اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران امروز گفت: این سه تجهیز شامل مجموعه لوله مغزی سیار، دستگاه پمپ گل حفاری و اسکید نمودار گیری دریایی ضد انفجار است.
همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از سه تجهیز صنعت حفاری که از سوی صنعتگران داخلی و مراکز دانش بنیان بومی سازی شده است رونمایی شد.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران امروز گفت: این سه تجهیز شامل مجموعه لوله مغزی سیار، دستگاه پمپ گل حفاری و اسکید نمودار گیری دریایی ضد انفجار است.
حبیب الله اعتماد افزود: مجموعه لوله مغزی سیار از جمله سیستم های نوین حفاری است که از طریق لوله های فولادی به طول چهار تا پنج هزار متر که بر روی قرقره پیچیده شده، امکان دسترسی به عمق چاه های نفت و گاز را برای انواع عملیات تعمیر، تکمیل، اسید زنی و حتی حفاری فراهم می کند.
وی قیمت خرید خارج از کشور این تجهیز اساسی را در حدود هفت میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : تاکنون فناوری ساخت این تجهیز در اختیار چند کشور در دنیا بوده است که با همت متخصصان داخلی، ساخت این مجموعه در کشور بومی شده است.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: دستگاه پمپ گل حفاری نیز از دیگر دستاوردهای ارایه شده در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان است که در عملیات حفاری چاه های نفت و گاز، گردش سیال حفاری با هدف تقابل با فشار سازند، انتقال کنده های درون چاه به سطح، تمیز سازی مته و مانند آن از اهمیت بسیاری برخوردار است که این فعالیت ها توسط پمپ مربوط به سیال حفاری انجام می شود. 
وی گفت: قیمت خرید خارج این دستگاه که دارای قدرت 1400 اسب بخار است در حدود یک میلیارد تومان بوده که با برنامه ریزی انجام شده از طریق تدوین دانش فنی و ساخت اولین نمونه آن، تجاری سازی تجهیز با کیفیت و فناوری روز دنیا و زیر قیمت جهانی در کشور امکان پذیر شده است.
مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: امروز همچنین از دستگاه اسکید نمودارگیری دریایی ضد انفجار، نیز رونمایی شد، تهیه نمودار و اطلاعات از روند حفاری و مشخصات سازندهای در حال حفاری، به مانند نوار قلب در حین حفاری برای مهندسان چراغ راهی برای تصمیمات مهم و لحظه ای است.
به گفته اعتماد قیمت خرید دستگاه اسکید نمودارگیری دریایی ضد انفجار، با حدود پنج میلیارد تومان از خارج کشور تهیه می شد، که با تامین تجهیز و خدمات پشتیبانی آن در داخل کشور، صرفه جویی ارزی حاصل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار