اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
آيت‌الله موسوی‌ جزايري:
با توجه به آينده​اي كه براي نسل جوان پيش​ بيني شده، اميد است نماز در اين نسل قوت بگيرد و مستحكم شود.
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان گفت: با توجه به آينده​اي كه براي نسل جوان پيش​بيني شده، اميد است نماز در اين نسل قوت بگيرد و مستحكم شود.
 
 آيت ​الله سیدمحمدعلی جزايري موسوي در بيست و سومين اجلاس سراسري نماز كه در اهواز در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: برگزاری اجلاس نماز، بسيار ارزشمند و قابل ستايش است. 23 سال پيش اين برنامه مقدس به همت حجت​الاسلام و المسلمين قرائتي پيگيري و به اجرا در آمد و تاكنون ادامه دارد.
 
وي ادامه داد: نظام​هاي حكومتي در دنيا بسيار هستند و هر كدام رنگ و بويي دارند؛ در كشور ما نيز زماني حكومت شاهنشاهي مستقر بود كه در آن زمان، برخي نماز مي​خواندند و سعي مي​كردند دين خود را در آن شرايط حفظ كنند. اما جهت‌گيري نظام شاهنشاهي و سران حكومت به سمت نماز نبود و چيزي به نام قبله در فرهنگشان وجود نداشت، لذا برنامه​هايشان فردگرا و زندگي آنها لاييك و منهاي دين و معنويت تنظيم شده بود. اين نظام همچون نظام​هاي ماركسيستي گرايشي به خداوند و دين نداشت، البته نظام ليبراليستي و كشورهاي آمريكا و اروپايي نيز حكومت​هايي با اين شرايط داشتند.
 
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان عنوان كرد: از نشانه​هاي يك حكومت اسلامي اين است كه همه را به اسلام دعوت كند كه كشور و نظام ما نيز داراي اين نشانه اسلامي بودن است. تفاوت نظام ما با نظام​هاي ديگري همچون ماركسيستي و ليبراليستي در دعوت به اسلام، اجتماع به منظور برپايي نماز، و انفاق و زكات است كه همه اينها نشانه يك حكومت اسلامي است.
 
آيت​الله موسوی جزايري افزود: هم و غم جامعه اسلامي نماز است؛ زیرا نماز ستون دين، معراج مومن و يك وظيفه الهي است. جان كلام اين است كه نبايد به نماز تنها به عنوان يك تكليف و باري بر دوش بنگريم بلكه به نماز بايد به عنوان يك پناهگاه، منزل و ملجا نگاه كنيم.
 
وی گفت: اسلام براي فرزندان ما آينده​اي بسيار مهم و پر مسئوليت پيش​بيني كرده، لذا بايد با فرهنگ نماز آشنا شوند. نماز تنها يك تكليف و مسئوليت نيست كه آن را سخت بگيريم بلكه باید آن را به عنوان يك پناهگاه و حلال مشكلات، بزرگ بشماريم.
 
به گزارش خبرنگار ايسنا؛ در ادامه بيست و سومين اجلاس سراسري نماز مقالاتي از سوي پژوهشگران و محققين در اين عرصه ارائه شد. روز نخست اين اجلاس تا عصر امروز ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار