اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
  مسعودكنعانى-آبادان     

 دكتر ابتكار معاون رئيس جمهور ورئيس سازمان محيط زيست

درگزارشی از جلسه هیأت دولت درصفحه شخصی خود در رسانه اجتماعی:اقاي حجتي  براي خوزستان برنامه هاي خوبي تدارك ديد اند كه به مشكلات بيكاري رسيدگي خواهد شد،اعضاي دولت را تشويق كرد به خوزستان بروند واز اين طرح بزرگ ديدن كنند، ضمنا جهت اطلاع ان دسته از دوستان كه همه چيز را از منظر قومي و منفي ميبينند اقاي حجتي اصفهاني است!!!. 

*******************

در قرن بیست ویکم و از زبان ودر صفحه اختصاصی یک انسان تحصیلکرده استفاده از چنین ادبیات سخیف و متحجرانه که در کل جهان ، حتی جوامع متخلف رو به نسوخ میباشد.واقعا شرم آور و مایه تاسف و تالم است..ان هم در کشوری که بیش از35 سال است مردمش زیرسایه پرمهر و حول حبل المتین ولایت  ،کرامت و برتری وتمایز را فقط درتقوی و میزان تقرب به ذات احدیت دانسته و می دانند.

متاسفانه این چندمین بار است که ایشان بر این طبل میکوبند و بنحوی باعث سوهان اعصاب مردم و تحریک مشاعر عوام الناس میگردند.  ادامه این روند نامیمون ،دلسوزان ملک ودین را نسبت به اهداف احتمالی آن بیش از پیش مشکوک می سازد.

زیرا اگر بار قبل واکنش ایشان به زنجیره انسانی کارون که نمود بارز و زیبایی از بلوغ فرهنگی،اجتماعی وسیاسی مردم خوزستان ازتمام اقشار وطوایفش را به نمایش گذاشت، سهوی و بیاناتی انفعالی تلقی نماییم،لیکن ادامه سلسله وار  اقدامات  نابهنگام و اظهارات غیرضروری وبعضا تنش زا، بر تردیدها می افزاید. 

اگرایشان مصر بر چنین داعیه ایی هستند به صراحت و شفافیت با منتقدین به گفتگو بنشینند واگر شأن خویش را اجل از قبول مناظره و بحث با منتقدان خود در خوزستان میدانند..پس لطفا هرازچندگاهی با توهین به شعور و فهم ودرک مردم این خطه،هیزمی دیگر بر آتش دردها و آلام بی پایان ما نیفزایند.

چون به لطف مدیریت منحصربفرد وی هم اینک در محاصره باران اسیدی و زمینهای اسیدی و هوای اسیدی ،به اندازه کافی در حال عذاب و رنج مستمر هستیم.نه اهل سیاه نمایی بوده ونه طمع ،چشم و دلمان را کور و نیازی به سوگند وگواه و استناد هم نمی باشد .

هرکه این مدعای ما را نپذیرد بدون شک اوست که چشم ودل خودرا بر حقیقت بسته است و ای کاش روزی را بله فقط یک روز را در جهت همدردی و احساس مسئولیت نسبت به هموطن و همکیش خود از آبی بنوشد که ما می نوشیم و از هوایی تنفس کند که ما تنفس می کنیم..هرچند   ما بیشتر از ضعف مدیران استان خود گلایه مندیم .زیرا اگر هر مسئولی که پا به شهر وخانه ما می گذارد را با همان آبی که مردم مینوشند پذیرایی میکردند وبه او نشان می دادند آب کارون را قبلا برده اند و آنچه مانده چیزی جزلجن و فاضلاب نیست ، شاید وضع به اینجا نمی رسید!

و این حداقل کار ممکن ، اخلاقی ،انسانی و شرعی می تواند باشد که هر مسئولی با افتخار اذعان نماید: { من از همان آبی می نوشم که مردمم می نوشند} و صد البته که در این زمینه سازمان محیط زیست و ادارات تابعه وزارتخانه های نیرو ،بهداشت و نفت باید  پیشقدم شوند و اینگونه نباشد که هر سازمانی برای کارکنانش دستگاههای تصفیه جداگانه نصب کرده و سایر مردم جرعه جرعه بیماری و مرگ را نیش جان کنند..!

استاندار محترم خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت نباید آسوده خاطرباشد که به میهمانان صاحب منصبش ، آب معدنی و زلال از چشمه های  کوهستان را تقدیم نماید و همشهریانش فاضلاب بنوشند..!!

اگر اکنون و بعد از هفده سال که از اراده مبارک امام خامنه ایی (ادام الله ظله الوارف) در زیر کشت بردن 800هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان گذشته و دولتیها تازه به صرافت اقدام افتاده اند بجای عذرخواهی از معظم له و مردم نجیب خوزستان بنای منت گذاری و هجو و یا خدای ناکرده بازی با احساسات مجروح مردم را نهاده اند...باید با صدای بلند و رسا و فریادی که از صمیم دل مردان و زنان ،کودکان و جوانان برومند و عشایرغیور و مرزداران امین میهن اسلامی برمی خیزد .به همه اعلام نماییم ؛

فرزندان سرزمین تفتیده خوزستان دروازه تشیع و معبر خاندان عصمت و طهارت،در طول تاریخ و بویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در میدانها و ملحمه های گوناگون، تمسک و التزام عملی خود را به مکتب ولایت به اثبات رسانده اند و دراین برهه نیزوهمزمان با  ایام سوگواری شهیدان لب تشنه کربلا  مثل همیشه بر بیعت راستین خود با سلاله وذریه سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یعنی رهبر فرزانه انقلاب و ولایت امرکه در قامت سروسای حضرت امام خامنه ای (دام عزه) متجلی است جانفشانانه، استوار و پابرجایند و تحت هیچ شرایطی به فتنه انگیزان و فتنه بازان مجال خودنمایی نخواهند داد.

کاش عقلای دولت ضمن تدبیر و چاره یابی امور ،اجازه ندهند تا افرادی سهوا یا تعمدا با اقدامات وسخنان نابجا وغیرمسئولانه این فضای زیبای مهر و الفت وبرادری را به غبارهای تصنعی بیالایند با این امید واهی که در لابلای غبار این فتنه اهداف خویش را محقق سازند.

بدون شک هوشیاری همه دلسوزان و نخبگان در بازی نکردن دراین میدان دشمن شادکن ، مهم وضروری است و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات زیست محیطی ،آلودگی هوا وآب وبویژه بحث انتقال غیر کارشناسی و غیر عادلانه کارون در حالیکه مجاورینش تشنه وزمینهای پیرامونش عطشناک و بایر است در همان فضای کارشناسی و تخصصی اش مورد مباحثه و دقت نظر اهل فن و سایر مردم و بویژه رسانه ها  قرار گیرد.

  مسلما به حاشیه کشاندن وانحراف ازاصل موضوع  و یا عدم شفافیت درتبیین صادقانه مسأله ایی حساس و حیاتی که با جان و سلامتی مردم محروم خوزستان ارتباط مستقیم دارد فقط به سود بدخواهان خواهد بود.                           

    همه باید بپذیریم که سرنشینان یک قایق در دریای مواج وتوفانی جهان امروز هستیم و هر تصمیم و اقدامی ، کسب رضایت خاطر و اقناع همه را می طلبد.

      
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار