شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
رئیس دفتر هنرهای نمایشی رامهرمز خبر داد :
رئیس دفتر هنرهای نمایشی رامهرمز گفت :این دوره ی آموزشی ماهی دوبار با همراهی هنرآموزان و علاقمندان هنر نویسندگی برگزار می شود که در روز پنج شنبه چهارم دی ماه سال جاری دومین جلسه ی خود را با حضور رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز و کوروش سروش پور از هنرمندان عرصه ی تئاتر استان برگزار کرد.
رئیس دفتر هنرهای نمایشی رامهرمز از برگزاری کارگاه ویژه ی نمایشنامه نویسی توسط دفتر هنرهای نمایشی اداره ی فرهنگ و ارشاد  اسلامی رامهرمز  خبر داد . آرش قنواتی گفت : 
این دوره ی آموزشی ماهی دوبار با همراهی هنرآموزان و علاقمندان هنر نویسندگی برگزار می شود که در روز پنج شنبه چهارم دی ماه سال جاری دومین جلسه ی خود را با حضور رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز و کوروش سروش پور از هنرمندان عرصه ی تئاتر استان برگزار کرد. 

به گزارش شوشانعلی محمد  طباطبایی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز  در این کارگاه آموزشی  با اظهار اینکه بایدباهمه مردم آشتی کرد و هنر را بین مردم برد.خاطر نشان کرد :
با توجه به وضعیت فرهنگی شهرستان ، باید اول نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند و بعد برای تقویت وتصحیح  آنها یک کار هنری مثل تئاتر وشعر و....خلق کرد. 

همچنین کورش سروش پور مدرس دانشگاه و از هنرمندان استان  نیز در این کارگاه آموزشی گفت :
گاهی بهتر است نمایش نامه نویس مبتدی ، موج آسا رفتار کند تا بوی و طعم خویش را در آن چه می نویسد بپراکند .
باید در مواجهه با استادان بلامعارض هنر ، گاه فراموشی پیشه کرد ، تا سترگی و بزرگی آن ها مانع از آفرینندگی نوقدمان عرصه ی نوشتن نشود ، باید راه و رسم آن ها را درونی کرد و در ناخودگاه خلاقیت خود تعبیه نمود .
وی افزود :نویسندگی کاری تفننی نیست ، تمام وقت و همه جانبه است ، نویسنده باید دردمند و دغدغه دار باشد ، از روزمرگی بگذرد ، نگرش ژورنالیستی را به صفحه حوادث بسپارد و به جانمایه های کیهانی و کایناتی که فراتر از هر زمان و مکانی است به طوری ویژه توجه کند .زیرا نمایش هنری کلیت گرا و کایناتی است لازمه ی این اتفاق رسیدن به ژرفا و عمقی است که هر اثر متعالی از آن برخوردار است ، اثر عمیق ، نویسنده ای دارد پر دغدغه ، پردرد ، همه جانبه نگر .
کوروش سروش پور گفت :
نمایشنامه نویس از دانستن گریزی ندارد ، این را تنها به قواعد نوشتن و اصول درام نمی توان منحصر کرد بلکه باید به تمامی معارف بشری تسری اش داد ، حالا نه این که به گونه ای دقیق و تخصصی ؛ دست کم به شکلی موجه و نسبی .
وی تاکید کرد :
هنرمند نمایشنامه نویس جز اصول و قواعد درام ، باید تاریخ ، تاریخ هنر ، فلسفه ، جامعه شناسی ، دین و عرفان ، شعر و ادبیات ، فولکلور و فرهنگ عامه ، حتی جغرافی و ... را بداند و دنبال کند در این صورت است که اگر این دانسته ها را با ذوق و زیبایی شناسی و خلاقیتش در بیامیزند ؛ اثری عمیق و ماندگار پدید می آید !

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار