اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود : آنچه ما می دانیم در زندگی های روزمره ی امروزی برای رسیدن به پست ، مکان و شهرت همدیگر را محو می کنیم تا به جایی برسیم ولی خداوند می فرماید آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند.
تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

همایش  نماز و تعالی فرهنگی در تالار نیایش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم و عرض تسلیت به خاطر فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی سبط اکبر پیامبر (ص) و حضرت امام رضا(ع) ؛ نماز را سرچشمه  خوبی ها دانست و گفت : نماز رابطه ی مخلوق با خالق است، مادی را معنوی می کند و انسان را علاوه بر آشنا کردن با خدا با طبیعت نیز آشنا می سازد.

وی افزود : نماز تنها عبادتی است که حتی در حال غرق شدن و جنگ هم ساقط نمی شود و برترین فریاد آزادی انسان از سلطه های قدرتمندان و اعلام بندگی در آستان خداوند است. نماز زنده نگهداشتن سنت ابراهیم و محمد و حسین و مهدی است نماز وسیله نزدیک شدن انسان به خداست و آخرین سفارش انبیاء و آخرین سفارش امام صادق پیش از وفات است که همه ی خویشاوندان و فرزندان را دور خود جمع کرد و توصیه نمود که هر که نماز را سبک بشمارد، مشمول شفاعت ما در قیامت نخواهد شد. نماز برای اولیاء خدا شیرین، برای منافقان دشوار و سنگین است.

رضا نجاتی در پایان ضمن تشکر از دستگاه های دولتی ، گزارشی از نحوه ی برگزاری همایش نماز و تعالی فرهنگی را تشریح نمود.

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز ایام رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) ، کریم اهل بیت ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) به حاضرین در همایش تسلیت گفت  و از بانیان برگزاری این مراسم تجلیل به عمل آورد و گفت : این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نماز همایش برگزار می شود از اهمیت بالایی برخوردار است چون یکی از  ارزش ها و آرمان های امام خمینی(ره)  حضرت آیت الله امام خامنه ای«مدظله العالی» پاس داشتن نماز در اقصی نقاط کشور بوده و هست.
وی افزود : آنچه ما می دانیم در  زندگی  های روزمره ی امروزی برای رسیدن به پست ، مکان و شهرت همدیگر را محو می کنیم تا به جایی برسیم ولی خداوند می فرماید : « أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ؛ یعنی آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند. 

دکتر سید راضی نوری سپس به کم توجهی بعضی از دستگاه ها نسبت به نماز اشاره کرد و عنوان نمود : یک روز به مقرر فرماندهی کل نیروی انتظامی کشور رفته بودم که مشاهده کردم از فرماندهان عالی رتبه تا سربازان به نماز و نماز جماعت بهای زیادی می دهند و همه نماز را به صورت جماعت برگزار می کردند اما در روزهای بعد که به چند دستگاه دیگر رفتم چنین شورو حال و استقبالی از فریضه ی الهی یعنی نماز را ندیدم.

نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی به فرامین مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اقامه ی نماز جماعت که موضوع بحث این همایش است در ردیف فرهنگ قرار دارد که ما به آن توجه ویژه ای نداریم  و دوستان ما خصوصاً روحانیون و طلبه ها می دانند  که برای اعزام یک روحانی به  روستا ها برای برگزاری نماز چه مشقتی را متحمل می شوند که عمده ترین مشکل آنها نداشتن هزینه ی ایاب و ذهاب برای رفتن به روستاهاست.

وی در ادامه اظهار داشت : برای فرهنگ سازی ابتدا من از شهرداری ها می خواهم که با نصب تابلوهای ویژه ی ترویج نماز گام اول را بردارد و از اداراتی نظیر آموزش و پرورش ـ تبلیغات اسلامی و فرزهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارم تلاش خود را بیشتر به کار گیرند تا مسابقات علوم قرآنی بین دانش آموزان ـ دانشجویان و هنرمندان به نحوه مطلوب برگزار شوند .

وی سپس به ستاد اقامه ی نماز و اداره اوقاف و امور خیریه گفت : شاید ما از نظر بنا مساجد زیبایی داشته باشیم اما همین مساجد همیشه باید خوش بو باشند و به سرویس های بهداشتی آنها توجه داشته باشند تا نمازگذار رغبتی داشته باشد که نماز خود را در مسجد به صورت جماعت به جا آورد .

نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در پایان هزینه کردن برای نماز را واجب دانست و بیان نمود : ما اگر نتوانیم ده هزار تومان برای اعزام یک روحانی به روستا جهت اقامه ی نماز جماعت را تأمین نکنیم در واقع دشمنی را دل شاد کرده ایم که خود هزینه های کلانی را برای برگزار نکردن نماز جماعت می پردازند و من به عنوان نماینده ی شوش با توجه به قانون از هیچ گونه حمایت و مساعدتی دریغ نمی کنم .
حجت الاسلام والمسلمین کاظمی عضو  مرکز تخصصی نماز حوزه ی علمیه ی قم ، از وحشت شیطان از نماز سخنانش را آغاز کرد و عنوان نمود  :  وقتی که نماز ما حضور قلب لازم را نداشته باشد و جنبه ی صوری و ظاهری پیدا کند، آن گاه دل ، جولانگه شیطان می شود ؛ شیطان در قلبی وارد نمی شود که آن قلب جایگاه خدا باشد و در سرزمین نفس خورشید اخلاص و یقین طلوع کرده باشد . اما قلبی که شیطان با آن انس گرفته و آشیانه خود ساخته با الفاظ و اذکار از آن خانه دور نمی شود . چون استعاذه ( اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ) و بسم الله و مانند آن را از چنین گوینده ای جدی نمی گیرد. بلکه شاید از شنیدن آن به روی آن نماز گزار بخندد ، در نتیجه محور تقوا  ، خوشبختی و .... نماز است .

کاظمی  در ادامه همه چیز را مرتبط با نماز دانست و اظهار داشت : یک حوزه از حوزه های زندگی را می توانید پیدا کنید که نماز در آن نقش نداشته باشد ؟ قطعا پاسخ منفی است چون در هر گوشه ای از زندگی که مشکلی  داشته باشیم باید به صحیح بودن نمازمان شک داشته باشیم ، نمازگذار واقعی هیچ وقت بداخلاق نمی شود  و افسردگی به سراغش نمی رود و این را مطمئن باشید همیشه شیطان  از انسان هایی که نماز پنج گانه ی خود را با خلوص نیت و به صورت جدی بخوانند می ترسد و از آن ها همیشه فرار می کند .

آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در سخنانی کوتاه  در مورد به دانش آموزان و مسئولین  گفت : اگر شما این را بدانید که انسان شریف ترین عضو خود یعنی پیشنانی را برای اقامه ی نماز بر روی خاک که پست ترین مخلوفات خداونداست می گذارد و البته ما از خاک پاک و یا ترتب ائمه اطهار(ع) مهر را ساخته اند و ما بر آن پیشانی را میگذاریم و در مقابل پروردگار سجده می کنیم و چون امروزه بیشتر اماکن و مساجد با فرش و موكت مفروش است و نمی توانیم مشتی از خاک را برداشته و در جلوی روی خود بگذاریم به همین جهت خاک را به صورت فشرده کرده و به صورت مهر در می آوریم و بر روی آن سجده می کنیم. از طرف دیگر نیز چه بسا در همه جا سنگ يا خاك و یا چيزى كه سجده بر آن جايز است يافت نشود. و در واقع خداوند یکتا  به ما این درس را می دهد که از خاک به وجود آمده اید و نهایتاً به خاک هم برمی گردید .
سیدموسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان در همایش نماز و تعالی شهرستان شوش  گفت :  این جلسات برگزار می شوند تا ما بدانیم که خداوند از ما خواسته تا به نماز اهمیت بدهیم و فرهنگ اقامه ی نماز در کل ایران و خوزستان می بایست نهادینه شود و اگر ما مسئولین به ستون دینمان اهمیت بدهیم هم خداوند از ما راضی خواهد بود و هم خیرین به مسجدسازی رو خواهند آورد .
شایان ذکر است در این همایش ؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظمی عضو  مرکز تخصصی نماز حوزه ی علمیه ی قم ـحجت الاسلام والمسلمین سبحانی دبیر ستاد اقامه ی نماز استانداری خوزستان ، عزیز دانیالی مشاور استانداری در امور نماز ـ سید موسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان ـ حجت الاسلام و المسلمین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ـ آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ـ دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ـ رضا نجادی فرماندار ـ حجت الاسلام  علی سپهوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ حجت الاسلام بخشی رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان شوش ـ مسئولین ادارات ـ منتخبین نماز ادارات ـ خانواده ی معظم شهداء و اصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند .
در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان عرصه نماز در ادارات جوایز و لوح های یادبودی اهداء شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار