شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴

مسئول امور مامايي معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: سه دستگاه اتوبوس حامل تعداد زيادي ماما در سه منطقه از شهر اهواز مستقر شده‌اند و به خانم‌ها مشاوره مي‌دهند.

فريبا تيشه‌زن در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: براي كاهش مرگ‌ و مير مادران و كاهش مشكلات زنان، لازم است رابطه ميان زنان و ماماها افزايش يابد.

وي افزود: ماما تنها فردي است كه مي‌تواند به زنان مشاوره بدهد و آنها را از مشكلات زايمان و باروري آگاه كند. با هدف بهبود رابطه ميان زنان و قشر مامايي فعاليت‌هايي انجام شده و به عنوان مثال سال گذشته جشنواره "مادر و كودك" در اهواز برگزار شد؛ در جريان برگزاري اين جشنواره سه اتوبوس حامل تعداد زيادي ماما در سه منطقه از شهر اهواز مستقر شدند و زنان با مراجعه به آنها مشاوره دريافت مي‌كردند.

تيشه‌زن تصريح كرد: برگزاري اين جشنواره در سال گذشته تجربه بسيار خوبي بود و تعداد زيادي از خانم‌ها براي دريافت مشاوره به اين اتوبوس‌ها مراجعه مي‌كردند. همچنين تعداد زيادي از دختران جوان نيز از خدمات مشاوره‌اي اين گروه‌ها استفاده كردند.

مسئول امور مامايي معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: سال گذشته حضور و مشاركت مردان در جشنواره نيز بسيار قابل توجه بود و تعداد زيادي از مردان براي دريافت اطلاعات مربوط به بيماري‌هاي زنان مراجعه مي‌كردند. اين موضوع شروع خوبي بود تا ارتباط مردان با ماماها نيز افزايش يابد و اطلاعات آنها درباره بيماري‌هاي زنان و چگونگي جلوگيري از اين بيماري‌ها نيز بيشتر شود.

وي ادامه داد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته، اين جشنواره امروز نيز برگزار شده و در حال حاضر سه دستگاه اتوبوس حامل ماماها در خيابان نادري، منطقه زيتون كارگري و منطقه خشايار مستقر شده‌اند. استقبال شهروندان از اين طرح تاكنون خوب بوده و به اين ترتيب اين سه گروه تا پايان روز در اين مناطق حضور خواهند داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار