شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در شورای اداری:
صیدعیسی دارایی افزود: اختصاص اعتبار در بودجه امسال براي طرح اشتغال آب كوهرنگ 3 در حالي انجام شد كه پيش از اين كارشناسان خارجي با بازديد از طرح اعلام كردند كه اجراي اين طرح هزينه فراواني دارد و هزينه​ها چند برابر بازدهي آن مي شود.
رييس مجمع نمايندگان خوزستان از اختصاص مبلغ 12 هزار ميليارد تومان جهت اجراي طرح انتقال آب كوهرنگ سه از سرشاخه​هاي كارون به فلات مركزي انتقاد کرد.

صیدعیسی دارايي در شوراي اداري كه امروز، 11 دي​ماه با حضور معاون اول رییس‌جمهور در استانداری برگزار شد، عنوان‌كرد: در بحث انتقال آب از سرشاخه​هاي كارون به فلات مركزي طرح​هاي كوهرنگ يك پيش از انقلاب، بهره​برداري از كوهرنگ 2 در سال 64 و اكنون كوهرنگ 3 كه يكي از معضلات مشكلات اصلي ماست که احداث آن از سال 69 آغاز شده و هنوز به بهره​برداري نرسيده است. با بهره​برداري از اين طرح 250 ميليون مترمكعب آب در سال منتقل مي​شود.

 
وي افزود: اختصاص اعتبار در بودجه امسال براي طرح اشتغال آب كوهرنگ 3 در حالي انجام شد كه پيش از اين كارشناسان خارجي با بازديد از طرح اعلام كردند كه اجراي اين طرح هزينه فراواني دارد و هزينه​ها چند برابر بازدهي آن مي شود.


رييس مجمع نمايندگان خوزستان بيان‌كرد: اگر آب دوباره از سرشاخه​هاي كارون برداشت شود شوري آب​هاي استان كه اكنون 2 هزار است به بيش از 4 هزار خواهد رسيد. در حال به دليل همين شوري آب، 4 ميليون از نخل​هاي خوزستان خشك شده​اند.


دارايي اظهاركرد: طرح 550 هزار هكتاري ابتدا 800 هزار هكتار بود اما به مرور زمان امروز به 30 هزار هكتار رسيده كه 50 هزار هكتار آن مربوط به ايلام است. به دليل بي​آبي اجراي اين طرح هيچ سودي جز ضرر براي خوزستان نداشته است.

 
وي خاطرنشان‌كرد: كشت برنج امروز در خوزستان ممنوع است اما آب با هزينه​هاي فراوان از سرشاخه​هاي كارون منتقل و براي كشت برنج در اصفهان به كار مي​رود.


رييس مجمع نمايندگان خوزستان تصريح‌كرد: تالاب​هاي خوزستان دست كمي از درياچه اروميه ندارد. امروز همه جا و در بيشتر رسانه​ها صحبت از نابودي اين درياچه مي​شود اما چرا كسي نامي از خشك شدن تالاب هورالعظيم و شادگان نمي​كنند و ريزگردهايي كه امروزه خوزستان را احاطه كرده در اثر خشك شدن تالاب​ها است.

دارايي با بيان اين‌كه در اجراي هر طرحي بايد منافع حوضه​هاي مبدا و مقصد در نظر گرفته شود، گفت: احداث سد محشوره در لرستان تهديدي براي كشاورزان خوزستان به ويژه در حوضه كرخه است.

وي افزود: با وجود محدوديت​هاي منابع آبي امسال توليد محصولات كشاورزي خوزستان به 14 ميليون تن رسيده است كه در توليد بعضي از محصولات رتبه اول كشور را داريم. علاوه بر اين استان ظرفيت توليد انواع محصولات كشاورزي را تا 24 ميليون تن دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار