اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی، انتخاب مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار خواهد شد.
خبرگزاری مهر: در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

این طرح به امضای 169 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود. موافقان این طرح معتقد بودند با تصویب نهایی این طرح، نمایندگان به بررسی امور ملی می‌پردازند و وقت نمایندگان صرف امور جزیی و محلی نخواهد شد.

علاوه بر این سطح کیفی و کارایی مجلس با انتخاب داوطلبان شاخص‌تر و با صلاحیت برتر، افزایش می‌یابد.

مخالفان این طرح معتقد بودند با استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط حاکمیت با مردم منطقه محروم و شهرها، قطع خواهد شد و این فرصت از نظام برای حل مشکلات مردم گرفته می‌شود.

مخالفان همچنین معتقد بودند با استانی شدن انتخابات مجلس، هزینه‌های انتخابات چند برابر شده و افرادی رای می‌آورند که به لابی‌های قدرت و ثروت متصل باشند. علاوه بر این فوریت این طرح با 133 رای موافق، 64 رای مخالف، 11 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در صورت تصویب نهایی این طرح، در انتخابات مجلس شورای اسلامی محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود تابعه استان، حوزه انتخابیه فرعی محسوب می‌شوند و هر یک از رای‌دهندگان می‌توانند برای کلیه کرسی‌های استانی، نماینده انتخاب کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
comment
4
0
comment فقط سيد شريف حسيني فرزند كل خوزستان
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
comment
0
1
comment سال آينده انشاءالله دكتر اميدوار رضايي افتخار بختياريها نماينده استان خوزستان خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار