استاندار خوزستان که رکوردار ماندگاری در پست مدیریتی است و انصافا دید عمرانی و تلاش او از سایر استانداران بهتر بوده را می توان از جمله ابوالمشاغل های خوزستان دانست "> نگاهی به مدیران چند شغله در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴

استاندار خوزستان که رکوردار ماندگاری در پست مدیریتی است و انصافا دید عمرانی و تلاش او از سایر استانداران بهتر بوده را می توان از جمله ابوالمشاغل های خوزستان دانست

شوشان : بر اساس اصل 141 قانون اساسي هر فرد تنها مي تواند يک شغل دولتي را عهده دار شود. در سالهاي اخير اجراي اين قانون بوده است که سر و صداهاي زيادي در مورد دو شغله ها ايجاد کرده است.در واقع در مورد معضل اجتماعي- اقتصادي دو شغله بودن افراد که گريبان ما را گرفته است تنها به اين پرداخته شده است که با روش هاي قانوني و حتي کاربرد قوه قهريه با دو شغله ها و چند شغله هاي دولتي برخورد شود.آغاز اين ماجرا از آنجا بود که حرف و حديث هاي زيادي در مورد برخي از مديران رده بالا بر سر زبان ها افتاد که آنها پست هاي مختلف دارند و اين مغاير قانون اساسي است. فروردين ماه سال گذشته معاون نظارت بازرسي امور اطلا ع از وضعيت دوشغله بودن برخي افراد در ارگان هاي دولتي، آنها را به مراجع قضايي معرفي خواهيم کرد. او همچنين گفت: قرار نيست که هر روز سازمان بازرسي با حذف مدير دوشغله اي شيپور تبليغاتي راه بيندازد.اين گفته پورمحمدي در واقع نشان مي دهد که قوانين در اين مورد محکم و عزم به اجراي آنها محکم تر است. با اين وجود، آنچه ما از آن به عنوان قوانيني در مورد دوشغله ها ياد مي کنيم تبصره هاي زيادي دارد و شايد همين تبصره ها باشد که باعث مي شود هنوز هم که هنوز است ما با خبرهايي مبني بر گرفتن سمت جديد توسط فلان مدير چند شغله و ثبت رکورد داشتن پست دولتي تا چندین مورد روبه رو شويم.

ابوالمشاغل سابق

استاندار خوزستان که رکوردار ماندگاری در پست مدیریتی است و انصافا دید عمرانی و تلاش او از سایر استانداران گذشته بهتر و بیشتر بوده است را می توان از جمله ابوالمشاغل های خوزستان دانست که جدا از پست مهم استانداری و قائم مقامی شورای شهر اهواز ، سرپرست معاونت سیاسی ، سرپرست معاونت عمرانی را نیز برعهده داشت که اخیرا دو هفته ای می شود که برای این دو سمت مدیرانی معرفی کرده است.  اقدامات دکتر حجازی به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت در استان به گونه ای است که حتی منتقدانش نیز به دید عمرانی او اعتقاد دارند و در این زمینه اقدامات او را می ستایند.

از فوتبال تا بودجه

عامری گلستان در زمره مدیران دلسوز خوزستان است که هر چند اصالتا اصفهانی است اما دلش همواره برای خوزستان تپیده و حتی در برخی مواقع برای گرفتن اعتبارات بیشتر برای استان در جلسه هیات دولت هم گریه کرده است.در کنار دلسوزی عامری گلستان  که زبانزد عام و خاص است اما اخیرا انگ دو شغلگی بر وی خورده است. عامری گلستان در کنار در اختیار داشتن معاونت بودجه و برنامه ریزی استانداری ، ریاست هیات فوتبال را نیز برعهده دارد.

مدیرعامل پرکار اما دو شغله

مدیرعامل توسعه نیشکر پانزده سال در هیت مدیره شرکت حضور دارد و سه سالی است که مدیرعامل شده است . این شرکت که سابقه ای دو دهه ای در مناسبات بازرگانی و کشاورزی دارد تاکنون با فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده است. با توجه به وضعیتی که این شرکت در تمام سالهای پیش روی خود داشت و گاهی انحلال آن مطرح می شد،قطعا هنگامی که سکان داری این شرکت به وی پیشنهاد شد او می دانست روزهای سختی در پیش دارد.

مدیر ریز نقش اما باهوش و پرتوان این شرکت که تاکنون ندیده ایم جز لباس کار لباس دیگری بر تن کند با اعتقاد بر اینکه سکان دار اصلی شرکت توسعه نیشکر همه پرسنل آن هستند، آستین ها را بالا زد و با حضور در مزارع نیشکر و بررسی انبارها و چالش هایی که پیش روی شرکت بود سعی نمود تا با پشتکار معاونین و مدیرانش ضعف ها را به نقاط قوت تبدیل کند .با همه این پشتکار و تلاش مثال زدنی که در نسیم صادقی وجود دارد اما وی فقط سه روز در هفته در خوزستان حضور دارد و مابقی روزها در تهران به سر می برد.

دو شغله سابق

سید خلف موسوی را نیز باید در زمره مدیران دوشغله سابق محسوب کرد . وی که زمانی فرماندار آبادان بود به طور همزمان رياست سازمان صنايع و معادن اين استان را بر عهده گرفت. با ادغام اداره کار و تعاون وی تک شغله شد و فقط مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را برعهده گرفت.

دو شغله ورزشی

به دنبال ادغام دو سازمان تربیت بدنی و جوانان کشور و تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان، ابراهیم نصیری به عنوان معاون امور جوانان این اداره کل منصوب و مشغول به کار شد. نصیری با این انتصاب در زمره دو شغله ها درآمد چرا که هم سرپرستی این معاونت را برعهده گرفت و هم مدیریت روابط عمومی را . نصیری ثابت کرده که توانایی فوق العاده ای در عرصه مدیریت دارد و امیدوارمم با تمرکز بر یک مدیریت بازدهی .کارش چند برابر شود.

دو شغله سابق

پس از مدت های مدید که معاونت عمرانی استانداری خوزستان با سرپرستی اداره می شد پویا مدیرعامل آبفا خوزستان معاونت عمرانی استانداری را بر عهده گرفت. پویا تا چند هفته بس از معارفه سرپرست آبفا خوزستان را برعهده داشت و چند مصاحبه ای نیز درخصوص طرح های آبرسانی و ... انجام داد تا اینکه هفته گذشته سرپرستی آبفا را هفته گذشته به صنیعی نژاد سپرد.

سرپرست دو شغله

به فاصله چند ساعت از انتصاب دکتر سیدکریم حسینی به سمت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، طی حکمی از سوی سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، دکتر بهروز حسيني فرسرپرست سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خوزستان با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی، توسعه و منابع انسانی استانداری خوزستان منصوب شد. با رسیدن حسینی به معاونت پشتیبانی باید منتظر رسیدن حکم معاونت وی باشیم . امید است هر چه زودتر مدیریت منطقه آزاد اروند هم تعیین تکلیف شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار