شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۹۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
ادبیات سیاسیون استان رنگ و رویی تند به خود گرفته است.
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین خود نوشت:

دیدار اصلاح طلبان خوزستان با آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی تبعات و حاشیه های مختلفی به دنبال داشته و علاوه بر انعکاس تبعات و علل این دیدار در مطبوعات و سایت ها ، گروه های اجتماعی نیز در تحلیل آن پیشقدم بوده و بعضا جهت گیری هایی با رنگ و بوی خاص صورت گرفته و شکاف ها را بین سیاسیون استان دو چندان کرده است. آن گونه که از خبرها برمی آید هر چند دیدار با دو رییس جمهور اسبق به مناسب میلاد پیامبر اکرم و طرح موضوعات کلی در خصوص جایگاه قومیت ها در کشور صورت گرفته اما برخی اصلاح طلبان با پیش قراولی کیانوش راد ، دکتر مقتدایی استاندار را در راس انتقادات خود قرار داده و خانه نشینی یاران راستین دکتر روحانی در استان را نتیجه عملکرد نامناسب مقتدایی و پشت کردن او به اصلاح طلبان خوزستانی دانسته اند. 

طرح چنین مسائلی در دیدار با هاشمی و خاتمی موجب واکنش برخی دیگر از اصلاح طلبان خوزستانی شد. این دسته از اصلاح طلبان ، انتقاد به مدیریت ارشد استان از سنگر قومیت ها را نادرست قلمداد کرده و معتقدند که عده ای از سیاسیون تندرو منسوب به اصلاح طلبان که گویا در این مدت استانداری عبدالحسن مقتدایی، خواسته هایشان برآورده نشده و رویاهاشان لباس واقعیت برتن نکرده، جهت تظلم خواهی به ملاقات برخی ریش سفیدان اصلاحات رفته اند، و بند مطامعشان را به برخی مطالبات قومی گره زده اند تا شاید بتوانند نقشه ای را که سالها پیش اجرا کردند دوباره تکرار کنند.

 در همین زمینه نیز اخیرا نامه ای با امضای 35 نفر از اصلاح طلبان خوزستانی به آیت الله هاشمی منتشر شده که در آن آمده است: بخشی از مطالب مطرح شده توسط یکی از شرکت کنندگان در آن جلسه که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر شده حاوی اتهامات نسبت به مدیران استان می باشد. همزمانی این دیدار با حضور استاندار خوزستان در جمع هیئت دولت جهت ارائه گزارش یکی از مسائلی است که در این نامه به آن انتقاد شده و از رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام درخواست شده که سوابق شرکت کنندگان و نقش آنها در ایجاد تفرقه در فضای استان و دامن زدن به تنش را مد نظر قرار دهند. 

تیترهایی همچون " توطئه علیه استاندار" ، " تخریب مقتدایی با رویکرد قومی " ، " بیراهه ی سیاسیون پایتخت نشین خوزستانی " ، " کیانوش راد پشت سنگر قومیت ها " و... ماحصل انتقاد بخشی از اردوگاه اصلاح طلبان خوزستانی ست که در انتقاد از مسائل مطرح شده در دیدار با هاشمی و خاتمی بیان شده بود. البته کیانوش راد نیز نسبت به انتقادهای وارد شده به این دیدار و نامه و بیانیه اصلاح طلبان خوزستانی بی تفاوت نماند و با انتشار متنی تقریبا " سوالی " در گروه های واتس آپی ضمن پذیرش تلویحی انتقاد از مدیریت ارشد استان در دیدار با هاشمی و خاتمی ، نوشت: " كاشكي امضاء كنندگان نامه به آیت الله هاشمی ، نامشان را فاش كنند تا مردم قضاوت كنند. چه كساني به ما تهمت دلواپسان واپسگرا را مي زنند. از اينكه برخي نااصلاح طلبان ، در مقابله با امري متعارف اينگونه موضع مي گيرند تعجبي نمي كنم.

اينان اگر اصلاح طلب بودند اينگونه سخن نمي گفتند. حداكثر فرض كنيد كساني مخالف يك مسول اجرايي هستند و فرض كنيد آن ها هم اشتباه مي كنند ، آيا حقيقتا بايد گفت اينها تشنج آفرين هستند و ناجوانمردانه گفته شود اينها عامل تشنج در استان هستند؟! آيا واقعا دشمني و بي منطقي تا به اين اندازه بايد بر روي حقايق پرده پوشي كند. كساني به هر دليل موافق كسي هستند. و كساني هم به هر دليل مخالف كسي هستند. آيا تنها عده اي حق دارند موافق باشند و براي از ميدان راندن منتقدان به انواع اتهامات روي آورند؟ حرف بسيار است. و در موقع خود ، مواردي را خواهم گفت."

جدا از سخنان کیانوش راد و اصلاح طلبان منتقد وی ، باید گفت که متاسفانه ادبیات سیاسیون استان ، رنگ و رویی تند به خود گرفته و شاهد رد و بدل شدن الفاظی همچون "دایناسورهای فسیل شده سیاسی" از سوی موافقان و توهین های بی سابقه از سوی مخالفان مقتدایی هستیم که تاکنون کمتر شاهد آن بوده ایم. مطمئنا متشنج کردن فضای سیاسی در استان ، از هیچ فرد و گروهی پذیرفته نیست و مسلما دولت تدبیر و امید نیز نه به مدح موافقان مقتدایی و نه به ذم مخالفان او توجهی ندارد. دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید نیز تاکنون نشان داده مبنای عزل و یا ابقای استانداران گزارش های مردمی و عملکرد آنان است نه شب نامه ها و بیانیه های سیاسی و دیدارهای وقت و بی وقت ! 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
1
1
comment خیلی مشتاقم ببینم که مبنای دولت روحانی برای ابقای دکتر مقتدایی عملکرد ایشان و گزارشهای مردمی است یا بیانیه های سیاسی و دیدارهای وقت و بی وقت کسانی که منافع عمومی استان را فدای منافع شخصی و گروهی خود کرده اند و سهم شان از قدرت و شهرت بیشتر را با متشنج کردن فضای استان طلب میکنند!!
واقعا باید نشست ودید که ایا دولت روحانی جایگاه استانداری خوزستان را با اینان معامله خواهد کرد یا همچنان به مردم خوزستان وفادار خواهند ماند...
comment
حسون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
0
4
comment رفتن مقتدایی یعنی جاخالی دادن دولت روحانی از عمل به وعده هایی که به مردم خوزستان داده شده است و این به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و ناامیدی و بدبینی مردم خوزستان به دولت را در پی دارد و فضای ارام جامعه خوزستان را متشنج خواهد کرد؛ ضمنا مردم تحرکات کسانی را که برای رسیدن به قدرت سهم خواهی میکنند و به منافع عممومی خوزستان پشت کرده اند را فراموش نمیکنند
comment
دانشگاهی چمران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
0
2
comment این اختلاف ها در سطح استان نباید باعث توقف انجام امور اداری مربوط به ما شود.
این پدیده مدتی است در مدیریت ما اتفاق افتاده است.
comment
اهوازی تا مخ
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
0
2
comment کی روحانی در دوره انتخابات قول داد که مقتدایی را استاندار میکند،که حالا اگر عوض شود مردم ناامید میشوند،اصلا مردم وقتی نا امید شدند که اقای روحانی علیرغم وعده انتخاباتی اش استانداری که قول داده بود را به استان جنوبی دیگری فرستاد،روحانی میداند در استان چه کسانی به او رای دادند و چه کسانی بعد از پیروزی ستاد حامیان تشکیل دادند و نردم هم خوب میفهمند که روحانی به وعده اش در باره استاندار عمل نکرد و بعد هم استاندار بود که به قول خود برای فرمانداری اهواز عمل نکرد
شوشان لطفا منتشر کن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
1
2
comment عملکرد مثبت استاندار جالبه بگید تا ما هم بدانیم،،
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
comment
1
0
comment اگه عملکرد مقتدایی مثبت است پس چرا این همه تنش در استان بوجود اومده؟!؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
comment
1
0
comment همه می دانیم که این استاندار در حال عزل بود ولی متاسفانه مشکلات دولت بقدری زیاد است که دیگه وقت نمیکنه در مورد عملکرد یک استاندار فکر جدی کند
comment
مهران
|
United Kingdom
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
comment
0
1
comment واقعا جای تاسف داره که بجای حمایت همه جانبه از یک انسان شریف،اگاه و کاردان به سخاوت افتاده و زبان بی رحم را به شقاوت بر روی این مرد بزرگ و بی نظیر می گشاییم. خدا یار و نگهدار شما دلاور باشد دکتر مقتدایی عزیز.
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
comment
1
0
comment مشی مقتدایی وانتخاب مسئولین براساس خواسته های مردم ازروحانی نیست.چراکه بعضی ازمنصوبین ایشان دوستان بازنشسته ایشانندوبعضی هم ازفرمانداران دولت احمدی نژادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار