اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
حاجتی عنوان‌کرد:
اميد حاجتي با اشاره به عوامل عقب ماندگي استان عنوان‌كرد: اعتبارات عمراني امسال نسبت به سال‌گذشته در رديف‌هاي اعتباري مختلف تا‌كنون فقط به میزان 75 درصد بودجه امسال محقق شده است.
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان گفت: اعتباراتي كه امسال به استان اختصاص یافته 1200 ميليارد تومان بوده که 950 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات تملک‌دارایی و 250 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات هزینه‌ای است؛ با این وجود مجموع درآمدهاي خوزستان به جز درآمدهاي نفتي، در حوزه‌های گمرگ، بنادر، پايانه‌ها و امور مالياتي بالغ بر 5 هزار ميليارد تومان است.

اميد حاجتي با اشاره به عوامل عقب ماندگي استان عنوان‌كرد: اعتبارات عمراني امسال نسبت به سال‌گذشته در رديف‌هاي اعتباري مختلف تا‌كنون فقط به میزان 75 درصد بودجه امسال محقق شده است.

وي افزود: کل بودجه سال‌گذشته نسبت به سال جاري بيشتر بود اما متاسفانه فقط 50 درصد آن تحقق يافت.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان بيان‌كرد: اعتبارات امسال از منابع مختلف 900 ميليارد تومان بود و براي اولين توزيع اعتبارات را بين پروژه‌ها براساس نظام برنامه‌ريزي استاني انجام داديم. اين اقدام يك مدل توزيع اعتبارات با بيش از 600 شاخص و متغير تدوين شده است و سقف اعتبارات استان‌ها در جلسه شوراي برنامه‌ريزي تعيين و ابلاغ شد.

حاجتي تصريح‌كرد: با توزيع اين ميزان اعتبارات بين شهرستان‌ها امسال اقدامات خوبي در جهت توسعه استان انجام گرفت. به طور نمونه نياز مدارس مناطق عشايري و صعب‌العبور شناسايي و به جاي چادر و كپرنشيني، مدارس جديد را براي مناطق ساخته شد.

وي اظهاركرد: در حوزه خانه‌هاي بهداشت روستايي نيز تمام تعهدات استان در ارتباط با تكميل طرح گسترش شبكه بهداشت و درمان روستايي كامل شد که با اين اقدام تا پايان سال، خانه بهداشت در كل روستاهاي استان ایجاد مي‌شوند.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با بیان این‌که حوزه گردشگري آبي يكي از ظرفيت‌هاي مهم توسعه استان است، خاطرنشان‌كرد: خوشبختانه امسال اقدامات خوبي در اين بخش انجام گرفت و لازم است بيشتر به آن توجه شود.

حاجتي بيان‌كرد: به طور كلي در تخصیص اعتبارات در سال جاری سيستم‌هاي لابي‌گري و چانه‌زني حذف و در مقابل از مدل عادلانه توزيع استفاده شد تا توسعه استان به صورت متجانس انجام شود.

وي تصريح‌كرد: اعتبارات كم و ویرانی‌های 8 سال جنگ تحميلي از عوامل اصلي عقب‌ماندگي و تأخير در توسعه خوزستان محسوب می‌شود. به طور نمونه اگر بخواهيم شبكه فاضلاب اهواز را تكميل كنيم بايد چند سال كل اعتبارات استان را به آن اختصاص دهيم در حالي كه در استان اصفهان از چند سال‌گذشته شبكه فاضلاب با هزينه‌هاي خيلي پايين احداث شد.

معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان خاطرنشان‌كرد: در راستاي شتاب‌دادن به توسعه استان امسال نظام درآمد و هزينه را به دولت پيشنهاد داديم. يعني دولت به ما اجازه دهد كه با اختيارات استاني براي خوزستان برنامه‌ريزي و بودجه‌ريزي كنيم. با انجام اين كار توسعه يك سال به اندازه بيش از 3 سال در استان انجام مي‌شود.

حاجتي اظهار‌كرد: با احياي نظام درآمد و هزينه در خوزستان می‌توانیم تمام درآمدهاي حاصل از عوارض گمرگي و ماليات و فعاليت‌هاي ديگر اقتصادي را بودجه‌ريزي كنيم.

وي بيان‌كرد: با نگاه به شاخص‌هاي عمومي ماده 180 قانون برنامه توسعه كه بيانگر رتبه استان‌ها در بين شاخص‌هاي عمومي توسعه است، خوزستان وضعيت مناسبي نسبت به استان‌هاي ديگر ندارد. با توجه به اين شاخص‌ها استان از ميانگين توسعه كشور 20 سال عقب است.
مرجع / ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار