شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
نشست مشترک مدیران و سرپرستی های شرکت های بیمه استان خوزستان
استان خوزستان با جمعیتی بیش از 4میلیون و500هزار نفر، به تنهایی بیش از مجموع 6 استان کشور(مجموع استان های خراسان شمالی، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کهگلویه و بویر احمد، ایلام) جمعیت دارد. تولید ناخالص داخلی خوزستان نیز در حدود 13 درصد GDP کشور (در سال 1391) است که این استان را با فاصله بسیار زیاد نسبت به استان سوم(اصفهان) در رده دوم استانهای کشور قرار داده است. این موارد به همراه تنوع و تعدد صنایع کوچک و بزرگ این استان، نشان دهنده پتانسیل بسیار بالای خوزستان برای تولید حق بیمه است. اما متاسفانه رتبه ضریب نفوذ بیمه در استان ما از میان 32 استان، رده سی و یکم (31) است!

پنج شنبه مورخ 06/09/93 جلسه ای در محل شورای اسلامی شهر اهواز و با دعوت از مدیران و سرپرستی های شرکت های بیمه استان خوزستان برگزار شد. موضوع این جلسه حذف موانع نفوذ بیمه در استان و گسترش فرهنگ بیمه بود. حضور مدیران خود پاسخی محکم به این سوال بود که چرا با اینکه در تولید ناخالص داخلی استان دوم هستیم، در ضریب نفوذ بیمه در بین استانها از آخر، دوم هستیم!!!

این جلسه با دعوت از مدیران 22شرکت بیمه ای فعال انجام شد، شرکت های: ایران، البرز، آسیا، دانا، پارسیان، کارآفرین، سینا، پاسارگاد، کوثر، معلم، نوین، سامان، توسعه، دی، ملت، رازی، آرمان، ما، حافظ، میهن، سرمد، تعاون
و در نهایت فقط شرکت های بیمه آسیا، سامان، پارسیان، حافظ، کوثر و ملت حضور پیدا کردند.
در این جلسه ابتدا آقای عصاره مدیر مجتمع پان به معرفی مجتمع و بخش های مختلف آن و معرفی ویژه دپارتمان بیمه پرداخت. وی اشاره کرد این مجموعه در تلاش است با ارائه خدمات تخصصی، حرفه ای و خلاقانه به صنعت بیمه استان، به پررنگ تر کردن نقش بخش خصوصی در این زمینه و جلوگیری از خروج برخی سرمایه ها از استان کمک کند.
در ادامه نیز وهاب چندکاری مدیر دپارتمان بیمه با گله مندی از عدم حضور اکثریت سرپرستی های شرکت های بیمه، با معرفی و ارائه یک پکیج آموزشی و فرهنگ سازی بیمه ای، به سرپرستی های شرکت های بیمه استان یادآور شد: فعالیت های جزیره ای و گاه موازی در زمینه فرهنگ سازی بیمه، نتیجه ای مطلوب نخواهد داشت و بیش از هرچیز به افزایش رقابت های ناسالم خواهد انجامید.
چندکاری در ادامه افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته بالغ بر 6.320 میلیارد ریال (6.320.000.000 ریال) حق بیمه در خوزستان تولید شده، از سرپرست شرکتی که در سال 1392 در استان ما بیش از 700 میلیارد ریال فروش داشته، انتظار میرود حداقل یک هزارم این مبالغ را به استان بازگردانده و به گسترش فرهنگ بیمه خوزستان اختصاص دهد و این کمترین حقی است که بیمه گزاران خوزستانی بر گردن این شرکت ها دارند.
در ادامه جلسه نیز حاضرین به بحث و گفتگو پیرامون موانع اجرای چنین طرح هایی در استان پرداختند.
آقای سعیدی سرپرست بیمه آتیه سازان حافظ استان خوزستان اظهار کرد: ما امروزه با گسترش کاریکاتوری تعداد نمایندگیهای بیمه روبرو هستیم و این خود نشان دهنده این است که شرکت های بیمه می خواهند از طریق نماینده ها فروش خود را افزایش دهند و نه از طریق اجرای چنین فعالیت ها و فرهنگ سازیهایی.
وی افزود ما باید در جلسه ای که همگی مدیران استانی بیمه ها و حتی برخی مدیران ارشد استانی حضور دارند، به این مساله بپردازیم که چرا استان ما در ضریب نفوذ بیمه، یکی مانده به آخر است؟!
آقای هادی پور سرپرست بیمه سامان استان خوزستان نیز اشاره کرد: همه حاضرین با من هم عقیده اند که وجود و اجرای چنین طرحی بسیار عالی است. اما مساله ای که ما سرپرستی ها با آن روبرو هستیم، نداشتن اختیار برای تصمیم گیری درباره چنین مواردی و اختصاص بودجه به آن است.
در انتهای جلسه نیز 
آقای ظهیری (از بیمه آسیا)
خانم حسام(از بیمه پارسیان)
آقای شهروز(از بیمه پارسیان)
آقای دربندی(از بیمه کوثر)
خانم خوشبخت(از بیمه ملت)
خانم جلیلی(از بیمه ملت)
به ذکر نکاتی مبنی بر ضروری بودن چنین فعالیت هایی در استان پرداختند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
comment
1
3
comment این چیزه تازه ایی نیست همیشه خوزستان از آخر اوله .
comment
جباری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
comment
0
2
comment پکیج آموزشی فوق را مشاهده واز ارایه این طرح در صورت عدم استقبال حسرت خواهم خورد .انصافا طرحی ملی و پر مغز بوده .
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
comment
0
2
comment چطور سرپرستی که در سال بیشتر از 10 میلیارد تومن حق بیمه به تهرانیا میرسونه اختیار تصمیم گیری و اختصاص بودجه ای اندک برای فرهنگ سازی در استان نداره؟
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
comment
0
2
comment چرا مدیر یک شرکت در یک استان، اجازه نداره درباره مسائل اون استان تصمیم بگیره؟
پس اگر فرهنگ بیمه بهتر نشه بر چه اساسی انتظار فروش بیشتر دارن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار