اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
مهندس اشرف عسکری مدیرکل دفترفنی استانداری خوزستان اعلام کرد :  عملیات لایروبی و نی زدایی رودخانه کارون درمحدود شهراهواز به طول 9200 متر آغازشد.

 وی امروز یکشنبه درگفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان حجم برداشت گیاهی این میزان لایروبی را حدود 81 هزارو 169 مترمربع و حجم تقریبی جمع آوری رسوبات را 164 هزارمترمعکب اعلام کرد.
  خانم عسکری  طرح لایروبی رودخانه کارون را شامل هیدورگرافی و نقشه برداری , برداشت پوشش گیاهی روی جزیره ها , ایجاد کلیه جاده های دسترسی آبی و خشکی ،انجام عملیات لایروبی در زیروبالای تراز سطح آب درهرنوع بستری عنوان کرد و افزود: این لایروبی با استفاده از بیل مکانیکی بوم بلند , جرثقیل و گراپ یا دراگ لاین و بارج یا هرروش جایگزین دیگری توسط پیمانکار انجام می شود.
 مهندس عسکری ادامه داد : زمین مورد نظر برای تخلیه مواد ناشی از لایروبی نیز پیش بینی شده است. پوشش های گیاهی و بخشی از مواد حاصل از لایروبی تا فواصل تعیین شده دراسناد اجرایی عملیات پاکسازی حاشیه رودخانه کارون حمل می شود.
 مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان محدوده طرح لایروبی رودخانه کارون را ازپل سوم تا پارک شقایق اهواز اعلام کرد و افزود: این طرح در9 بازه  انجام می شود.
  مهندس عسکری افزود: بازه اول  شامل لایروبی سمت چپ محدود پل سوم تا پل  هفتم با حجم حدود 66 هزار مترمعکب برآورد شده است که به روش بیل مکانیکی بوم بلند و بارج انجام خواهد گرفت.
   وی  ادامه داد : بازه دوم شامل لایروبی ساحل سمت راست پل سوم تا پل هفتم اهوازاست که دارای حجمی معادل 26 هزارو900 مترمکعب  است که با استفاده از بیل مکانیکی بوم بلند انجام می شود.  بازه سوم ساحل چپ پل هفتم تا پل سیاه با حدود 6700 مترمکعب , بازه چهارم ساحل راست پل هفتم تا پل سیاه با حجم 11 هزارو 250 مترمعکب , بازه پنجم ازپل سیاه تا پل سفید اهواز با حجم لایروبی 25 هزارو 500 مترمعکب می باشد که با روش بیل مکانیکی بوم بلند و دربرخی ازآنها ها به همراه روش  بارج کار لایروبی انجام می شود.
  وی مراحل هفتم, هشتم و نهم لایروبی رودخانه کارون درمحدوده اهواز را به ترتیب پل نادری تا پل هشتم با براورد حجم لایروبی 5650مترمعکب , جزیره پایین دست پل نادری با 6 هزارمترمعکب حجم لایروبی و جزیره بالا دست پارک شقایق با حجم لایروبی 6 هزارمترمعکب اعلام کرد و افزود: کار لایروبی این بازه ها نیز با به روش بیل مکانیکی بوم بلند و بارج انجام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار