شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست با اعضای انجمن‌های علمی این دانشگاه، خواستار تولید فیلم‌های علمی در رشته‌های مختلف شد.

دکتر خسرو نشان در این نشست ضمن معرفی «نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز»، اظهارداشت: این جشنواره در نوع خود کم‌نظیر است و نخستین محور فعالیت آن باید انجمن‌های علمی باشد. 

وی با اشاره به فعالیت ۴۸ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: هر انجمن علمی باید تولید حداقل یک یا دو فیلم علمی را در اولویت خود قرار دهد.

نشان تبلیغ و تمرین روحیه جمعی را از جمله اهداف انجمن‌ها برشمرد و عنوان کرد: جای نگرانی است که جامعه، با فرهنگ و هنر عجین نیست و امکان دور هم جمع شدن کم شده‌است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین به موفقیت اخیر انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه در «جشنواره ملی حرکت» اشاره و از دانشجویان قدردانی کرد.

در این نشست همچنین بهزاد وزیری مدیر اجرایی«نخستین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز»، اظهارداشت: با وجود تکنولوژی‌های جدید، جا دارد در دانش‌اندوزی خود نوآوری‌هایی داشته باشیم. دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر کشور می‌تواند هنر را در کنار علم نشان دهد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره و تولید فیلم در کنار کارهای علمی می‌تواند در ترویج علم و روحیه علمی بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

وزیری با اشاره به جایگاه فیلم‌های علمی و مستند در دنیا، ادامه داد: «جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز» میزبان فیلم‌های علمی از سراسر دنیا خواهد بود. همچنین زمینه ساخت فیلم در ۱۲ گروه آموزشی برای دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز فراهم می‌شود.

«نخستین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی اهواز» از سوم تا هشتم اسفندماه ۹۳ به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی ahvazfilmfestival.ir مراجعه کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار