اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد:
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: کلاس‌های سوادآموزی شهرستان در 3 دوره سوادآموزی، تکمیلی و تحکیم برگزار می‌شود.

جواد علوانیان امروز با اشاره به اینکه سرانه واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به موسسات غیردولتی واجد شرایط افزایش یافته است، اظهار کرد: این حق‌الزحمه به ازای هر نفر در دوره سوادآموزی به 6 میلیون و 500 هزار ریال، در دوره انتقال به 7 میلیون و 500 هزار ریال و در دوره تحکیم به 900 هزار ریال رسیده است.

وی افزود: حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان فرد به فرد در قبال قبولی افراد سوادآموز در هر دوره پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: افراد آموزش‌دهنده در این طرح به ازای هر فردی که در آزمون قبول شود، حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

علوانیان از تمام افراد تحصیل کرده شهرستان خواست تا با هدف مشارکت در امر ریشه‌کنی بی‌سوادی با آموزش و پرورش شهرستان همکاری کنند و در اجر مادی و معنوی این کار ارزشمند سهیم باشند.

وی هدف از اجرای طرح آموزش فرد به فرد را کاهش و از بین بردن بی‌سوادی در سطح جامعه خواند و عنوان کرد: کلاس‌های سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، تکمیلی و تحکیم برگزار می‌شود.

علوانیان یادآور شد: زمان و مکان سوادآموزی و آموزش‌دهنده را نیز به دلخواه فرد بی‌سواد تعیین می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، مهلت ثبت‌نام از بی‌سوادان شهرستان آبادان را تا پایان آذر ماه سال جاری و در سه دوره سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 636 نفر از اولیای دانش‌آموزان آبادانی پالایش شدند.

وی گفت: 726 زن و مرد از اولیای دانش‌آموزان آبادانی پس از پالایش، بی‌سواد، 55 نفر کم‌سواد و 153 نفر با سواد در سطح کلاس پنجم ابتدایی و بالاتر شناخته شدند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از مدیران مدارس خواست تا اولیای بی‌سواد را از طریق دانش‌آموزان شناسایی کنند و با اشاره به اجرای مرحله دوم پالایش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان افزود: در این مرحله بیش از 50 درصد آنان شناسایی و پالایش شده‌اند.

علوانیان با اشاره به اینکه هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم پیدا کردن اولیای بی‌سواد پذیرفته نیست، از برخورد وزارت آموزش و پرورش با مدیرانی که در طرح سوادآموزی اولیای دانش‌آموزان همکاری نمی‌کنند، خبر داد.

وی همکاری و تلاش مدیران مدارس برای با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را ضروری خواند و اظهار کرد: مدیران مدارس وظیفه دارند تا از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان برای سوادآموزی در مدارس دعوت کنند.

علوانیان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان 10 دستگاه اجرایی شهرستان تصریح کرد: علاوه بر این با تمام مدیران مدارس این شهرستان برای همکاری تفاهمنامه امضاء شده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان یادآور شد: اداره سوادآموزی آبادان از هیچ کوششی برای جذب و راهنمایی افراد محروم از نعمت سواد خواندن و نوشتن دریغ نمی‌کند.

وی بر ضرورت افزایش سطح همکارهای دستگاه‌های اجرایی، موسسات و شرکت‌های طرف قرارداد با هدف شتاب‌بخشی به روند سوادآموزی و به صفر رساندن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه تاکید کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به آغاز کار ثبت‌نام از افراد بی‌سواد و کم‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی، از تبلیغ، اطلاع‌رسانی و جذب بی‌سوادان به عنوان زمینه‌های همکاری دستگاه‌های اجرایی با این اداره نام برد.

علوانیان گفت: افراد 10 تا 49 سال کم‌سواد و بی‌سواد می‌توانند با در دست داشتن کپی شناسنامه و کارت ملی پس از تایید در سامانه اداره سوادآموزی در کلاس‌های سوادآموزی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: شرایطی در سامانه بکفا فراهم شده تا فرهنگیان در صورت تمایل برای آموزش به بزرگسالان بی‌سواد و کم‌سواد به صورت غیرموظف (حق‌التدریس) فعالیت کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان همچنین عنوان کرد: دانش‌آموزان نیمه دوم متوسطه می‌توانند والدین و افراد خانواده خود را تحت آموزش قرار دهند.

علوانیان تصریح کرد: ظرف 10 روز آینده دوره آموزش توجیهی برای آموزش‌دهندگان در شهرستان آبادان برگزار می‌شود که شرکت واجدان شرایط در این دوره آموزشی آزاد است.

وی در پایان یادآور شد: دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم به بالا می‌توانند به صورت آموزش‌دهنده کار تدریس را انجام دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار