شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین سیزدهم دی ماه (شماره 3001) خود نوشت: 

ساز ناکوک ستاد روحانی در خوزستان/ انتقاد و دفاع از استاندار خوزستان در یک روز

مدافعان و منتقدان مقتدایی به دنبال چه هستند؟

آمدن معاون اول رییس جمهور به خوزستان باز هم بهانه ای شد تا ستاد چند پاره انتخاباتی روحانی دست به کار شود و در یک روز دو نامه کاملا متضاد منتشر کند ؛ یکی در حمایت از مقتدایی و دیگری در انتقاد از او. این نامه پراکنی ها مسبوق به سابقه است و هر از چند گاهی با آمدن یک وزیر یا معاون به خوزستان از سوی ستاد و یا فعالان سیاسی استان دست به دست می چرخد و البته با رفتن وزیر یا معاون ، تب آن می خوابد. 
مدافعان استاندار بر این باورند که منتقدان روحانی چون دست شان از مناصب دولتی دور مانده و نتوانسته اند مصدرهای مدیریتی را از دکتر مقتدایی به دست بیاورند ، انگشت اتهام را به سمت او نشانه رفته و او را متهم به کم کاری می کنند. در مقابل نیز منتقدان استاندار ، می گویند که مقتدایی برخلاف رویه دولت تدبیر و امید ، به نیروهای احمدی نژاد و اصولگرایان بیشتر از نیروهای ستادی و اصلاح طلبان بها می دهد و عملن اصلاح طلبان را بایکوت کرده است. 
بی شک حد وسط و نقدی آمیخته با نقاط ضعف و قوت مقتدایی در این نوع نامه ها وجود ندارد و دیدِ صرفا سیاسی و جناحی ، باعث نگاه صفر و صدی شده است ؛ حال آنکه مقتدایی به عنوان یک استاندار در طول یک سال و چند ماه نشستن اش بر صندلی مدیریت ارشد استان ، هم عملکرد مثبت داشته و هم منفی. با این تفاصیل ، مشخص نیست منتقدان و مدافعان مقتدایی با این نامه پراکنی ها و نگاه صرفا سیاسی ، به دنبال چه هستند و از رهگذر دفاع یا انتقادشان می خواهند به چه مقاصدی دست یابند؟!

نقطه سیاه  در کارنامه مثبت دهقانی
هر انتصابی یک تودیعی نیز دارد و در این آمدن و رفتن ها نباید خوش استقبال و بد بدرقه باشیم. نصرالله دهقانی سال ها بر صندلی مدیریت مسکن استان تکیه داد و پس از ادغام دو وزارتخانه به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی در دولت احمدی نژاد معرفی شد و در طول یک سال و نیم دولت تدبیر و امید نیز همچنان مدیرکل ماند اما بالاخره حکم ریاست این سازمان - همچنان که در خبرها آمده - به نام منوچهر رحمانی مدیرکل سابق راه و ترابری خوزستان زده شد. دهقانی در طول مدیریتش خوش درخشید و طرح ها و پروژه های متعددی را آغاز و به سرانجام رساند از این رو باید قدردان خدماتش باشیم اما در کارنامه مثبت دهقانی نقاطی تاریک همچون شکست مسکن مهر رامین و شیرین شهر و جانمایی اشتباه در ساخت این دو شهر وجود دارد که جا دارد مدیرکل جدید تدابیری در این خصوص و رونق و به سرانجام رساندن این دو پروژه مهم بیاندیشد.

فرار جهانگیری از ابهامات !

انگار زبان برخی دولتی ها  به نفع خوزستان نمی چرخد !

هفته گذشته معاون رییس جمهور و برخی وزرا به خوزستان آمدند و از پروژه ها و برخی طرح ها بازدید کردند. پنج شنبه نیز شورای برنامه ریزی استان با حضور معاون رییس جمهور و رییس محیط زیست کشور تشکیل شد و علیرغم دعوت قبلی از خبرنگاران، این نشست بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد و جهانگیری معاون رییس جمهور حاضر نشد با خبرنگاران خوزستانی روبرو شود. حال آنکه سوالات و ابهامات زیادی پیرامون تصمیمات دوگانه دولت در خوزستان وجود دارد و با این کار ، خود را از تیررس انتقادات و سوالات انتقادی دور نگه داشت. 

جهانگیری معاون رییس جمهور مدافع سرسخت انتقال آب کارون به اصفهان و کرمان است و جلسات شورای عالی آب به ریاست ایشان برگزار می شود و تاکنون نیز خروجی این شورا به نفع اصفهان بوده و کمتر توجهی به دغدغه های آبی خوزستان نشده است. وی چندی پیش نیز انتقادات مطرح شده از سوی سید شریف حسینی نماینده اهواز درخصوص آب و مشکلات خوزستان را دروغ خوانده بود !
جهانگیری در سفر به خوزستان بی توجه به این معضلات و بی آنکه حتا سخنی از مشکلات استان به میان بیاورد ، صرفا به انتقاد از مخالفین خود پرداخت و گفت که " انگار زبان بعضی ها در دفاع از خدمات دولت به سختی می چرخد ! "
حال با این طفره از سوالات و تصمیمات دوگانه و بی توجهی به خواست خوزستانی ها ، باید گفت که انگار زبان برخی دولتی ها در دفاع از خوزستان به سختی می چرخد و برخی ها خوزستان را در معادلات خود به حساب نمی آورند و صرفا در زمان انتخابات وعده و وعید می دهند !

یک خوزستانی جایگزین چمران شد
پنج شنبه هفته گذشته ، انتخابات هیات رییسه شورای عالی استان ها برگزار شد که با نقش آفرینی نمایندگان شورای های خوزستان و خراسان دکتر بصیرپور عضو خوزستانی شورای شهر مشهد توانست با رای بالا بر کرسی ریاست شورای عالی استان تکیه بزند و به ریاست چندین ساله مهدی چمران پایان دهد. در واقع انتخابات نتیجه چانی زنی ،تعامل و کلانگری فرزندان خوزستان را نشان می دهد که در صورت تداوم می تواند دستاوردهای خوبی برای مردم و استان داشته باشد.

مقتدایی میهمان ویژه هیات دولت
طبق اخبار رسیده به ذره بین ، مقتدایی این هفته میهمان ویژه جلسه هیات دولت خواهد بود و از رودررو مسائل و مشکلات خوزستان را به سمع و نظر دکتر روحانی و سایر وزرا خواهد رساند. از قرار معلوم جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر به خوزستان حامل این دعوت بوده و مقتدایی اولین استانداری ست که به صورت ویژه به چنین جلساتی دعوت می شود. انتظار می رود استاندار در این نشست که فرصتی برای بازگو کردن دغدغه های مردم و استان است بتواند با کمک هیات دولت از معضلات خوزستان گره گشایی نماید.

تایید غیرمستقیم کاندیداتوری!
شهردار آبادان که تقریبا یک ماهی ست زمزمه استیضاح اش در رسانه ها و از سوی رییس شورای شهر مطرح شده هفته گذشته برای پاسخ به سوالات اعضا به شورا رفت. آنگونه که شنیده شده ، مهندس شیرازی در انتقاد به حاشیه سازی ها گفته است که اصلا صلاح نیست که عده قلیلی در شورای شهر آبادان، شهرداری را به حاشیه و چالش بکشند و وقت ما را برای نامه پراکنی، نامه بازی و دیگر مسائل بگیرند. وی در جواب برخی منتقدان درخصوص ساکن نبودن وی در آبادان گفته است که منزل من در منطقه بریم آبادان است اما خانواده ام ساکن شهری دیگرند. 
شهردار آبادان همچنین درخصوص شایعه کاندیداتوری خود ، ضمن تایید غیر مستقیم چنین شایعه ای گفته است که نامزدی مجلس حق هر ایرانی است و در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده اگر فردی توانایی را در خود می بینند و دارای توانمندی است منعی برای کاندید شدن وی نیست ضمن آنکه قانون نیز تعیین کرده است که اگر مدیران دولتی یا دستگاه ها بخواهند کاندیدای مجلس شوند در چه موعدی باید استعفا بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار