اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷

آفتاب مستقیم و عدم حفاظت در مقابل تابش امواج نور آفتاب، شمار مبتلایان به سرطان پوست در کشور را افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و استفاده از رادیوتراپی در درمان ریزش موی ناشی از کچلی در سال‌های گذشته، موجب افزایش روند ابتلا به سرطان پوست در کشور ما، در مقایسه با کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در کشورهایی چون استرالیا و آمریکا که شایع‌ترین آمار مبتلایان به سرطان پوست را دارند، با فرهنگ‌سازی‌هایی که انجام گرفته و افزایش اطلاع‌رسانی، رشد سرطان کنترل شده است. سرطان شایع پوستی به نام BCC که در تمام دنیا از جمله ایران شیوع بالایی دارد، بیشتر نواحی سر، صورت و گردن و همچنین پشت دست‌ها، یعنی نواحی که بیشترین برخورد با نور آفتاب را دارد، درگیر می‌:ند.

وی افزود: فرهنگ استفاده از ضدآفتاب‌ها بسیار در جلوگیری از بروز سرطان پوست مؤثر است ولی اثرات دیررس عدم استفاده از ضدآفتاب در گذشته، آمار مبتلایان در حال حاضر را بالا نشان می‌دهد.

دکتر احسانی، علائم سرطانی شدن پوست را بسیار دیررس و پنهان دانست و گفت:‌ فردی که سال‌هاست زخم درمان نشده در ناحیه صورت یا دست دارد و مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند و فقط گاهی خونریزی، پوسته‌ریزی؟ به همراه خشکی پوست دارد، ممکن است به مرور به ناحیه بینی سرایت کرده و غضروف بینی را درگیر کند و یا به چشم سرایت کند و درگیری چشم را به همراه داشته باشد.

دکتر احسانی در پایان تأکید کرد: هرگونه زخم طولانی مدت پوستی در ناحیه سر و گردن و دست که با درمان‌های معمولی درمان نمی‌شود، باید به طور جدی پیگیری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار