اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان گفت: بازارچه‌های مرزی استان در جهت افزایش اشتغال مرزنشینان و جلوگیری از گرایش مردم به سمت و سوی قاچاق کالا و سوخت ساماندهی می‌شوند.
محمدرضا صفاییان با بیان این‌که 3 بازارچه مرزی رسمی در استان وجود دارد، عنوان‌کرد: بازارچه آبادان و چذابه فعال هستند و بازارچه اروندکنار در مرحله اخذ مجوز است.
وی افزود: در صورت بهره‌برداری از بازارچه مرزی اروندکنار حدود 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق حاشیه بازارچه ایجاد خواهد شد؛ با توجه به ظرفیت موجود در این بازارچه، بهره‌برداری از آن می‌تواند شرایط بسیار خوبی در جهت رشد و توسعه اقتصادی مرزنشینان فراهم کند.
مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان بیان‌کرد: هدف از ایجاد بازارچه‌های مرزی افزایش توان مرزنشینان است تا درگیر فعالیت‌های اقتصادی شوند و از گرایش به سمت و سوی قاچاق کالا، سوخت و سایر معضلات موجود در مرزها جلوگیری شود.
صفاییان تصریح‌ کرد: در حال حاضر بازارچه چذابه به‌طور کامل فعال است و با توجه به پیشرفت و توسعه اخیر این بازارچه روزانه تا 800 کامیون کالا از طریق آن به عراق جابه‌جا می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: تمام تلاش ما این است که صادرات محصولات غیرنفتی از لحاظ حجم و کیفیت را افزایش دهیم و در این زمینه عراق از بازارهای مهم ما است که از طریق آن بسیاری از کالاهای تولید داخلی به فروش می‌رسد.
مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان گفت: بیشتر تلاش ما در توسعه بازارچه‌ها استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی است و حتی سعی می‌کنیم مدیریت بازارچه‌ها را به این بخش واگذار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار