شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
احتشامی مدیر عامل شرکت خمیر مایه و الکل رازی نیز گفت: یکی از اهداف شرکت خمیرمایه و الکل رازی تولید علاوه بر تولید الکل، خمیرمایه است تا از این طریق بتوان استفاده از جوهر قند و جوش شیرین را در نانوایی ها کم کرد چرا که مشاهده شده جوهر قند به عنوان خطرناک ترین ماده شیمیایی و از سوی دیگر نان در سفره خانوار جایگاه ویژه ای دارد. سرطانی در فرآیند تهیه نان مورد استفاده قرار می گیرد و مهمترین است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه از کارخانه خمیر مایه و الکل رازی از کارخانه های تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان دیدن کرد.
'سعید متصدی' از بخش های مختلف کارخانه بازدید و از تلاش های شرکت توسعه نیشکر در حذف موارد آلاینده در پروسه تولید محصولات این کارخانه تقدیر کرد.
وی با اشاره به اقدام های زیست محیطی در کشت و صنعت های تابع نیشکر در استان خوزستان این اقدام ها را در کاهش آلایندگی هوای اهواز و دیگر شهرهای خوزستان موثر دانست.
متصدی اظهار امیدواری کرد دیگر صنایع خوزستان همگام با سازمان محیط زیست با اقدام هایی مشابه آنچه در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عمل آمده قدم هایی برای داشتن محیط زیست پایدار و سالم در استان بردارند.
علی احتشامی مدیر عامل شرکت خمیر مایه و الکل رازی نیز گفت: یکی از اهداف شرکت خمیرمایه و الکل رازی تولید علاوه بر تولید الکل، خمیرمایه است تا از این طریق بتوان استفاده از جوهر قند و جوش شیرین را در نانوایی ها کم کرد چرا که مشاهده شده جوهر قند به عنوان خطرناک ترین ماده شیمیایی و از سوی دیگر نان در سفره خانوار جایگاه ویژه ای دارد. سرطانی در فرآیند تهیه نان مورد استفاده قرار می گیرد و مهمترین است.
وی افزود: جوهر قند پودر کریستالی سفید مایل به خاکستری است که این ترکیب گوگردی به عنوان رنگ بر یا سفید کننده کاربرد دارد و به عنوان مثال از آن برای حذف جوهر از روی کاغذهای باطله استفاده می شود.
مدیر عامل شرکت خمیر مایه و الکل رازی خاطرنشان کرد: بهترین جایگزین برای نانوایی ها به جای استفاده از جوش شیرین و جوهر قند استفاده از خمیر مایه است، چرا که جوش شیرین باعث بیماری های گوارشی می شود و جوهر قند نیز پس از حرارت دادن، گازco2 تولید می کند که مقدار زیاد آن سرطان زا است.
وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی، نانوایی ها به جزء آرد، نمک، آب و خمیرمایه حق استفاده از هیچ ماده دیگری را ندارند، بنابراین عرضه نان بیش از حد سفید نشان می دهد احتمالا" از جوهر قند در پخت نان استفاده شده است.
شرکت خمیرمایه و الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در 30 کیلومتری جاده اهواز-آبادان قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار