شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۶

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: سد گتوند نماد فتح‌الفتوح علمی ایران اسلامی است و باید قدر توانمندی جوانان ایرانی را دانست.

به گزارش فارس ، محمدرضا عطارزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سد گتوند اظهار داشت: سد گتوند از نظر علمی اقدامی بی‌نظیر در جهان به شمار می‌آید و این سد به نوعی فتح‌الفتوح ایران در عرصه علمی به شمار خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه سد گتوند در جهان بی‌نظیر است، تأکید کرد: سد گتوند از نظر علمی و تحقیقات در جهان بی‌نظیر است و در سال‌های گذشته و در دوران انقلاب اسلامی چنین پروژه‌ای در ایران اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه باید موضوع بحث در مجلات علمی جهان باشد، تأکید کرد: بسیاری از متخصصان داخلی در اجرای این سد همکاری داشته‌اند و برای رفع مشکلات پیرامون این پروژه تلاش کردند و با وزارت نیرو همگام شده‌اند که تلاش‌های آنها قابل تجلیل است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی نیز در اجرای این پروژه ملی شیطنت کردند، خاطرنشان کرد: برخی از متخصصان که در این پروژه سهم بسیار اندکی از همکاری داشتند و یا برخی از رسانه‌ها با هر نظر و منظوری مانعی برای اجرای سریع این پروژه شدند و باید تلاش کرد تا این افراد نیز به جمع همکاران خدوم در وزارت نیرو بپیوندند.

عطارزاده با اشاره به اینکه تخریب برخی از رسانه‌ها درباره این پروژه باعث شد تا اصل موضوع نادیده گرفته شود، گفت: اصل موضوع در پروژه سد گتوند بزرگی احجام و عظمت پروژه است که متاسفانه زیر بار تخریب‌ها و فشار برخی سرانه‌ها نادیده گرفته شد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: شرکت آب و ‌نیروی ایران باید برای انتقال تجربیات در این پروژه با مجلات علمی جهان رایزنی کند و تجربیات خود را به جهان عرضه کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار