اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
در جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست با نمایندگان وزارتخانه های نفت، بهداشت، و مدیران استانی خوزستان مقرر شد کارگروه ویژه بررسی و پایش مستمر وضعیت هوای اهواز با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شود. 

به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، پیرو مشکلات تنفسی پیش آمده برای تعدادی از هموطنان اهوازی در هفته اخیر و جلسات استانی و هماهنگی های ستادی در این مورد، شب گذشته جلسه فوق العاده ای به دعوت معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای بحث در مورد آخرین نتایج بررسی ها و اقدامات صورت گرفته با حضور معاونین وزارتخانه های نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران استانی خوزستان در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی علل متعدد احتمالی این حادثه همچون پدیده گرد و غبار، آلاینده های ناشی از فلزهای نفتی یا احتمال وجود برخی اسپورهای قارچی و عوامل حساسیت زای گیاهی صحبت و بر اساس سنجش ها و مطالعات صورت گرفته تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه علاوه بر اتخاذ تصمیم در خصوص ضرورت اطلاع رسانی به موقع به مردم، مقرر شد کارگروه ویژه ای جهت بررسی و پایش مستمر وضعیت با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و هماهنگی های لازم بین دستگاهی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، همچنین مقرر شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دقیق وضعیت مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را از جهت تشخیصی، نوع علایم و عوامل دخیل به منظور شناسایی منشاء اصلی بیماری ارائه دهد.

وزارت نفت نیز ملکف شد اقدامات لازم برای تکمیل طرح آماک، جمع آوری گازهای همراه نفت را انجام و برای تسریع آن تلاش کند، همچنین موضوع تثبیت خاک و مالچ پاشی 200 هزار هکتار اراضی منطقه با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست توسط وزارت نفت دنبال شود.

توقف فراوری نفت ترش در اهواز از تکالیف وزارت نفت برای رفع چالش اهواز

لازم به ذکر است، سال گذشته در پی بروز بیماری های قلبی و تنفسی همزمان با بارندگی ها در اهواز، سازمان حفاظت محیط زیست ایستگاه های سنجش آلودگی هوا را در این شهر تکمیل و علاوه بر آلاینده های متداول، هیدروکربن های خاص نیز پایش شده است.

به گفته یوسف رشیدی مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، علت سنجش هیدروکربن ها در شهر اهواز بررسی اثرات آنها بر سلامت مردم بود، اما در این پایش مشخص شد که میزان هیدروکربن ها چندان بالاتر از استاندارد نبوده و به نظر نمی رسد که مشکلات قلبی و تنفسی مردم این شهر از آلاینده های هیدروکربنی باشد.

رشیدی یادآور شد: لازم است بخش های درمان و بیمارستان های علوم پزشکی به علاوه متخصصان سم شناسی تا مشخص شدن علت اصلی بروز این مشکلات در اهواز با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست امسال هم تعدادی ایستگاه پایش و سنجش جهت اندازه گیری ترکیباتی از جمله گازهای متداول هیدروکربن ها، بنزن و تولوئن خریداری و راه اندازی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار