اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
استاندار خوزستان و سرکنسول عراق در ایران، شامگاه گذشته در محل استانداری خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
عبدالحسن مقتدایی در این دیدار که در آستانه سفر هیات بلندپایه اقتصادی استان به بصره عراق صورت گرفت، ضمن تقدیر از فعالیت‌های گذشته مقامات دو استان خوزستان و بصره عراق اظهار امیدواری کرد، روند جاری همکاری‌ها با جدیت بیشتری تداوم یابد.
 
وی نسبت به فراهم ساختن تسهیلات سفر زوار عراقی برای عزیمت به مشهد مقدس اعلام آمادگی کرد و خواستار همکاری طرف عراقی برای تردد زوار ایرانی کربلای معلی شد.
 
مقتدایی همچنین در زمینه ارایه خدمات بهداشت و درمان به نیازمندان کشور همسایه عراق اعلام آمادگی کرد و پیشنهاد داد که ارایه این خدمات را می‌توان در عراق و با صدور خدمات بهداشت و درمان آغاز کرد.
 
استاندار خوزستان به طرح ساماندهی پایانه چزابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: برای فراهم ساختن تسهیلات  تردد اتباع دو کشور، این دو پایانه و جاده‌های دسترسی به آن‌ها ساماندهی می‌شود.
 
همچنین ابراهیم صالح محمد، سرکنسول عراق در ایران خواستار افزایش ظرفیت تردد زوار عراقی برای عزیمت به مشهد مقدس شد و از گران بودن هزینه‌های درمان و هتل‌های اقامتی در ایران خرده گرفت و گفت: برای جلوگیری از سواستفاده دلالان پیشنهاد می‌شود که عزیمت زوار مشهد مقدس صرفا از طریق سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی صورت گیرد.
 
وی نسبت به تشکیل جلسات مشترک بین کنسولگری عراق و استانداری خوزستان با حضور نماینده وزارت خارجه جمهوری اسلامی در استان را پیشنهاد داد که این پیشنهاد مورد استقبال استاندار خوزستان قرار گرفت.
 
ابراهیم صالح محمد بر ادامه روابط و همکاری‌های اقتصادی بین استان‌های خوزستان و بصره و نیز میسان عراق تاکید کرد.
 
گفتنی است این دومین دیدار رسمی سرکنسول عراق با استاندار خوزستان طی یک سال گذشته است. اولین جلسه آبان‌ماه سال‌گذشته انجام شد که در آن درباره پایانه شلمچه تصمیماتی برای تسهیل اجرایی شدن مصوبات پیشین همکاری‌ها اتخاذ شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار