شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
سردار نقدی گفت: درباره حل مشکل ماهواره نیز باید با کمک مدیریت بسیجی و همچنین فرهنگ‌سازی، به برنامه‌ریزی و بیان مفاسد شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی منحرف پرداخت؛ روشنگری در مورد ماهواره و خطرات آن در میان اقشار مختلف از جمله مبلغان دینی و ائمه جماعات مساجد و حتی نصابان ماهواره تأثیرگذاری بسیار بالایی می‌تواند داشته باشند
راهکارسردارنقدی برای حل مشکل نگاه کردن مردم به ماهواره

سردار نقدی در مجمع عالی بسیج استان قم:
نگذاریم بیانات رهبری فقط از زبان دیگران تکرار شود / برای حل مشکل ماهواره مفاسد آن را تشریح کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نگذاریم بیانات رهبری فقط از زبان دیگران تکرار شود؛ بارها نگوییم اقتصاد مقاومتی بلکه مسیری را در پیش بگیریم که به تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی بینجامد.
خبرگزاری فارس: نگذاریم بیانات رهبری فقط از زبان دیگران تکرار شود / برای حل مشکل ماهواره مفاسد آن را تشریح کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در مجمع عالی بسیج استان قم که در حسینیه ثارالله سپاه علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد اظهار کرد: قم شهری عادی برای شهروندانش به شمار می‌رود و طبیعی است زندگی مردم هم در آن سیر طبیعی خود را داشته باشد و مراکز دولتی و خصوصی در آن فعال باشند، شاهد انجام برخی جرایم در آن باشیم و رسیدگی‌ها هم مانند دیگر شهرها در آن باشد ولی از نگاه مردم دیگر شهرهای دنیا به قم، انتظارات متفاوتی را می‌بینیم.

وی افزود: ما صاحب فکر و اندیشه‌ای هستیم که می‌تواند جهان را پر از عدل و عدالت کند؛ قم مرکز این تفکر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه انتظار دارند ببینند مدعیان این حق در مرکزی که در اختیارشان است چه عملکردی دارند خاطرنشان کرد: نقطه اصلی اثرگذار در سرنوشت پیام انقلاب همین مسئله است؛ حرف‌های زیبا در تمام دنیا زده می‌شود و فیلسوفان هستند که می‌توانند سخنان قشنگ و زیبا را حلاجی کنند و تناقضاتش را بیابند هرچند مردم عادی چنین قدرتی ندارند.

وی ادامه داد: میزان موفقیت در پیاده‌سازی یک اندیشه و نتیجه‌ای که به ‌دست می‌آید می‌تواند اثرگذاری لازم را بر روی همگان داشته باشد و همین ویژگی بود که موجب جهان‌گیر شدن اسلام شد.

نقدی با اشاره به نتایجی که گسترش اسلام در جهان داشته است گفت: امروز هم همان انتظار از ملت ایران که مدعی اسلام ناب محمدی هستند می‌رود در حقیقت همه عقیده دارند هر کس به قم که ام القرای جهان تشیع است مسافرت می‌کند باید بر ایمان و عقیده‌اش افزوده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران و ۶ هزار شهید استان قم بیان کرد: باید تلاش کرد قم کانونی برای معرفی الگوی کامل زندگی اسلامی و تفکر دینی باشد؛ این امر از هرگونه بحث اثباتی برای اسلام مهمتر و تاثیرگذارتر بر روی جوامع بشری است.

وی با اشاره به گسترش روزافزون و علاقه بیشتر مردم دنیا به اسلام گفت: وقتی ملت ایران را مشاهده می‌کنند که با دست‌های خالی در مقابل زورگویی ایستادند و به پیشرفت‌های چشمگیر علمی دست یافتند، حقیقت اسلام و میزان تاثیرگذاری آن را در می‌یابند هرچند هنوز به طراز لازم اسلامی دست نیافته‌ایم.

نقدی با بیان اینکه مجمع عالی بسیج نباید سالی یک جلسه داشته باشد تصریح کرد: لازم است کارگروه‌های این مجمع در طول سال جلسات گوناگونی داشته باشند؛ مجموعه عملکرد مجمع عالی بسیج قم خوب است ولی انتظار بیشتری داریم؛ مطالبی باید در اینجا بیان شود که برای نخستین بار از آنها رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر هم‌افزایی و هم‌فکری در مجمع عالی بسیج گفت: مجمع باید عزمی دسته‌جمعی به وجود بیاورد تا هر یک از شرکت‌کنندگان در همایش سالانه، در قشر خود به ترویج نظرات و مسائل مطرح شده بپردازند و اهداف بسیج را با سرعت بیشتری پیگیری کنند؛ لازم است محتوای پیشنهادات مجمع از پیش در اختیار اعضا قرار گیرد و سپس در همایش سالانه که البته لازم است در فواصل کوتاه‌تری برگزار شود، به اجماع برسند.

وی بیان کرد: شورای راهبردی مجمع در فواصل برگزاری همایش‌ها باید مدیریت کار را بر عهده بگیرد و به حلاجی مسائل بپردازد.

نقدی با بیان اینکه طرح‌های مطرح شده در این مجمع باید عملی و مطابق با فرهنگ و مدیریت بسیجی باشند گفت: همان‌گونه که پزشکان بسیجی سالی یک هفته با تشکیل بیمارستان صحرایی در محروم‌ترین مناطق به درمان بیماران به صورت رایگان می‌پردازند، همه اقشار باید همین رویه را در پیش بگیرند و در حوزه تخصصی خود، برای آموزش و ارائه خدمات به روستائیان و ساکنان مناطق کمتر برخوردار پیشگام شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه طرح‌های مجمع عالی بسیج نباید مانند طرح‌های دولتی باشند تصریح کرد: به عنوان مثال نمی‌توان برای بسیاری از کارها بودجه‌ای تعیین کرد چون این مبالغ تخصیص نمی‌یابند بنابراین با کار بسیجی و در راه خدا، می‌توان از تخصصی که در اختیار داریم استفاده کنیم و به یقین، مردم هم بسیجیان را یاری می‌کنند.

وی به ضرورت گسترش فرهنگ ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: اگر این کار را با کمک بسیجیان و در دفاتر ازدواج انجام دهیم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت؛ در همه کارها باید با نقشه مدیریت جهادی و بسیجی گام برداریم نه اینکه مانند دولت به ارائه طرح بپردازیم زیرا ظرفیت دولت با بودجه موجود، همین کارهایی است که گاهی با مدیریت ضعیف‌تر و گاهی با مدیریت قوی‌تر صورت می‌گیرد.

نقدی بیان کرد: درباره حل مشکل ماهواره نیز باید با کمک مدیریت بسیجی و همچنین فرهنگ‌سازی، به برنامه‌ریزی و بیان مفاسد شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی منحرف پرداخت؛ روشنگری در مورد ماهواره و خطرات آن در میان اقشار مختلف از جمله مبلغان دینی و ائمه جماعات مساجد و حتی نصابان ماهواره تأثیرگذاری بسیار بالایی می‌تواند داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر جدی گرفتن فعالیت‌ها و حیطه وظایف مجمع عالی بسیج گفت: ضمانت اجرایی تصمیمات این مجمع، اعضایش هستند زیرا اگر دیگران هم ببینند گروهی از بسیجیان گرد هم آمده‌اند و تصمیماتی برای اصلاح امور می‌گیرند و بر سر مواضع انقلابی خود هستند، آنها را جدی می‌گیرند.

وی در پایان یادآور شد: نگذاریم بیانات رهبری فقط از زبان دیگران تکرار شود؛ بارها نگوییم اقتصاد مقاومتی و فقط به همین بسنده کنیم بلکه باید مسیری را در پیش بگیریم که به تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی بینجامد؛ اگر بتوانیم مردم را متقاعد کنیم کالای ایرانی بخرند که جزو مطالبات رهبری است، آن‌گاه گامی در این راه برداشته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار