اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
در بررسی علل و عوامل توسعه در کشورهای مختلف، ثبات مدیریتی یکی از مولفه های بسیار مهم در توسعه به شمار می آید. از آنجایی که در این کشورها، توسعه بر اساس برنامه ریزی و چشم انداز مشخصی بنا می شود، نقش مدیریت در اجرای سندهای توسعه ای و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت بسیار حائز اهمیت است. از این رو بدیهی است که هرگونه تنشی که منجر به عدم ثبات مدیریت بشود در واقع به اجرای این برنامه های توسعه ای آسیب می زند و تزتزل مدیریتی و بی ثباتی در اداره امور، بی تردید تاثیر مهمی در عقب رفت ها و درجا زدن ها خواهد گذاشت.

در ماههای اخیر مباحثی در خصوص تغییر استاندار خوزستان در برخی محافل منتشر شده بود و اخیرا نیز سیدشکرخدا موسوی با اشاره به برخی لابی های فعال در پایتخت، بر ثبات مدیریتی موجود در استان تاکید کرده است.

واقعیت این است که استان خوزستان در سه دهه گذشته از بی ثباتی مدیریتی رنج های بسیاری برده و حضور چندین استاندار و میانگین پایین طول عمرمدیریتی استانداران پس از انقلاب خود گواه بر این مطلب است.در چنین شریطی است که متاسفانه خوزستان با وجود منابع متعدد خدادادی و وجود فرصت ها و قابلیت های فراوان خدادادی و از طرفی سهم اعظم در تولید ناخالص ملی کشور، از مشکلات بسیاری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، سلامت، اجتماعی و... رنج می برد.

اینک که نمایندگان استان و بسیاری از شخصیت های متنفذ استانی بر ثبات مدیریت ارشد استان و ادامه فعالیت استاندار متفق القولند و آنگونه که نماینده اهواز در مجلس گفته است همگان باید کمک نند تا قطار توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد و با انتشار شایعات و مطالبی که تنها باعث ایجاد تنش و سردگمی و فرصت سوزی است پرهیز شود. مدیریت بومی استان که فرزندان همین آب و خاکند می بایست حمایت شوند و مرکز نشینانی که از لابی ها و فرصت های ارتباطی برخوردارند می بایست انرژی خود را بجای تضعیف مدیریت استان، به پیگیری حل مشکلات استان و کمک به توسعه و پیشرفت استان کنند.

انتظار مردم خوزستان اینک ادامه روند توسعه استان در دولت یازدهم است و همگان می دانند که دولت گذشته، چه مشکلاتی را به خوزستان تحمیل نمود و از نظر نرخ بیکاری و اعتیاد و ....چه وضعیتی را تحمیل نمود و رتبه بسیار پایین ما در آموزش و پروش و بهداشت و درمان و بسیاری دیگر از شاخص ها در کنار آلودگی هوا و... از جمله آنهاست.

در چنین شرایطی سخن گفتن از تغییر استاندار آیا کمک به توسعه استان است؟ البته که استانداران دولت یازدهم می بایست تا آنجا که امکانات و شرایط قانونی به آنان اجازه می دهد تلاش شان را برای تغییر فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و استفاده از نیروهای همفکر و همراه دولت تدبیر و امید استفاده کنند اما آیا کوبیدن بر طبل تغییر استاندار، خذمت به شهروندان خوزستانی است؟

خوزستان، امروزه نیازمند همگرایی و هم افزایی و همدلی است و باید همه نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان و مدیران، در این مسیر گام های جدی بردارند، دل ها را بهم نزدیکتر کرده و از هم حمایت کنند و برای امروز و آینده خوزستان تدبیر بیندیشند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
comment
0
0
comment ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﺎﺭﻭﻥ ﭘﺮﺱ ﺍﺯ ﻣﻄﺮﺡ
ﺷﺪﻥ ﯾﮏ ﻧﺎﻡ ﻭ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﯾﮑﯽ ﺩﻭ ﮔﺰﯾﻨﻪ
ﺍﺧﯿﺮ ﭘﺴﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺧﺒﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.
ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؛
ﺳﺮﺩﺍﺭﻣﺮﺗﻀﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ
ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ
ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺩﻗﺎﯾﻖ ، ﻧﺎﻡ ﺣﯿﺎﺕ
ﻣﻘﺪﻡ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺣﻤﺪﯼ
ﻧﮋﺍﺩ ﺩﺭ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ، ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪ
ﺩﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺳﻤﺖ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﯾﮏ ﻣﻨﺒﻊ ﺧﺒﺮﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻭﻥ ﭘﺮﺱ ﺍﺯ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻥ
ﺟﺪﯼ ﻧﺎﻡ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﻣﺮﺗﻀﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ
ﺭﺟﺎﻝ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺧﺒﺮ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻣﻨﺒﻊ ﺧﺒﺮﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻭﻥ ﭘﺮﺱ ﮔﻔﺖ : ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ
ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﯾﮑﯽ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺻﺤﺒﺖ ﻫﺎﯼ
ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﻭ ﺭﺍﺿﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ
ﻋﻬﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.
ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻧﺎﻡ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﻣﺮﺗﻀﺎﯾﯽ،
ﻧﺎﻡ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﮐﺘﺮ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻭ ﺍﻣﯿﻦ
ﺑﯿﺎﻧﮏ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﺴﺖ ﺭﻭﯼ
ﻣﯿﺰ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﺩ.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار