شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴

شوشان : نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان باید برای حل معضل بیكاری و اشتغال جوانان ماهشهری تلاش كنند

حبیب آقاجری در جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر كه در سالن اجتماعات شهید حیاتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: همه مسوولان وظیفه دارند در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند.

وی تصریح كرد: این مردم همواره در صحنه‌های مختلف حضوری چشم‌گیر داشته‌اند و از این رو حق زیادی بر گردن نظام دارند.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم با بیان اینكه مردم اربابان مسوولان هستند تاكید كرد: مسوولان نباید در خدمت‌رسانی به مردم وقت بشناسند و این خدمت‌رسانی نباید محدود به ساعات اداری باشد.

آقاجری بیان داشت: این مردم همیشه در صحنه ثابت كرده‌اند كه شایسته خدمت هستند و این خدمت در بارگاه الهی دارای ارج و قرب فراوانی است.

وی در ادامه با بیان اینكه معضل بیكاری و اشتغال جوانان مهم‌ترین از مشكلات اصلی جامعه و منطقه است، گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در نام‌گذاری سال‌ها روی مسائل اقتصادی تاكید داشته‌اند.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت تصریح كرد: بیكاری فشار زیادی بر اقتصاد كشور وارد می‌كند و از این رو دغدغه مسوولان باید رفع این معضل باشد.

آقاجری در ادامه اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر به لحاظ وجود صنایع پتروشیمی، دسترسی به آب‌های آزاد، استعداد فراوان در بخش كشاورزی و ... دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

وی تاكید كرد: باید از این ویژگی‌ها به خوبی استفاده شود تا شاهد شهرستان و منطقه‌ای آباد باشیم و بخش اعظم معضل بیكاری حل شود.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی، خاطرنشان كرد: وجود صنایع پتروشیمی با ظرفیت بالای تولیدات و تنوع در محصولات می‌تواند خوراك ده‌ها كارخانه و صنعت مختلف را تامین كند.

آقاجری افزود: بنابراین باید صنایع پایین‌دستی توسعه پیدا كرده تا بتوانیم از این ثروت هنگفت به خوبی استفاده و گام مؤثری در به كارگیری جوانان مستعد منطقه برداریم.

وی با تاكید بر مساله بومی‌گرایی در استخدام نیروی كار در منطقه، بیان داشت: در استخدام نیروهای كار نباید روابط جای ضوابط را بگیرد و اولویت باید بر به كارگیری افراد بومی باشد.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم در ادامه مساله آب و فاضلاب را یكی دیگر از مشكلات شهرستان و استان عنوان كرد و گفت: نمایندگان مجلس نباید تنها به فكر حوزه انتخابیه خود باشند بلكه باید استانی فكر كنند.

آقاجری با اشاره به طرح بزرگ آب‌رسانی غدیر تصریح كرد: این طرح بزرگ تنها تا رامشیر را تحت پوشش قرار می‌دهد و شهرستان‌های بندر ماهشهر و هندیجان از آن بی‌نصیب مانده‌اند.

وی اظهار داشت: این مساله باید پیگیری شود كه چرا مردم ماهشهر و هندیجان نباید از آب با كیفیت سد دز استفاده كنند.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل فرهنگی را یكی از اقدامات لازم و ضروری در شهرستان بندر ماهشهر عنوان كرد و گفت: ضعف در فرهنگ ناامنی و مسائل منفی دیگر را به دنبال خواهد داشت و پیشرفت در فرهنگ نیز سبب پیشرفت در صنعت و دیگر بخش‌ها خواهد شد.

آقاجری در پایان اضافه كرد: باید با تمام توان مسئل فرهنگی دنبال شود چرا كه در شهرستان بندر ماهشهر نیازمند كار فرهنگی فراوان هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار