شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفتگو با شوشان:
همایون قنواتی در عین حال برگزاری شب شعر ملکوت ، اجرای تئاتر لاله های سرخ ، نشست اساتید انجمن های سینمای جوانان کشور ، برگزاری جشنواره ی فیلم سینمای جوانان کشور، جایزه ی ادبی مکتب جنوب ،برگزاری شب شعر طنز و برگزاری جشنواره ی موسیقی سنتی را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری اعلام کرد .
شوشان : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفتگوی اختصاصی با شوشان با اشاره به اینکه  نهمین نمایشگاه کتاب در استان خوزستان از بیست و سوم  تا بیست و هشتم سال جاری در محل نمایشگاه های دائمی اهواز برگزار می شود ، اظهار داشت :  در این نمایشگاه بیش از 450 ناشر استانی و کشوری حضور خواهند داشت  که آخرین کتب منتشره ی خود را در سال جدید که بالغ بر 11هزار عنوان کتاب می باشد ،به علاقمندان کتاب و کتابخوانی ارائه می دهند.

همایون قنواتی  افزود : در این نمایشگاه از ناشران بسیار معتبر و تاثیر گذار در حوزه های علمی ، فرهنگی ، فلسفی و هنری همچنین  ناشران کتاب های کودک و نوجوان دعوت شده است . 

وی  برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب در استان خوزستان را یک رویداد فرهنگی دانست و تصریح کرد : به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و حوزه های علمیه متعدد همچنین شرایط علمی و فرهنگی موجود در استان خوزستان مردم به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند فضای فرهنگی مورد نیاز را  در استان توسعه دهد . 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش  تعداد ناشران  گفت : با توجه به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره و حمایتی که از ناشران در برگزاری نمایشگاه به عمل آورده است، تعداد ناشران نسبت به سالهای پیش دوبرابر شده همچنین  تمایل آنها نیز برای شرکت در نهمین نمایشگاه کتاب افزایش یافته است .

قنواتی همچنین از برگزاری جلسات نقد و بررسی ، کارگاه کودک و رونمایی از آثار جدید نویسندگان استان خوزستان در حوزه های علوم قرآنی و دفاع مقدس ، ادبیات داستانی ، شعر ، ،کارهای پژوهشی و کودک و نوجوان  به عنوان برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان خبر داد.وی افزود : سعی شده است تا در این نمایشگاه نویسندگان به مردم معرفی شوند و ضمن ارتباط چهره به چهر ه با علاقمندان فضای نقد و نشر کتاب رونق بیشتری پیدا کند .  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رویکرد مجموعه ی فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان خوزستان را توجه به تمام اهالی فرهنگ و هنر دانست و گفت : 
علی رغم  محدودیت های مالی سعی کردیم تا  با صاحب نظران در تمامی  عرصه  های فرهنگی و هنری جلسات مستمری برگزار کنیم  و ضمن توجه به دغدغه ها و شناسایی مشکلات آنها ، زمینه ی حضور هر چه بیشتر فرهیختگان فرهنگی  و هنری  را  در هم اندیشی و تصمیم گیری  در حوزه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم کنیم و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است تا بتوانیم از این بزرگان در توسعه ی همه جانبه ی فضای فرهنگی در استان استفاده کنیم . 

وی افزود : باید از تمامی استعدادهای موجود استفاده کرد و مفاخر فرهنگی فراوانی که در حوزه های دینی، قرآنی ،ادبی ، نمایشی وهنری  در استان خوزستان وجود دارد را به  کشور معرفی کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین  با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت های فرهنگی خاطرنشان کرد که  باید  بسترها ی لازم برای ایجاد " فضای نقد و گفتگوی فرهنگی" در استان خوزستان فراهم شود و از همه ی ظرفیت های موجود استفاده کرد .
همایون قنواتی در بخش دیگری از سخنانش گفت : 
وظیفه ی دیگر ما توجه به حوزه ی نمایش و نمایشنامه نویسی است که باید به صورت علمی و آکادمیک در حد توان مورد توجه قرار بگیرد . وی همچنین تاکید کرد که استان خوزستان در حوزه ی ادبیات داستانی نیز پایه گذار یک مکتب ادبی با قدمت زیاد است  و شاعران  زیادی در استان ما صاحب سبک ،دیدگاه و نظر هستند که باید به آنها توجه کرد . 

وی همچنین افزود : در حوزه ی دین نیز علما ، فرهیختگان و بزرگانی داریم که باید فعالیتشان در " انجمن مفاخر فرهنگی " بیشتر شود تا مردم با این گنجینه های علم ، ادب و دانش آشنا شوند . 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  گفت : مردم باید به هویتی که مربوط به این سرزمین است بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در برابر آسیب هایی که متوجه این بخش از ایران می باشد  با قدرت بیشتری مبارزه کنند و  ارتباط بیشتر بین مردم و هنرمندان به توسعه ی چنین فضایی کمک خواهد کرد و ما در صدد هستیم تا با ساخت و ساز پروژه های فرهنگی و ایجاد فضاهای فیزیکی مثل مجتمع های فرهنگی زمینه ی ارتباط بیشتر مردم و هنرمندان را فراهم کنیم و خلا های موجود را بهبود ببخشیم .
وی افزود:
من علاقمند هستم فرهنگی گسترش داده شود که برگرفته از اعتقادات و هویت دینی و اسلامی و برگرفته از فرهنگ قومی و ملی ما  باشد  .فرهنگ یک جریان است که ضمن حرکت در مسیر رشد و توسعه ی جامعه باید همیشه شکوفا ، با نشاط و زنده باشد . واین شکوفایی به توسعه ی سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی استان کمک خواهد کرد.  

وی با اظهار اینکه پس از سالها  در استان خوزستان مجددا " شورای پژوهشی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی " تشکیل شد ، اظهار داشت  : با دعوت از اساتید و صاحبنظران فرهنگی تا به امروز توانستیم به نتایج خوبی در حوزه ی های پژوهشی برسیم که در آینده فرآخوان پژوهشی خود را اعلام کرده و با دعوت از همه پژوهشگران سیر فعالیت های علمی و پژوهشی  را در سالهای آینده مشخص خواهیم کرد .  
وی همچنین بخشی از برنامه های آینده ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان را برگزاری جشنواره ی بزرگ قرآنی در حوزه ی قرائت و ترتیل با عنوان " مُد هامتان" ، برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان " مد و لباس" با حضور طراحان برجسته ی استانی و کشوری با موضوع حجاب و عفاف ، نمایشگاه خوش نویسی و نقاشی با حضور استاد بهرام حنفی و نمایشگاه کتاب سال خوزستان را تا پایان سال جاری  ذکر کرد . 

همایون قنواتی  در عین حال برگزاری شب شعر ملکوت ، اجرای تئاتر لاله های سرخ ، نشست اساتید انجمن های سینمای جوانان کشور ، برگزاری جشنواره ی فیلم سینمای جوانان کشور، جایزه ی ادبی مکتب جنوب ،برگزاری شب شعر طنز و برگزاری جشنواره ی موسیقی سنتی را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال جاری اعلام کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار