شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
در راستای حل مشکل موقوفات رامشیر صورت گرفت:
با توجه به سوابق موجود در خصوص حل مشكل اراضی موقوفه رامشیر و تبدیل به احسن نمودن پلاک چهل و نه(1900 هکتار)  بنا بر دستور مقام معظم رهبری سازمان اوقاف كشور  براي هرگونه همكاري در اين زمينه آمادگي خود را اعلام می نماید.
 
فرماندار رامشیر به همراه دكتر بهمئي نماينده مردم شهرستانهاي رامهرمز و رامشير درمجلس شوراي اسلامي، حجت السلام و المسلمين موسوي امام جمعه شهرستان رامشير، مهندس هزاريان شهردار و دونفر از معتمدين محلي با حجت السلام و المسلمين محمدي نماينده مقام معظم رهبري و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه كشور ديدار و پيرامون مشكلات مبتلا به ناشي از موقوفه بودن اراضي رامشير و تقاضاي مردم مبني بر تعيين تكليف وضعيت مالكيت و اسناد اراضي مسكوني و كشاورزي خود و محدوديتهاي پيش رو بحث وگفتگو نمودند.
 
در اين ديدار حجت السلام و المسلمين محمدي ضمن ارائه توضيحاتي پيرامون چگونگي وقفي بودن اراضي رامشير گفت : با توجه به سوابق موجود و در خصوص حل مشكل اراضی موقوفه رامشیر و تبدیل به احسن نمودن پلاک چهل و نه(1900 هکتار)  بنا بر دستور مقام معظم رهبری سازمان اوقاف كشور  براي هرگونه همكاري در اين زمينه آمادگي خود را اعلام می نماید.
 
در اين ديدار مقرر شد:
1-  ستاد شهرستاني با شركت دستگاههاي ذيربط تشكيل و در خصوص ارزش موقعيت اراضي موقوفه از يك سو و مقدار و ميزان اراضي قابل تعويض (تبديل به احسن) با اوقاف از سوي ديگر بررسي ها ي لازم بعمل آيد.

2-   پس از اجراي بند فوق الذكر از سوي سازمان اوقاف كشور (معاونت حقوقي) و مديركل اوقاف استان جلسه اي با مسئولين محلي و استاني تشكيل و پيرامون چگونگي يافتن راهكار مناسب با هدف بردن رفت از وضعيت فعلي بحث و تبادل نظر گردد به نحوي كه دغدغه وخواسته مردم در خصوص موضوع فوق رفع گردد.

گفتنی است قسمت عمده ای از شهرستان رامشیر موقوفه می باشد و همین امر مانعی جدی در راه رشد و توسعه شهرستان رامشیر شده است.
برچسب ها: رامشیر ، اوقاف ، وقف
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار