اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

با حضور رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران وفناوران کشور نشست مشترکي با روساي دانشگاه هاي استان خوزستان عصر سه شنبه 23 دي ماه به ميزباني دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهيد چمران اهواز، در اين نشست، دکتر نصرت الله ضرغام وظايف و مسئوليت ها و نحوه حمايت صندوق از پژوهشگران را تشريح کرد و به سوالات مطرح شده از سوي روساي دانشگاه ها پاسخ داد.
وي اظهار داشت: صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران تعهدات مختلفي اعم از مقاله، طرح تحقيقاتي، دستاورد علمي در قالب دانش فني، مدل و روش و .... دار د که در چارچوب مقررات و ضوابط از آنها حمايت مالي به عمل مي آورد.
دکتر ضرغام افزود: اخيرا تصميم گرفتيم خودمان موضوعاتي را سفارش بدهيم و براساس سفارشي که ميدهيم پروپوزال ها دريافت و اگر انتخاب شد هزينه اش را پرداخت خواهيم کرد.
وي همچنين از برنامه ريزي براي تاسيس مرکز نوآوري در مراکز علمي کشور خبر داد و اظهار اميدواري کرد با راه اندازي اين مرکز بتوانيم يافته هاي علمي و ايده هاي خلاقانه را طي يک پروسه کارشناسي به محصول جديد تبديل کنيم.
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران حمايت اين مرکز را حمايت متوازن و شامل کل پژوهشگران و ايرانيان داخل و خارج کشور دانست و گفت: کار ما پژوهشگر محور است و هر آنچه در ظرفيت و چارچوب ويژگي هاي صندوق باشد دراين فرايند حمايت قرار مي گيرد.
دکتر ضرغام درخصوص فرايند داوري پروپوزال ها نيز توضيح داد: تلاش مي کنيم پروسه داوري را با شيوه ها و روش هايي کوتاه کنيم به همين جهت بانک اطلاعات داوران را راه اندازي کرديم که در حال حاضر 32 هزار نفر از اساتيد داخل و خارج کشور با ما در ارتباطند و اگر بيشتر شود و به يک فرد تعداد زيادي براي داوري پروژه داده نشود قطعا سرعت کار ما زياد مي شود.
وي در خصوص اينکه گفته مي شود سقف حمايت صندوق از طرح هاي تحقيقاتي 25 ميليون است، گفت: اين رقم صحيح نيست.  پروژه اي داشتيم که تا يک ميليارد تومان حمايت کرديم. در خصوص تحقيقات پايه به تناسب نياز و محتواي پروژه هر قدر باشد مي دهيم. همه پروژه ها در کارگروه ها بررسي و در کميته تخصصي نهايي و اعتبار داده مي شود. پروژه هايي که بودجه بيشتري مي خواهد داده مي شود و محدوديتي وجود ندارد.
دکتر ضرغام حمايت هاي صندوق را شامل پروژه هاي تحقيقاتي کاربردي دانست و گفت: زماني تجاري سازي و نمونه هاي آزمايشگاهي را پس از طي پروسه آن حمايت مي کرديم. اما الان زير نظر صندوق نوآوري و شکوفايي معاونت علمي و فناوري قرار گرفته و در آنجا مورد حمايت قرار مي گيرد.
وي تاسيس آزمايشگاه هاي ملي و شبکه شدن تجهيزات آزمايشگاهي را از برنامه هاي خود از گذشته عنوان کرد و گفت: بعضي تجهيزاتي که ما مي خريم به همان دانشگاه و مرکز پژوهشي بعد از اتمام پروژه اهدا مي کنيم ولي اگر هم نتوانيم تجهيزات آزمايشگاهي خاصي را بخريم بودجه خريد خدمات آزمايشگاهي را تامين مي کنيم.
رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران در خصوص حمايت از دانشجويان براي تشويق به فعاليت هاي پژوهشي گفت: اساتيد مي توانند در قالب پروژه هاي تحقيقاتي که مصوب مي شود از دانشجويان به عنوان همکار استفاده کنند يا موضوع پايان نامه يا رساله دکتري را در قالب يک پروژه تحقيقاتي طبق فرمت صندوق بدهند اگر تصويب شد کل بودجه آن را تامين خواهيم کرد.
دکتر ضرغام افزود: برای بهره گیری از امکانات نظام توسط تمامی پژوهشگران، متناسب با توانایی و ظرفیت های آنان، درحال برقراری ارتباط بیشتر با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای سراسر کشور هستیم تا از آنان به عنوان پژوهشگر، داور، ناظر و کارهای تحقیقاتی استفاده کنیم.
وي از جمله حمايت هاي اين مرکز را در خصوص پسا دکتري و گرنت عنوان کرد و افزود: صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستاي ماموريت‌هاي خود و کمک به توسعه زيرساخت‌هاي پژوهش در کشور، برنامه حمايت از دوره‌هاي پسا دکترا را تعريف نموده است، تا ضمن استفاده از پتانسيل‌هاي پژوهشي موجود در دانشگاه‌ها جهت انجام پژوهش‌هاي اولويت‌دار و تقاضامحور، از طريق اين دوره‌ها به توسعه زيرساخت‌ انسانی پژوهش در کشور کمک نمايد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار