اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
یک پژوهشگر  معتقد است برای احیای شهر اهواز می‌توان از رمان‌نویسان، داستان‌نویسان و رسانه‌ها کمک خواست. 
 
 یک پژوهشگر از مسؤولان و مدیران شهری استان خواست که برای احیای شهر اهواز از رمان‌نویسان، داستان‌نویسان و رسانه‌ها کمک بخواهند تا با تولید محصولات خوب حس خوبي از شهر به مردم بدهند.
 
نعمت‌الله فاضلی در کارگاه آموزشی رسانه‌های بومی و فرهنگ شهروندی که 27 آبان 93 در استانداری خوزستان برگزار شد گفت: باید فیلم با حس خوب از شهر اهواز ساخته شود تا این قدر مردم از آن گریزان نشوند. حس خوب از شهر یک بعدش غرور است و بعد دیگر آن به معنای داشتن شهر خوب است.
 
این مدرس دانشگاه افزود: شلوغی شهر ناخودآگاه در اذهان مانع این شده است که یک انسجام به کلانشهر بدهد. این انسجام را باید فیلم‌سازان و رمان‌نویسان به مدیران و مردم بدهند.
 
فاضلی نقش اسطوره‌ها و سرزمین در این زمینه را مهم توصیف کرد و گفت: رسانه‌ها باید حس غرور در مردم ایجاد کنند اما خیال‌بافی نکنند. حس غرور این است که با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی به محله آبرو و عزت بدهند.
 
این پژوهش‌گر و جامعه‌شناس گفت: با حساس کردن مغزها به رابطه رسانه با شهر در دنیای جدید کمک کنیم. به کمک رسانه‌ها می‌توانیم همه ابعاد شهر از جمله بعد انسانی شهر را مدیریت کنیم. 
 
این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: ما هنوز در گفتمان عمرانی شهرها به سر می‌بریم و از رابطه انسانی موجود که خیلی مهم است غافل هستیم. مدام ساختمان و برج ساخته‌ایم اما به روابط انسانی توجه چندانی نداشته‌ایم.
 
وی در این زمینه به ساخت فیلمی در فرانسه که در آن وضعیت شهر و روابط انسانی حاکم بر آن در سال‌های 1920 بعد از جنگ جهانی اول را به نمایش می‌گذارد اشاره کرد و گفت: فرانسه برای احیای خودش این فیلم را ساخت که اثرگذار بود.
 
 فاضلی تصریح کرد: مدیریت شهری ما رسانه‌ای نشده و چشم‌انداز روشنی ندارند. تصویر از شهر مهم‌تر از خود شهر بوده و داشتن تصویر مجازی از شهر مهم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار