شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان بااعلام این خبرافزود: این پروژه شامل اصلاح و ترمیم روکش آسفالت باند قدیمی فرودگاه هوانیروز به متراژ 2000 مترو عرض 30 متراست که با تامین اعتبار لازم ازسوی استانداری خوزستان آغازشد.

عملیات اجرایی راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان با پروژه اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز آغازشد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان درگفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان بااعلام این خبرافزود: این پروژه شامل اصلاح و ترمیم  روکش آسفالت باند قدیمی فرودگاه هوانیروز به متراژ 2000 مترو عرض 30 متراست که با تامین اعتبار لازم ازسوی استانداری خوزستان آغازشد.

مقتدایی مدت زمان اجرای طرح  اصلاح و روکش اسفالت باند پرواز فرودگاه مسحد سلیمان را 4 ماه اعلام کرد و افزود: به موازات آن , عملیات طراحی بهسازی پایانه مسافربری شامل سالن های ورودی و خروجی مسافران , سال انتظار, ساختمان بازرسی و تدارکات , بهسازی پارکنیگ هواپیما و برج مراقبت  فرودگاه انجام می شود. همچنین  دستگاههای کمک ناوبری و ماشین الات سوخت رسانی , آتش نشانی و سایر ماشین الات مورد نیاز درآینده تامین و در فرودگاه مستفرمی شوند .  براساس گزارش اداره کل فرودگاههای خوزستان  , فرودگاه مسجد سلیمان  بناست درآینده نزدیک برای پرواز هواپیما های متوسط  با برد پرواز دوساعت وظرفیت پذیرش 60 الی 70 مسافر آماده شود که  اگر ظرفیت لازم وجود داشته باشد این فرودگاه روزانه یک تا دو پرواز می تواند داشته باشد. 

  طبق ارزیابی های بعمل آمده  با توجه به تاسیس صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان درآینده نزدیک و نیز وجود شرکت نفت ، نیروگاه برق شهید عباسپور درمنطفه ، توسعه ورزش فوتبال مسجدسلیمان و وجود سایرجذابیت های صنعتی و اقتصادی و گردشگری درمنطقه پیش بینی می شود استقبال از پروازهای این فرودگاه مطلوب باشد.
فرودگاه مسجدسلیمان در حال حاضر دراختیار هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام توافقی که اخیرا بین هوانیروز و استانداری خوزستان بعمل آمده قرار است این فرودگاه برای پروازهای مسافربری آماده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار