شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه برخورداری از منابع آبی نباید خود درگیر با مشکلات کمبود آب باشد.

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در همایش ملی انتقال آب بین حوزه‌ای در این استان اظهار داشت: اجرای پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای باید به صورت کاملا کارشناسی با بررسی تمام عوال تأثیرگذار بر حوزه مبدأ و مقصد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انتقال آب باید بدون رعایت جانبداری از حوزه‌ای اجرایی شود، گفت: مسئولان ذی‌ربط باید تنها با تکیه بر نتایج به دست آمده از مطالعات طرح‌های انتقال آبی و به دور از هرگونه جبهه‌گیری و یا جانبداری از حوزه‌ای یا استانی نسبت به اجرای طرح‌های انتقال آبی اقدام کنند.

نکونام با بیان اینکه بر اساس قانون و عرف منابع ملی به فرد خاصی تعلق ندارد، گفت: بر اساس شریعت اسلام و قوانین جاری کشور و عرف ملی مالکیت منابع ملی در اختیار فرد یا گروهی قرار ندارد بلکه این سرمایه ملی به عنوان منابع خدادادی سهم تمام افراد است و همه از این منابع حق استفاده دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت عدالت محور بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات بحق مردم تأکید کرد و گفت: این الزام ایجاد می‌کند تا در اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای جانب عدالت رعایت شود.

وی با اشاره به نیازهای آبی مردم این استان گفت: استان چهارمحال و بختیاری به واسطه برخورداری از منابع آبی نباید خود درگیر با مشکلات کمبود آب باشد، این در حالیست که در حال حاضر با وجود آنکه این استان سه رودخانه پرآب را در دل خود جای داده است امروز مردم این استان دچار مشکلات کم‌آبی هستند.

نکونام خاطرنشان کرد: در بین شهرستان‌های هفت‌گانه این استان شهرستان لردگان بیش از سایر شهرستان‌های استان دچار بحران کم‌آبی است به طوریکه در حال حاضر ۱۳۰ روستای این شهرستان از بی‌آبی رنج می‌برند.

وی وضعیت صنایع و کشاورزی این شهرستان را دچار بحران بحران دانست و گفت: صنعت موتور توسعه هر کشوری است در صورتیکه این بخش دچار مشکل شود سایر بخش‌های اقتصادی کشور نیز بسیار آسیب خواهند دید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار