اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
استاندار مقتدایی:
آبزی پروی از جمله طرح های اقتصادی بسیار پررونق استان است
 استاندار خوزستان درنشست پیگیری مصوبات سفر هیات تجاری خوزستان به بصره عراق که در محل استانداری این استان برگزارشد ,  گفت: براساس تصمیمات هیات دولت پایانه شلمچه باید به سرانجام مطلوب برسد.

 عبدالحسن مقتدایی بااشاره به نشست اخیرهیات دولت افزود: دراین نشست  درخصوص توسعه پایانه شلمچه تاکید شد بنابراین یک نهادی باید متولی این پایانه شود تا به سرانجام مطلوبش برسد.

    استاندارخوزستان نسبت به استفاده مطلوب ازظرفیت های صادرات کالا و خدمات  و سرمایه گذاری درعراق توسط بخش خصوصی داخلی تاکید کرد و گفت : با رایزنی های صورت گرفته و عقد تفاهم نامه های همکاری با طرف های عراقی , انتظارهست که بخش های خصوصی فعال شوند. اتاق های بازرگانی اهواز, خرمشهر و آبادان می توانند با تاسیس شرکت و یا دفتر مشترک درعراق و تقسیم کاربا تمرکزاتاق اهواز درقالب مواردی که ابلاغ می شود , فعالیت و خدمات پشتیبانی به تجار داخلی بدهند.

    مقتدایی ادامه داد : تعهدات هردستگاه درقبال تفاهم نامه منعقده با استان بصره  عراق مشخص شود تا براساس سازماندهی پیش برویم .

  استاندارخوزستان تاکید کرد: کار را باید به عزیزان بخش خصوصی بسپاریم و نقش ما حمایتی باشد . حق دخالت نداریم. دفترستاد اجرایی خوزستان دربصره و یا هراستان دیگر عراق باید امانت دار خوبی باشیم  .

    استاندارخوزستان به میزان صادرات کالا و خدمات خوزستان به عراق در9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت :باتوسعه پایانه های صادراتی شلمچه و چزابه بخوبی می توان وضعیت فعلی صادرات را افزایش داد .

   مقتدایی درعین حال اضافه کرد که در 9 ماهه امسال میزان صادرات غیر نفتی به کشور عراق نسبت به مدت مشابه پارسال 70 درصد رشد داشته است.

  استاندارخوزستان افزود:  در 9 ماهه امسال بالغ بر 900 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از مرزهای خوزستان به کشور عراق انجام شده است.
عالی ترین مقام دولت در استان خوزستان افزود: یکی از اهداف مهم ایجاد ارتباط با عراق فعال کردن بخش خصوصی است واین اطمینان به بخش خصوصی داده می شود که چه در استان خوزستان و چه در کشور عراق مورد حمایت قرار می گیرند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از پروژه های اقتصادی نهایت استفاده را کرد افزود: آبزی پروی از جمله طرح های اقتصادی بسیار پررونق استان است که باید تا زمان بهره وری شرایط لازم برای به دست آوردن بازار عراق در جهت عرضه محصولات آبزی را فراهم کرد.
همچنین در ادامه جلسه مشاور استانداردرامورتوسعه رابطه با عراق اظهار داشت: برابر تفاهم نامه ای که بین خوزستان و عراق منعقد شده است باید کشور عراق و استان خوزستان دو نماینده معرفی کنند که استان در نامه ای به بصره عراق نماینده خود را معرفی کرده است .
' علیرضا شیخ رباط ' افزود: پیگیری های موردی بین خوزستان و عراق مثل راه اندازی بازارچه مرزی در دست پیگیری هستند و تمهیدات لازم برای راه اندازی نمایشگاه در عراق و تهیه زمین نمایشگاه نیز انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار