اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
منصور محرابی فرد

آلبرت انیشتین می گوید: اگر می خواهید موفق باشید زندگی تان را به هدفی والا گره بزنید نه به انسان ها و اشیاء.
یک سال و اندی از انتساب شهردار اهواز گذشته است و امروز می توانیم به نقد و تحلیل عملکرد شهردار بنشینیم. به راحتی نه، اما می توانیم در تقابل با سال قبل و یا سال های قبل و یا در برابر شهرداران قبل.
بارها قبل از این در مورد شجاعت شهردار فعلی (مهندس خلف موسوی) سخن رفته است و اینکه تعریض پل کیانپارس بر اساس منبع مالی و یا انسانی و یا تکنیک و مهندسین اجرا نگشته بلکه بر اساس شجاعت و تکیه به همان هدف والای یک شهردار سیاسی بنا نهاده شده است.
اینکه شجاعت را و البته بسیط تر شجاعتی سیاسی را در تقابل با شهرداران دیگر در کنار هم بنهیم تا کلید بهره برداری از زیر گذر و در ماه آینده اولین پارک بانوان که دو دوره از آن تعریف ها و تمجید ها کردند و سپس در 22 بهمن ماه بنا بر قولی که شهردار داد و اکنون عملی بودنش کاملا مشخص مقدور است یعنی تعریض پل کیانپارس. یک سال سخت در برابر موج های عدم نقدینه، تقابل و تعارض و بسیاری موانع به بار نشست تا شهرداری با تجربه ای اندوخته از شجاعتش اینک به طرح های بزرگ تر جون روگذر4 شیررا شروع کند.
اما دومین: ضد عامل است و آن عدم داشتن بودجه و نقدینه که تنها مشکل اساسی شهرداری اهواز نبوده بلکه مشکلی عمومی در سطح کشور بجز تهران است اما این جریان در شهر اهواز پررنگ تر و پرمایه تر بود.
وضعیت نقدینه و میراث دولت قبلی که همانا تورم و کم شدن نقدینه بود بر شهرداری اهواز هم اثر کرد تا آنجا که درآمد حاصله به سختی کفاف حقوق کارکنان و معوقه پرداخت پیمانکاران بود.
و سوم: موج منفی جناج بندی در شورای شهر و متعاقباً مجلسیان که گویی گناهی چون - گناه نخستین - رخ داد، هجمه ای طولانی که کشیده شد تا بحال تا بر چشم ها نقاب زده شود و هیچ چیزی دیده نشود.
اما به استناد خط اول این نوشته وقتی هدفی والا در نظر آید تکیه بر آدمی و اشیاء نباید کرد. و چنانکه شهردار اهواز از همان ابتدای کار به دور دست نگریست و قدم نهاد در وادی با قدم هایی بلند.
اینکه هدف او کارهایی ناشدنی بود تا بتواند در قدم هایش انگیزه ای به بهبود بیابد، حاصل: آیادانی بود که در تصادم ضدیت بدر آمده آنچه ما امروز به واقع می بینیم، تا 22 بهمن ماه که پل کیانپارس شاید تا یک دهه دیگر و شاید بیشتر معضلش حل شود. بنام موسوی و بکام هر که بعد از اوست خواهد بود.
اما وضعیت مالی و معضلی بنام نقدینه که مشکلی است کشوری نه خاص شهر و شهردار اهواز، اما اینکه در این مدت بتوان بدون چنین بلند پروازی هایی بکند حکایت از همیت و حاکمیت شهردار قابل تقدیری دارد که بی ادعا و بی سر و صدا آمد تا رصد کند و قدم هایی بزرگ بردارد تا بسیاری کوشش خود را معطوف به درآمد کند و اما از عمران بی بهره نماند و نگاهی باز هم به همان هدف والا داشته باشد.
اما چهارمین: مخالفت در عرصه شورا، که خاص شوراست، واقعیت و اصول شورایی است، در حقیقت بهره ی شورا در نظارت است که ناظر باید سخت گیر و بی محابا باشد. اینکه عده ای یاری رسانند و عده ای منتقد. حاصل در این تضارب شهرداری است که عمران و پروژه های عمرانی اش به چشم می آید. می بینیم. حاصل این تضاربات که بیهوده نیست، بهره وری از یمین و یسار، از قفا و ورا.
امروز روز نقد است، که پاداش شهرداری است که هدفی والا را در چشم اندازی کوتاه ترسیم کرد و به اجرا نشست تا آیندگان بهره برداری کنند. همه و بخصوص مردمی که پاداش نیکی را نیکی خواهند داد.
امروز روز نقد است، تا منصفانه منتقد کارهایی شویم که در یک سال و اندی با کمترین بودجه و کمترین زمان به بار نشسته در حالی که معارض نیز داشت و دارد اما منتقد حرفش حکمت است و شورا در سلسله این جریان نقشی کلیدی دارد.
حاصل این کار و این همه تنش محبتی و شادی است که از حاصل کار بدست می آید که می شود عملکرد یک ساله و اند شهرداری و شورا. مکتوب و عیان است بر دیده گان مردم: عوام و خواص.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار