شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۴

معاون وزیر نیرو در امور برق از برنامه‌ریزی برای صادرات برق به کشورهای لبنان و سوریه خبر داد و گفت: صادرات برق به پاکستان و عراق در حال انجام است.

به گزارش فارس ، محمد بهزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی برق ایران به پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه صادر می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات برق به سوریه و لبنان هستیم.

وی افزود: در هر ساعت یک‌هزار و 500 مگاوات برق به خارج از کشور صادر می‌شود که از این میزان 300 مگاوات بر ساعت به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

بهزاد تاکید کرد: بیش از یک‌هزار و 200 مگاوات برق در ساعت به کشور عراق صادر می‌شود که این میزان در حال افزایش است.

معاون وزیر نیرو در امور برق خاطر‌نشان کرد: در سال‌ جاری این میزان به 10 میلیارد کیلووات بر ساعت خواهد رسید که نسبت به سال گذشته که رقمی معادل 806 میلیارد کیلووات بر ساعت بوده بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان برق هزینه زیادی عاید کشور می‌کند، تاکید کرد: این میزان فروش برق بیش از یک میلیارد دلار عاید ایران می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 750 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نیروگاه‌های کشور به فروش می‌رسد، اضافه کرد: از این میزان اوراق مشارکت تا‌کنون 450 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق تاکید کرد: در برنامه مهر ماندگار، بخش برق کشور بیش از 26 نیروگاه در حال احداث دارد که همه این نیروگاه‌ها تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: این نیروگاه‌ها شامل سه نیروگاه برق‌آبی، یکی بادی و 22 نیروگاه حرارتی است که با تکنولوژی سیکل ترکیبی کار می‌کنند.

بهزاد تاکید کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها تولید برق کشور از 65 هزار مگاوات در ساعت به 74 هزار مگاوات در ساعت افزایش خواهد یافت.

وی خاطر‌نشان کرد: برای راه‌اندازی این نیروگاه‌های کشور بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار