اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
برای اولین بار، حسگر شیمیایی رنگی جدید با انتخاب پذیری بالا برای شناسایی آنیون سیانید در آب براساس ترکیبی از هیبریدی آلی/معدنی در گروه تحقیقاتی دکتر مرادزادگان دانشیار گروه شیمی طراحی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر آرش مرادزادگان دانشیار گروه شیمی در این خصوص توضیح داد: سادگی تهیه و قابل حمل بودن حسگر همراه با هزینه پایین مواد اولیه، همچنین استفاده از فرم کاتالیز شده، سیستم را برای استفاده در زندگی واقعی و همچنین محیط هایی که نیاز به شناسایی سریع و آسان آنیون سیانید دارند، مناسب می سازد. 
وی افزود: این حسگر را می توان در زمره محدود حسگر هایی در نظر گرفت که قادر به شناسایی آنیون سیانید در آب خالص می باشند. 
دکتر مرادزادگان یادآور شد: سیانید از آلاینده های مهم زیست محیطی است که به فرم های گوناگون وجود داشته و روش های مختلفی برای آنالیز آن وجود دارد. آب های آلوده به سیانید بسیار خطرناک بوده و سازمان محیط زیست جهانی حد تشخیصی برای این ماده تعیین کرده که فراتر از آن، کشنده است.
دانشیار گروه شیمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طراحی و ساخت سنسور هیبریدی آلی/معدنی کاتالیز شده قابل حمل، در قالب پایان نامه دکتری خانم فاطمه عبادست دانشجوی دکتری این دانشگاه انجام شد و نتایج این کار تحقیقاتی اخیرا در ژورنال Chemical Communication در سال 2014 با IF=6/7 به چاپ رسیده است. 
دکتر مرادزادگان که راهنمایی این پایان نامه را بر عهده داشته، ادامه داد: مذاکراتی با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه انجام شده و مراحل تجاری سازی این سنسور به منظور برخورداری از پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار