شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین شانزدهم دی ماه (شماره 3004) خود نوشت: 


آتش نشان فداکار خوزستانی
نعیم مقدم نیا آتش نشان فداکار اهوازی ست که چند روز پیش با به خطر انداختن جان خود ، مانع از مرگ یک شهروند می شود. وی به محض اطلاع از افتادن این شهروند به درون کارون ، سریع السیر وارد عمل می شود و به همراه تیم غواصی ، او را از آب بیرون می کشد اما در همین حین پای این آتش نشان به پره ی قایق موتوری اصابت می کند و آسیب جدی می بیند و سرانجام نیز روانه بیمارستان می شود. اقدام شجاعانه مقدم نیا از دید مسئولین استان پنهان نمانده و فرماندار اهواز به همراه سامانه سامد استانداری و یکی دو نفر دیگر از مدیران ، به ملاقاتش می روند و ضمن تقدیر از او از نزدیک در جریان روند مداوای وی قرار می گیرند. البته این دیدار سبب خیری می شود و در جریان آن ، فرماندار اهواز و هیات همراه ، از دیگر بیماران بستری شده نیز عیادت می کنند.

حماسه کشاورزان خوزستان  در تجلیل از سردار شهید تقوی 

جامعه كشاورزان سختكوش و ولايی خوزستان که طی روزهای اخیر در غم شهادت یار و هم صنف خود سردار تقوی توسط یزیدیان داعشی به سوگ نشسته بودند با حضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت شهادت حمید تقوی بار ديگر با شهدا و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي تجديد بيعت كردند. در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده کشاورزان در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد جمع زیادی از مسئولین اجرایی، انتظامی، لشکری و جامعه روحانیت استان هم حضور داشتند و با نثار فاتحه و قرائت قرآن یاد و خاطره کشاورز سرافراز شهید حمید تقوی فر را گرامی داشتند. سردار شهید حمید تقوی فر از کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی اهواز و از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت و سرانجام نیز در ششم دی 93 به افتخار شهادت نایل آمد.

پاسخ شفاف و قانع کننده سید خلف موسوی 

 رفتار ناپخته شورا کارت زردی برای شورا
هیاهو و جنجال از جایی استارت خورد که در نشست علنی شورای شهر ، یکی اعضا که از مدافعان سید خلف موسوی نیز محسوب می شود ، طرح سوال از شهردار اهواز را کلید زد اما این طرح سوال ، به گونه ای رقم خورد که از همان ابتدا حساسیت رسانه ها را برانگیخت. در آن جلسه ، رامی علاسوند با تاکید بر "محرمانه" بودن دو سوال خود ، آغازگر شایعات و حدس و گمان های بعدی شد.
عده ای طرح سوال را جدایی اردوگاه مدافعان سید خلف موسوی ارزیابی کردند و برخی نیز طرح سوال را سوپاپ اطمینانی برای شهردار دانستند که طراحان حامی شهردار ، با پیش دستی و بازی در زمین مخالفان ، تا یک سال آینده او را از تیرس سوال و استیضاح شورائیان در امان نگه خواهند داشت. اخباری نیز همچون علنی یا غیر علنی بودن نشست پاسخگویی شهردار و همچنین ، شایعاتی مبنی بر پس گرفتن امضا و ... آتش تهیه را برای روز موعود فراهم کرد و در نهایت نیز منجر به جلسه ای شد که نه تنها حاشیه های شورا را کم نکرد بلکه بر حواشی و اختلافات افزود. شاید کم تجربگی برخی شورائیان اهواز و محرمانه خواندن سوالی که ضرورتی بر اخفای آن نبود ، دامن زدن به برخی مسائل همچون غیرعلنی بودن جلسه و ایضا پس گرفتن امضا و ... موجب شد تا خروجی طرح سوال ، چندان مطلوب و مثمر ثمر نباشد و این ابهام را ایجاد نماید که به قول علی ناصری عضو شورا " خیمه شب بازی حامیان شهردار بود که رامی علاسوند آن را کارگردانی کرد." 
به عقیده بسیاری ، کارت سوال از شهردار اهواز می بایست برای موارد جدی تر و سوالات همگانی تر مصرف می شد و پاسخگویی در رابطه با " اعتبارات هزینه شده در پل سوم" و " ارایه خدمات شهری در برخی مناطق شهر اهواز" ، می توانست بی هیچ طرح سوال و جنجال و صرفا در کارگروه های تخصصی بین اعضا و شهردار مطرح و شبهات برطرف شود. به هر حال سید خلف موسوی در پاسخ به این دو سوال چیزی کم نگذاشت و شفاف و با عدد و رقم جوابگوی عملکرد خود بود و اعضا را نیز قانع کرد. اگر هم انتقادی در این بین مطرح می شود انتقاد از رفتارهای ناپخته و بعضا اشتباه برخی اعضای شورای شهر است که با این طرح سوال ، ابهامی بر ابهامات و حاشیه ای بر حواشی شورا افزودند و کارت زردی را نصیب خود کردند.

دنیا فقط دو رنگ نیست !
رامی علاسوند عضو شورای شهر اهواز در راس انتقادات طرح سوال از شهردار قرار دارد. وی پس از پایان نشست طرح سوال گفت که طرح پرسش من هیچ ارتباطی به مباحثی چون استیضاح و.. نداشت و هدف من تنها ایجاد زمینه پرسش و پاسخ منطقی و مبتنی بر قانون مداری بوده و هدفی جز تاکید بر بهبود خدمات رسانی به شهروندان نداشته ام. علاسوند این را هم گفت که من نگاه سیاه و سفیدی و اینکه هرکه با ما نباشد برماست یا هر کس نقدی و پرسش دارد بدنبال تضعیف و... است را قبول ندارم. وی گفت که دنیا فقط دو رنگ نیست، خداوند رنگ های دیگری را هم آفریده است، هدف من این بود که پنجره ای را باز کنم تا هم جایگاه شورا بعنوان وکلای مردم مشخص باشد و هم مدیریت شهری به جایگاه نظارتی شورا توجه داشته باشد و هم شهردار محترم توضیحات و گزارشات لازم را درخصوص فعالیت ها به شورا و شهروندان ارائه کنند، هدف این بود و الحمداله راضی بودم و هدفی هم جز این نداشته و ندارم.

سه انتصاب در آب و برق خوزستان
شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان حکم مدیریتی سه نفر را صادر کرد که در این بین ، فرهاد دارابی که پیش از این مدیریت حراست شهرداری اهواز را برعهده داشت به سمت مدیرعامل شرکت خدماتی و رفاهی ساب خوزستان منصوب شد. احکام دیگر نیز بدین شرح است :  صادق حقیقی پور به عنوان سرپرست معاونت آبرسانی و امیر قزلباشان به عنوان سرپرست معاونت طرح و توسعه سد و نیروگاه.

تایید خبر ذره بین ؛ حکم مدیرکلی سپهر صادر شد
همانگونه که ذره بین پیش بینی کرده بود بالاخره حجت الاسلام سپهر مدیرکل سابق ارشاد سکاندار نهاد کتابخانه های خوزستان شد و فردا (چهارشنب) نیز معارفه می شود و رسما به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان شروع به کار خواهد کرد. همچنین در همین مراسم قرار است از حاج لفته منصوری مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی خوزستان تقدیر شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment حتما باید اتفاقی بیفته به فکر دیدار آتش نشان بیفتید،خواهش دارم از پرسنل نظر سنجی کنید والله ۱۰درصد پرسنل از عملکرد...رضایت ندارن ،آتش نشانی رو به قهقراست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار