهه ایمنی راه ها بیان کرده و به این دلیل تمام کشورها بیشترین عملکرد را در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: در این چارچوب علاوه بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم جلب مشارکت آنها ضروری است.

زمانی یادآوری کرد: همانگونه که در روز راهدار پارسال برای نخستین بار با همکاری آموزش و پرورش ویژه برنامه هایی برای کودکان و دانش آموزان اجرا شد می توان در زمینه ایمنی راه ها هم برنامه هایی مشابه اما در سطح وسیع تر برای مشارکت مردم تدوین و اجرا کرد.

وی به عنوان نمونه از جمله این برنامه ها به حضور کارشناسان راهداری در مدارس و آموزش فرهنگ ترافیک و ایمنی و آگاهی بخشی بیشتر در زمینه رعایت قوانین و مقررات برای تمام اعضای خانواده از طریق رسانه ها و مطبوعات اشاره کرد.

زمانی افزود: شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی در خوزستان به همین منظور کمیته هایی تشکیل داده و تفکیک وظایف کرده است.

وی گفت: در خوزستان طبق آمار سبقت و سرعت غیر مجاز بیشترین عامل تصادفات و سوانح رانندگی اعلام شده بنابراین کاهش این گونه حوادث مستلزم تعامل دو سویه مردم و دستگاه های متولی امر ایمنی راه هاست که دهه ایمنی بستر مورد نیاز برای این کار را فراهم کرده است.

در این نشست اعضای شورا از روابط عمومی های مختلف گزارش های خود در خصوص برنامه های تدارک دده برای دهه ایمنی را ارایه کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار