اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
شهردار اهواز در جمع دانشجويان و اساتيد دانشكده رياضي دانشگاه چمران:
سیدخلف موسوی : در مسير خدمت به شهروندان، كوتاه نمي آييم.
شهردار اهواز در جمع دانشجويان و اساتيد دانشكده رياضي دانشگاه چمران: در مسير خدمت به شهروندان، كوتاه نمي آييم.

  سيدخلف موسوي شهردار اهواز كه در جمع اساتيد، اعضاي هيئت علمي و دانشجويان دانشكده رياضي دانشگاه شهيد چمران اهواز حضور يافته بود طي سخناني گفت: در آستانه روز 16 آذر بزرگداشت مقام دانشجو و دانشگاه هستيم و همزماني اين مناسبت مهم با اين بازديد را به فال نيك گرفته و آرزو مي كنم هيچ گاه ارتباط ما با حوزه علم و دانش قطع نشود.
 شهردار اهواز با اشاره به در پيش بودن هفته پژوهش اضافه كرد: براي ساماندهي و هدفمند شدن اقدامات پژوهشي در شهرداري اهواز، شوراي عالي پژوهش را كه متشكل از معاونين پژوهشي دانشگاههاي مرجع استان مي باشد،  تشكيل داده ايم و در سال جاري قرارداد پژوهشي 10 ميليارد ريالي با دانشگاه شهيدچمران اهواز منعقد كرده ايم كه به لحاظ كميت و كيفيت قرارداد در طول سال هاي گذشته بي نظير بوده است.
مهندس موسوي تصريح كرد: به نظر من ثروت و ظرفيت خوزستان ، كشاورزي ، نفت، گاز و يا انرژي نيست، سرمايه اصلي و تمام نشدني استان ما نيروي انساني نخبه، ماهر و خلاق و انديشمندي است كه اگر به شكلي درست و منطقي بكارگرفته شود مي تواند منشأ تحولات عظيمي در منطقه باشد.

شهردار اهواز ضمن انتقاد شديد از عوامل زمينه ساز مهاجرت نخبگان خوزستاني اظهار داشت: شهر اهواز پايتخت ايثار، شهادت و نبض تپنده اقتصاد كشور است و علت اينكه سرمايه هاي شهر ما به مناطق ديگر پمپاژ مي شود ، عدم ارج گذاري و قدرشناسي از نيروي انساني نخبه بومي است.

موسوي افزود: در هشت سال جنگ تحميلي و 8 سال دوران بازسازي، خوزستان از قافله رشد و توسعه بازماند و در سال بعد نيز كه مي بايست با افزايش حجم سرمايه گذاري هاي خصوصي و دولتي عقب ماندگي گذشته جبران شود متاسفانه كار خاصي صورت نگرفت و امروز شاهد وضعيتي غيرقابل قبول در استان و شهر اهواز هستيم.

مهندس موسوي اضافه كرد: نگاه دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي اقتصادي در شهر اهواز به شهرداري طلبكارانه است در حالي كه بايد نگاه مشاركت جويانه و هم افزا جايگزين اين نگاه بي حاصل شود.
شهردار اهواز گفت: در راستاي صيانت و دفاع از حقوق شهروندان اهوازي براي اولين بار عوارض 201 حلقه چاه نفت كه در محدوده شهر اهواز و با استفاده از امكانات شهر فعاليت مي نمايند را محاسبه و به تصويب شوراي محترم شهر رسانديم كه با حمايت استاندار به نيابت از وزير كشور به وزارت نفت ابلاغ شد.

موسوي تصريح كرد: وزارت نفت بايد عوارض مربوط به فعاليت چاه هاي نفت و عبور كريدورهاي انتقال از درون شهر اهواز را كه حق شهروندان اين شهر است، پرداخت نمايد.

وي گفت: مبلغي كه بايد وزارت نفت بپردازد نزديك به 400 ميليارد تومان محاسبه شده است كه به اندازه اعتبار مربوط به دو سال كار عمراني در شهر اهواز است و البته ما از حقوق شهروندان به هيچ وجه كوتاه نخواهيم آمد.
موسوي با انتقاد از برخي كارشكني هاي غيرسازنده اظهار داشت: اجازه بدهيد روند عمران شهر متوقف نشود.

شهردار اهواز با بيان اين مطلب كه من در بدترين شرايط اقتصادي هدايت شهرداري اهواز را برعهده گرفتم، ادامه داد: بناي ما اين بود كه اجازه ندهيم بحران اقتصادي خللي به فعاليت ها و تعهدات عمراني و اجتماعي شهرداري وارد آورد و با تدوين زنجيره اي از درآمدهاي پايدار و عوارض معقول كه بار اصلي آن بر عهده شركت ها و فعالان اقتصادي بود توانستيم بحران اقتصادي بوجود آمده در كشور را با آرامش و كمترين تنش پشت سر گذاريم.

موسوي اظهار داشت: ادعا نداريم كه معجزه مي كنيم ، اجازه تبليغات دروغين و بزرگنمايي هم نمي دهم اما مي توانيم اين تعهد را به مردم ابلاغ كنيم كه سعي كرديم در محدوده منابع مالي كه در اختيار داريم    پروژه هاي مهمي چون زيرگذرها، روگذرها، پل ها، فضاي سبز و پاركها و بسياري اقدامات ديگر را كليد زده و بر اساس برنامه زمان بندي به پيش ببريم.

شهردار اهواز با اشاره به نقش نخبگان دانشگاهي در توسعه نرم افزايي شهر، گفت: بنا داريم به نحو     شايسته اي از مقام علمي پروفسور كرم زاده چهره ماندگار علمي و فرهنگي كشور تقدير كنيم و به زودي ساخت تنديس و نام گذاري  خيابان يا ميدان مناسبي در اين خصوص صورت مي دهيم.

مهندس موسوي از واگذاري فرهنگسراي نجوم شهرداري به دانشكده رياضي دانشگاه شهيد چمران اهواز خبر داد و در پايان ضمن ارائه دستورات لازم براي برطرف شدن بسياري از مشكلات اين دانشكده گفت: تدوين برنامه پنج ساله و افق شهر اهواز با همفكري دانشگاه  شهيد چمران صورت خواهد گرفت و بناي ما بر كارهاي منطبق با فضاي علمي و مطالعاتي است ، كساني هم كه به دليل قطع شدن برخي منافع اقدام به سياه نمايي و جوسازي مي نمايند بدانند كه در مسيري كه انتخاب كرده ايم و آن خدمت به شهروندان است ذره اي كوتاه نمي آييم و با حمايت شورا و شهروندان، اهواز را خواهيم ساخت و موانع توسعه اين شهر را از ميان بر مي داريم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
comment
1
1
comment درود بر پرفسور شهنی کرم زاده عزیز که افتخار ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار