اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
فرماندار هندیجان:
فرماندار شهرستان هندیجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در هندیجان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران برگزار شد.
احمد جعفری نسب فرماندار شهرستان هندیجان در ادامه افزود:در این همایش معاونین و مشاورین استاندار،نخبگان،سرمایه گذاران،دانشجویان،اساتید دانشگاه هادر استان و شهرستان هندیجان و امام جمعه حضور داشتند و این همایش با هدف جذب سرمایه گذار در زمینه های شیلات ،کشاورزی،صنعت و تجارت دریایی،توسعه گردشگری و صنایع دستی و انرژی(نفت و گاز) برگزار شد.
وی عنوان کرد: معمولاً هر ساله افرادی با تجربه،کارآمد ،مسئول و متعهد در یک جا گرد هم می آیند و درمباحث علمی و شاخص های توسعه مصادیق و سخنران هایی را به همراه مقاله هایی ارائه می دهند اما در نهایت به هیچ نتیجه ای نمی رسد و نیمه کاره رها می شود و هر همایشی باید به نتیجه ای برسد و عملی بشود که این قاعده یک همایش است.
فرماندار شهرستان هندیجان اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان بعد از برگزاری همایش تمام کارها رها می شود و دیگر پیگیری نمی شود و من با همایشی که نتیجه ای برای توسعه و بهبود چشم گیر شهرستان و مردم آن نداشته باشد مخالفم و البته باید این قبیل همایش استمرار پیدا کند که ما بتوانیم توانایی ها و استعدادهای شهرستان را پیدا و معرفی کنیم و مهمتر از آن بتوان سرمایه گذارانی را جذب کنیم.
جعفری نسب تأکید کرد: چرا ما از مقاله های خوب استادان و سخنرانی هایی که در این همایش ارائه شد در قالب یک راهنما استفاده نمی کنیم و در رشد شهرستان هندیجان بکار نمی گیریم تا همایشی ثمر دار برای توسعه و پیشرفت شهر خود داشته باشیم .
فرماندار شهرستان هندیجان خاطر نشان کرد: باید یک روش و بینش خاص و کاربردی در امور مورد بررسی شده این همایش را در برنامه های درازمدت،کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم شاخص ها ، ظرفیت ها و پتانسیل خوب این شهرستان را شناسایی و معرفی کنیم، ما هنوز شهرستان هندیجان را به خوبی معرفی نکرده و هنوز استان خوزستان با ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان آشنا نشده است و این سوال برای ما پیش می آید که هندیجان چه ظرفیتها و پتانسیل هایی دارد؟
وی در ادامه تصریح کرد:هندیجان ظرفیت های بسیاری مانند پرورش میگو و ماهی دارد که خیلی از جاهای استان آن را ندارند ولی ما این ظرفیت ها را شناسایی و معرفی نکرده ایم و اگر در این همایش بتوان یک سرمایه گذار پیدا کنیم که در این زمینه فعالیت بکند هم سرمایه گذار و هم شهرستان از این پتانسیل بهره می برند.
فرماندار شهرستان هندیجان در ادامه بیان کرد:این شهرستان استعداد های فراوانی دارد و ما این همایش را تشکیل دادیم که بتوانیم فاصله ها را کم و استعدادهای آن را شناسایی بکنیم ،یعنی روان سازی روند سرمایه گذاری در شهرستان را سهولت دهیم و ناگفته نماند که اگر بروکراسی های اداری وجود داشت دیگر نگران آن نباشید و اگر هم کسی بخواهد در هر زمینه ای مانند آبزی پروری،صنعت گردشگری و یا انرژی سرمایه گداری کند فرمانداری و مجموعه استانداری آماده همکاری و حمایت هستند.
وی در پایان از توانایی صادر کردن محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر سجافی گفت: امروز بندر سجافی توانایی صادرکردن محصولات کشاورزی استان خوزستان را دارد و در مقابل کالاهای مورد نیاز را وارد استان کند و البته بعضی ها گمان می کنند که نمی توانیم این کار را انجام بدهیم و از تمام سرمایه گذاران محترم دعوت می کنم که بیایند و سرمایه گذاری کنند که ما می توانیم هر کاری چه در زمینه صنعت،شیلات و کشاورزی را در سریع ترین زمان ممکن انجام بدهیم و این جز با همت و تلاش تمام مسئولین هندیجان میسر نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار