اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
سردار شاهوارپور خبر داد:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه بسیج پس از پایان جنگ تحمیلی وارد عرصه‌های فرهنگی فراوانی شد، گفت: حضور بسیج در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های پژوهشی و علمی و هوا و فضا از مهمترین اقدامات بسیج است.
    فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اجرای ۹۹۵ برنامه در هفته بسیج، گفت: رزمایش «الی‌البیت المقدس» به مناسبت هفته بسیج، با حضور ۱۲۵ گردان در سراسر استان خوزستان ۲۹ و ۳۰ آبان اجرا می‌شود.

 سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج و رزمایش «الی‌البیت‌‌ المقدس» که امروز برگزار ش، اظهار کرد: بسیج یکی از معجزات قرن حاضر بوده است و انقلاب اسلامی با درایت امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید. از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مهم‌ترین موضوع، مصونیت این انقلاب نوپا از بلایا و حوادث بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با تاکید بر اینکه هر کاری در جامعه بخواهد صورت گیرد، باید در حوزه امنیت تدوین و برنامه‌ریزی شود، افزود: بر این اساس امام راحل برای توسعه امنیت در جامعه پیش‌بینی تشکیل بسیج را دادند که در نهایت 5 آذر 58 این فرمان توسط حضرت امام(ره) به تحقق پیوست.

شاهوارپور با اشاره به اینکه سپاه در روزهای آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران وظیفه ساماندهی نیروهای مردمی را عهده‌دار بود، گفت: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی نیاز به تحول بسیار بزرگی برای تبدیل شکست‌های روزهای اول به پیروزی بود که این حرکت بسیار دشوار بود. معمولا در هر جنگی ابزارهای نظامی تعیین‌کننده هستند و این در حالی بود که نیروهای بسیج از امکانات نظامی خوبی برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه بسیج پس از پایان جنگ تحمیلی وارد عرصه‌های فرهنگی فراوانی شد، گفت: حضور بسیج در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های پژوهشی و علمی و هوا و فضا از مهمترین اقدامات بسیج است. دستاوردهایی که بسیج به‌دست آورده، کمتر از 3 کشور قادر به انجام آن هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته بسیج در 3 آذر گفت: به این مناسبت، رزمایش «الی‌البیت المقدس» با حضور 125 گردان در سراسر استان 29 و 30 آبان اجرا می‌شود.

شاهوارپور با بیان اینکه در اهواز 26 گردان برای اجرای این رزمایش در پادگان شهید رستم‌پور حضور خواهند داشت، گفت: دفاع از کوی و برزن، نبرد متقارن، پدافند غیرعامل، نبردهای شهری از مهم‌ترین برنامه‌های این رزمایش است.

وی در‌خصوص برنامه‌های هفته بسیج امسال در خوزستان گفت: 995 برنامه در 38 محور در هفته بسیج تعریف شده که در هر شهرستان به تناسب امکانات انجام می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: تکریم چهره‌های موفق در سال گذشته و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین رویدادهای هفته بسیج خواهد بود. برگزاری نمایشگاه عکس، همایش سبک زندگ اسلامی و اجرای 13 پروژه آبرسانی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های این هفته است.

شاهوارپور در ‌خصوص اعزام راهیان نور نیز گفت: امسال تاکنون بیش از یک میلیون زائر راهیان نور از سراسر کشور که اغلب دانش‌آموز مقطع متوسطه هستند از مناطق عملیاتی خوزستان بازدید کرده‌اند و مرحله دوم اعزام که ویژه دانشجویان است، پس از امتحانات دی انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار