اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
مدیر کل صنعت،معدن و تجارت خوزستان:
حسن زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت این استان در تولید انبوه محصولات کشاورزی گفت:روزانه حدود یکهزار دستگاه کامیون حامل محصولات کشاورزی و تولیدی از هر یک از مرزهای چذابه و شلمچه به عراق صادر می شود اما جاده های منطقه جوابگوی این حجم بار نیست.
 مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان گفت:نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بخش تولید و صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

' نورا... حسن زاده ' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دزفول فقدان سرمایه در گردش را از مشکلات اساسی واحد های تولیدی عنوان کرد و افزود:نرخ بالای 20درصد سود تسهیلات بانکی مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی بوجود آورده است.

وی اظهار داشت:در آمد واحدهای تولیدی در حدی نیست که بتوانند سود بالای 20 درصد به بانک پرداخت کنند.

حسن زاده با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان خوزستان گفت:اولویت نخست اداره کل صنعت،معدن و تجارت شناخت مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی است زیرا واحدهای تولیدی بسیاری دچار مشکلات اقتصادی شده و برخی نیز در حالت رکود بسر می برند.

وی افزود:در این بررسی مشخص خواهد شد چه مقدار از مشکلات واحدهای تولیدی خوزستان در داخل استان و چه مقدار باید توسط مسوولان کشوری حل شود.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان در ادامه با اشاره به ظرفیت این استان در تولید انبوه محصولات کشاورزی گفت:روزانه حدود یکهزار دستگاه کامیون حامل محصولات کشاورزی و تولیدی از هر یک از مرزهای چذابه و شلمچه به عراق صادر می شود اما جاده های منطقه جوابگوی این حجم بار نیست.

وی گفت:با پیگیری استاندار اعتبار قابل توجهی به جاده چذابه اختصاص یافت و عملیات بهسازی و تعریض این جاده آغاز شده که امیدواریم با تکمیل آن شاهد رونق بیشتر صادرات از این مرز باشیم.

حسن زاده در ادامه با تاکید بر ضرورت ایجاد رقابت در بازار محصولات کشاورزی در راستای قطع دست دلالان از این بازار گفت:در این راستا باید میدان تره بار جدیدی در شهر اهواز احداث شود و کشاورزان به عنوان رقیب دلالان ، محصولات خود را به طور مستقیم وارد بازار کنند.

وی همچنین در خصوص کاهش قیمت محصولات کشاورزی در فصل برداشت محصول اظهار داشت:عرضه و تقاضا نقش مهمی در قیمت محصولات کشاورزی دارد و برخی شرایط نیز موجب ضربه به کشاورزان در فصل برداشت محصول می شود.

مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان گفت:باید برای این مشکلات و کاهش قیمت محصولات راهکار مناسب اتخاذ شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی در خاتمه افزود: 16 طرح بزرگ تولیدی و توجیه دار اقتصادی در استان خوزستان از جمله فولاد دزفول، پتروشیمی اندیمشک و پالایشگاه در دست اجراست که برای احداث آنها حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

حسن زاده گفت:مسوولان استانی در تلاش هستند نهایت همکاری را برای حل مشکلات این طرح ها داشته باشند تا به موقع بهره برداری شوند
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
comment
0
1
comment چه عجب حسن زاده بعد از سه ماه پیداش شد!!
چرا وضعیت بازار رو درست نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار