شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
دکتر مقتدایی:
استاندار مقتدایی تصریح کرد: رنجی که درون استان می‌بریم ناشی از این است که همیشه مرغ همسایه غازه، اگر این رفتار را کنار بگذاریم و فرماندارن بر استفاده کالا‌ها و خدمات درون استان تمرکز کنند به دنبال آن افزایش اشتغال، ازدواج و امنیت و کاهش بزهکاری و خلوت شدن زندان‌ها ایجاد می‌شود.
استاندار خوزستان گفت: فاز انگیزشی در مردم را برای خرید کالا و خدمات درون استان را از بهمن ماه رقم خواهیم زد و مردم را باید روی برندهای داخلی استان حساس کنیم. 

به گزارش کابان نیوز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه تولید و خرید کالا و خدمات که عصر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کارگروهی برای خرید از تولیدات، محصولات و خدمات درون استان تشکیل داده‌ایم که تا کنون روند خوبی را طی کرده و به صورت نسبی قابل قبول است. 

وی با بیان اینکه خرید کالا و خدمات تولید داخل استان برای برخی از دستگاه‌ها جا افتاده است عنوان کرد: اگر این مصوبه به صورت کامل در استان اجرایی شود تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در بخش‌های خدمات، بنکداری، تولیدی و پیمانکاری خواهد داشت. 

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نیاز به همکاری با انگیزه دستگاه‌ها و سازمان‌ها داریم تصریح کرد: باید یک سری الزامات اداری تعریف شود تا کسانی که انگیزه‌ای برای همکاری در این جهت ندارند ترغیب شوند که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان این حرکتی را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه فرمانداران متولیان اجرای مصوبه خرید کالا و خدمات درون استان در هر شهرستان هستند ادامه داد: در شهرستان‌هایی مانند دشت آزادگان که حضور شرکت‌های نفتی فعال غیر دولتی زیاد است قطعا رفتار در آن متفاوت با شهرستانی مانند مسجدسلیمان است که دارای شرکت‌های نفتی دولتی است. 

مقتدایی با اشاره به اینکه هر شهرستان نسخه خاص خودش را دارد اظهار کرد: رفتار‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است و فرمانداران مسئول حسن اجرای هر بخشنامه هستند. 

وی به ایجاد انگیزه در مردم برای خرید کالاهای داخلی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تاکید ما بر دستگاه‌های دولتی است که نقش تسهیل کننده را دارند و با این حرکت باعث می‌شوند هزینه‌های بالاسری کاهش یابد و در نتیجه بر کاهش قیمت کالا‌ها و خدمات درون استان تاثیر می‌گذارد و خانواده‌ها هم می‌توانند خرید کنند. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه هر حرکتی صورت بگیرد در جهت امنیت اقتصادی و اجتماعی استان است عنوان کرد: ۷۰ درصد بزهکاری‌ها مربوط به تخلفات خرد و در حد سرقت‌های جزیی برای رفع حوایج است و باید به سمت وسویی برویم که این حوایج از طریق منطقی و مشروع رفع گردد. 

وی خطاب به فرمانداران اظهار کرد: برای ترغیب بخش خصوصی به خرید کالا و خدمات درون استان از هر ابزار و امکانی با رعایت مسائل قانونی استفاده کنید و احساس رقابت را در بین پیمانکاران شایسته و توانمند ایجاد کنید. 

مقتدایی بر همکاری شهرداری‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: اگر شهرداری اهواز قرار است در منطقه ملاشیه پروژه‌ای اجرا کند باید از جوانان‌‌ همان منطقه استفاده کند تا در آن‌ها توانمندی و انگیزه ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه باید از پیمانکاران استانی حمایت شود اذعان کرد: زمانی که قرار است مناقصه‌ای ملی در استان برگزار شود اولویت باید با پیمانکاران بومی باشد و طبق دستور استاندار این پیمانکار بومی دارای ۳۰ امتیاز است و به این ترتیب یک مناقصه ملی به مناقصه استانی تبدیل می‌شود. 
استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: کارخانه شیر در استان وجود دارد اما سال گذشته کارخانه شیر با ۶۰۰ کیلومتر فاصله از استان در مناقصه تامین شیر مدارس خوزستان برنده می‌شود، باید به دنبال علل مسائلی از این قبیل باشیم. 

وی تصریح کرد: رنجی که درون استان می‌بریم ناشی از این است که همیشه مرغ همسایه غازه، اگر این رفتار را کنار بگذاریم و فرماندارن بر استفاده کالا‌ها و خدمات درون استان تمرکز کنند به دنبال آن افزایش اشتغال، ازدواج و امنیت و کاهش بزهکاری و خلوت شدن زندان‌ها ایجاد می‌شود. 

مقتدایی عنوان کرد: اولویت اول من و فرمانداران ایجاد امنیت درون استان است و البته این امنیت علاوه بر هم استانی‌ها باید برای سرمایه گذاران نیز فراهم شود. 

وی ادامه داد: خروجی دستگاه‌ها به عنوان خرید از داخل استان باید در قالب یک نمایشگاه مجازی ارائه شود همچنین در این نمایشگاه قابلیت‌ها، کالا‌ها و خدمات موجود درون استان نیز ارائه می‌شود تا شاید زمینه تولید درون استان فراهم شود. 

استاندار خوزستان بر حساب کشی از فرماندارن در ماه آینده تاکید کرد و گفت: در بخش تولید کالا و خدمات توسط بخش دولتی تا دو ماه دیگر بیشتر نمی‌توانیم معطل بمانیم بنابراین از فرماندارن انتظار می‌رود که پیگیری کنند. 

وی ادامه داد: فضا را تا قبل از عید نوروز به سمت خانواده‌ها سوق خواهیم داد و در بهمن ماه فاز عوامل انگیزشی برای مردم را در یک سری از اقلام داخلی ایجاد می‌کنیم، مردم را باید بر روی برخی برندهای داخلی استان حساس کنیم. 

طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری تحول عظیمی در استان ایجاد کرده است
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تحول عظیمی در استان ایجاد کرده که یک کار عظیم و بیش از شش برابر طرح توسعه نیشکر است. 
احمد سیاحی اظهار کرد: اعتقاد قلبی دارم که مصوبه خرید کالات و خدمات درون استانی می‌تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند و همه باید در جهت استفاده از تولیدات داخلی استان حرکت کنند. 

وی عنوان کرد: مکاتباتی را با همه دستگاه‌های اجرایی مبنی هر سه ماه یک بار گزارشی در ارتباط با وضعیت انتخاب مشاور و پیمانکار به ما ارائه دهند اما نفت، راه و شهرسازی و سازمان آب و برق آماری ارائه نداده‌اند. 

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: براساس آخرین آمار و ارقام ارائه شده در شش ماه گذشته ۴۶۲ قرارداده بسته شده که اکثر پیمانکاران بومی بوده است و ۲۷ مشاور هم داشته‌ایم. 
وی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان اشاره کرد و گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تحول عظیمی در استان ایجاد کرده که یک کار عظیم و بیش از شش برابر طرح توسعه نیشکر است که قبلا رتبه اول را داشت. 

سیاحی پیشنهاد بازدید خبرنگاران و فرمانداران را از سایت‌های طرح ۵۵۰ هزار هکتاری داد و اظهار کرد: مکاتباتی را با فرماندارن و شهرداران شهرستان‌های مختلف داشتیم که هرجا با استفاده از پیمانکاران و کشاوران خارج از استان مواجه شدند اعلام کنند تا فرآیند مناقصه را طبق ضوابط ومقررات عوض کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: تاکید استاندار بر خرید کالا و خدمات درون استان نباید منجر به کاهش کیفیت کار، افزایش مدت زمان تولید کالا و خدمات و افزایش قیمت‌ها شود به این ترتیب تحولات روز به روز در استان بیشتر می‌شود. 

۶۰ کارخانه و شرکت آمار خریدهای خود را ارائه نداده‌اند
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: تعداد ۶۰ شرکت و کارخانه تا کنون آمار خریدهای خود را به سازمان امور اقتصادی و دارایی ارائه نداده‌اند که انتظار می‌رود همکاری لازم را انجام دهند.
 
مسعود صدری اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه اجرایی در زمینه خرید کالا و خدمات درون استان تا کنون به ما گزارش ارائه داده‌اند. 

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده این دستگاه‌ها در هفت ماهه سال جاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان خرید کالا و خدمات انجام داده‌اند که از این مقدار، ۱۳۰۵ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۲ درصد خرید از تولیدات درون استان بوده است. 

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین ۴۸۸ میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد خرید از خارج استان به دلیل عدم موجودیت و تولید آن در استان صورت گرفت و دو درصد هم خرید خارج از استان با وجود موجودیت در استان داشتیم که علی رغم اعمال ترجحات رقابتی قادر به تهیه از تولیدات درون استان نبودند. 

وی عنوان کرد: از ۱۵۰ دستگاه اجرایی بیان شده، ۲۵ شرکت دولتی از حوزه نفت و نیرو و چهار شرکت هم زیرمجموعه پتروشیمی هستند که ۱۲۷۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۷۰ درصد از خرید‌ها را این شرکت‌ها انجام داده‌اند. 

صدری با تکید بر اینکه فرماندارن پنجم هر ماه گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارائه دهند افزود: تعداد ۶۰ شرکت و کارخانه تا کنون آمار خریدهای خود را به سازمان امور اقتصادی و دارایی ارائه نداده‌اند که انتظار می‌رود همکاری لازم را انجام دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار