شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
معاون شهردار اهواز: نیروی انتظامی در هشت ماه گذشته با اجراییات شهرداری اهواز همکاری نداشته است

 معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: توقع بالای نیروی انتظامی استان در احداث کلانتری شهرداری اهواز، موجب شده نیروی انتظامی از هشت ماه پیش تاکنون در بخش اجراییات در سطح این شهر حضورنداشته است.

'علیرضا عالیپور 'در شصت و یکمین جلسه شورای شهر اهواز که شنبه در محل ساختمان این شورا برگزار شد گفت: برای عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای همراهی با ماموران اجراییات ،به دلیل طولانی شدن روند بررسی این لایحه در شورای شهر اهواز ،شهرداری اقدام به کاهش سقف تعهدات کرد تا این قرارداد در حد اختیارات شهرداری باشد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سقف قرارداد بالاتر از اختیارات شهرداری بود تعداد ماموران انتظامی در قرارداد از 120 نفر به 80 نفر کاهش یافت، اما با این وجود، به دلیل برخی توقعاتی که نیروی انتظامی در ساخت کلانتری از شهرداری دارد و تاکنون برآورده نشده،از هشت ماه پیش تاکنون نیروی انتظامی در کار اجراییات حضور نداشته است.

وی ادامه داد: کار اجراییات در شهر اهواز با وجود داشتن بیش از 400هزار نفر حاشیه نشین، کار بسیار دشواری است و لازم است در این زمینه نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت:این تعداد حاشیه نشین در اهواز تولید بی نظمی،ساخت و ساز غیرمجاز و بسیاری مشکلات دیگر می کند.

عالیپور بیان کرد: نمی توان از ماموران اجراییات شهرداری اهواز که بدون آموزش نظامی و انتظامی هستند انتظار داشت وارد این مشکلات شوند.

وی افزود: روزانه حداقل سه مورد حادثه برای ماموران اجراییات شهرداری اهواز اتفاق می افتد که این مشکلات در شورای تامین و شواری سلامت خوزستان مطرح شده است.

در این جلسه طرح قرارداد موسسه حافظان صادق خوزستان بررسی شد که در این خصوص ،'مراد علی ور ناصری' مدیرعامل موسسه حافظان صادق خوزستان گفت: این موسسه ،پیمانکار اجراییات شهرداری اهواز است که بنا به دلایلی نامشخص از سوی شهرداری اهواز ماده 46 (فسخ قرارداد)شده است.

وی ادامه داد: در قرارداد این موسسه با شهرداری اهواز تامین نیروی انتظامی وظیفه شهرداری است اما در یک ساله گذشته این نیروها تامین نشده اند.

مدیرعامل موسسه حافظان صادق خوزستان بیان کرد: با وجودی که این موسسه مسوول اجراییات در شهر اهواز است اما مامورانی که حقوق خود را از موسسه دریافت می کنند ، از سوی شهرداری در سایر مناطق و یا سازمان های زیر مجموعه شهرداری کار می کنند.

ور ناصری افزود: دلایل ماده 46 شدن در قوانین مشخص است و اگر پیکانکار نتواند تعهدات مالی را تامین کرده و یا حقوق کارکنان را تامین کند فسخ قرار داد می شود که تاکنون این موسسه به تعهدات خود عمل کرده است.

'سید محمد جواد رضوی' عضو شورای شهر اهواز نیز با تاکید بر ساماندهی دست فروشان در اهواز گفت: در همه جای دنیا این نوع شغل از سوی دولت ها پذیرفته شده است.

وی افزود:به جای جمع آوری این افراد که بدون حمایت، برای خود اشتغال ایجاد کرده اند باید به فکر ساماندهی این مشاغل بود.

در ادامه معین شد که طرح بررسی وضعیت پیمانکار اجراییات شهرداری اهواز به کمیسیون خدمات شهری ارجاع داده شده تا در کمیسیون تلفیق با برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و املاک مورد بررسی قرارداده شود.

در ادامه این نشست طرح مساعدت به دونفر از شهروندان اهواز بررسی شد که' ابراهیم نوشادی' معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در این خصوص گفت: درآمدهای شهرداری اهواز بسیار محدود است و از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد ریال از سوی شورای شهر اهواز به صورت مساعدت به بخش های مختلف اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین پنج میلیارد ریال لایحه مساعدت در شورای شهر اهواز در حال گردش است و از اعتبار 10 میلیارد ریالی اختصاص داده شده به این بخش در اعتبارات شهرداری که جزو اعتبارات جاری است، تنها 20 میلیارد ریال تا پایان سال باقی مانده است.

دراین نشست همچنین طرح تاسیس باشگاه ورزشی شهرداری اهواز با اعتبار 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که با نظر اعضای شورای شهر برای بررسی بیشتر به کمیسیون ورزش و برنامه و بودجه ارجاع داده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار