شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت:در نشست مشترک وزارت کشور و مناطق آزاد کشور، پیشنهاد تصویب قانون بر اساس ویژگی ها منطقه ای مناطق آزاد به وزیر کشور و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه شد.
استاندار خوزستان گفت:قوانین مناطق آزاد باید متناسب با جغرافیای منطقه ای آن خطه ,بازنگری و اصلاح شود.

'عبدالحسین مقتدایی' عصر شنبه در حاشیه ششمین یادواره وزیر شهید ' محمدجواد تندگویان' و یکهزار و 49 شهید صنعت نفت در جمع خبرنگاران رسانه های محلی افزود:منطقه آزاد اروند به لحاظ جغرافیا و نوع استقرار جمعیتی با دیگر مناطق آزاد کشور متفاوت است.

وی اظهار داشت:هیچ گوشه از مناطق آزاد کشور نیست که شرایط خرمشهر و آبادان را داشته باشد، به همین دلیل باید با تعیین مواردی که باید مورد مبادله حاکمیتی و حکومتی قرار می گیرد انجام شود.

 به گزارش ایرنا مقتدایی با بیان تجربه های مدیریتی خود در مناطق آزاد قشم و کیش و اشراف کامل بر موضوعات منطقه آزاد اروند، اضافه کرد:تصمیم هایی که در خصوص اروند گرفته می شود، کارشناسی است.

استاندار خوزستان ادامه داد:در نشست مشترک وزارت کشور و مناطق آزاد کشور، پیشنهاد تصویب قانون بر اساس ویژگی ها منطقه ای مناطق آزاد به وزیر کشور و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه شد.

استاندار خوزستان گفت:مناطق آزاد به لحاظ استقرار جغرافیایی، فرهنگ مردم و شرایط اجتماعی ویژگی ها خود را دارند و باید این شرایط در قانون هر منطقه لحاظ شود، غیر این صورت از اهداف خود در این مناطق فاصله می گیریم.

وی ادامه داد: هیچ منطقه مثل منطقه آزاد اروند هم از لحاظ مناطق مرزی آبی،خاکی و اتفاقاتی که در 35 سال گذشته در آن رخ داده است وجود ندارد و این منطقه نیز ظرافت های خاصی دارد و مباحث مرزبانی حاکمیتی، سیاسی موضوعات امنیتی مواردی است که هم منطقه آزاد و هم وزارت کشور با آزادی کامل و آرامش آن را پیگیری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار