اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
خداوند در حق رسول مکرمش محمد بن عبد الله (ص)می فرماید: (انک لعلی خلق عظیم) . (براستی که بر خلق عظیمی هستی ((سوره قلم آیه 4)
بنده ناتوانی چه می تواند در حق پیامبري که سراپا فضیلت و رحمت و منبع خیر و نیکی و بزرگواري است بگوید ؟ آنچه می گویم قطره ا ي است از دریا.
خلق و خوي پیامبر(ص) و رفتار آن بزرگوار و کردار آن حضرت ، سرمشق مسلمین و بلکه نمونه عالی همه انسانها است و در حقیقت تجسم اسلام . 
پیغمبر(ص) به همه مسلمانان با چشم برادري و با نهایت مهر و محبت رفتار می کرد . 
آن چنان ساده و بی پیرایه لباس می پوشید و بر روي زمین می نشست و در حلقه یاران قرار می گرفت که اگر ناشناسی وارد می شد ، نمی دانست پیغمبر(ص) کدام است . در عین سادگی ، به نظافت لباس و بدن خیلی اهمیت می داد . 
وضوي پیامبر (ص)همیشه با مسواك کردن دندانها همراه بود . از استعمال عطر دریغ نمی فرمود . همیشه با پیر و جوان مؤدب بود. همیشه در سلام کردن پیش دستی می کرد . تبسم نمکینی همیشه بر لبانش بود ، ولی از بلند خندیدن پرهیز داشت . 
به عیادت بیماران و تشیع جنازه مسلمانان زیاد می رفت . مهمان نواز بود . یتیمان و درماندگان را مورد لطف خاص قرار می داد . دست مهر بر سر یتیمان می کشید.  از خوابیدن روي بستر نرم پرهیز داشت و می فرمود: "من در دنیا همچون سواري هستم که ساعتی زیر سایه درختی استراحت کند و سپس کوچ کند.
با همه مهر و نرمی که با زیردستان داشت در برابر دشمنان و منافقان بسیار شدت عمل نشان می داد. در جنگها هرگز هراسی به دل را ه نمی داد و از همه مسلمانان در جنگ به دشمن نزدیکتر بود . 
از دشمنان سرسخت مانند کفار قریش در فتح مکه عفو فرمود و آنها هم مجذوب اخلاق پیامبر)ص) شدند و دسته دسته به اسلام روي آوردند . 
از زر و زیور دنیا دوري می کرد . اموال عمومی را هرچه زودتر بین مردم تقسیم می کرد و با آن که فرمانروا و پیامبر خدا بود ، هرگز سهمی بیش از دیگران براي خود برنمی داشت . 
براستی که آن وجود مقدس مظهر و نمونه و سرمشق براي همگان بود.
بااحترام
بهنام مهمان پذیر
کارشناس فرهنگی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار