شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
سواری در ادامه افزود : کیش با اصلاح زیرساخت های ترافیکی طرح انضباط بخشی ترافیکی را در حالی اجرایی نموده که به این جمع بندی رسیده مردم باید با نظم و انضباط ، قوانین ترافیکی را مراعات کنند و این مهم در سایه ساماندهی زیرساختها و متعاقبا آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق می گردد.
نائب رئیس شورای شهر اهواز و هیات همراه جهت تبادل نظر و دستیابی به تجربیات و ایده های نوین در نمایشگاه شهر ایده آل کیش حضور یافتند و از آخرین دستاوردهای مدیریت شهری بازدید بعمل آوردند.

به گزارش دفتر نائب رئیس شورای شهر در این نمایشگاه آقایان ناجی سواری نائب رئیس دو دوره شورای چهارم شهر ، عباس نواصری شهردار محترم منطقه شش و مسعود یزدی معاونت محترم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ضمن بازدید از نمایشگاه از نزدیک با سایر مدیریت های شهری در سطوح کشوری گفتگو نمودند.

ناجی سواری ضمن این بازدید ، نمایشگاه شهر ایده آل را از رویدادهای ویژه عنوان نموده و گفت : برگزاری نمایشگاه شهر ایده آل در جهت اعتلای مدیریت و توسعه شهری در تمامی حوزه ها و
زمینه ها در جزیره ای که الگویی شاخص برای تمامی شهر های کشور است فرصتی مغتنم برای مسئولین دولتی و خصوصی فراهم ساخته است که مدیران شهری می توانند از این تجربه موفق بهره برداری سازنده بعمل آورند.

سواری در ادامه افزود : کیش با اصلاح زیرساخت های ترافیکی طرح انضباط بخشی ترافیکی را در حالی اجرایی نموده که به این جمع بندی رسیده مردم باید با نظم و انضباط ، قوانین ترافیکی را مراعات کنند و این مهم در سایه ساماندهی زیرساختها و متعاقبا آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق می گردد.

وی تصریح کرد : کیش با وجود جمعیت 30 هزار نفری بعنوان الگویی موفق در رعایت قوانین ترافیکی، شهری فاقد چراغ قرمز است که این امر را میتوان ناشی از آموزش و مشارکت پذیری مردم دانست .

در این میان ترافیک روان این جزیره در سطح کشور زبانزد است و می توان از طرح جمع آوری موتورسیکلت های بنزینی نیز با هدف کاهش آلودگی های صوتی و حفظ پاکیزگی هوا عاملی دیگر برای موفقیت این جزیره اشاره کرد . 

سواری اظهار نمود : در گام نخست ، مرکز کنترل ترافیک کیش بر کار حمل و نقل وسایل عمومی نظارتی دقیق بعمل می آورد و همزمان جلسات توجیهی هفتگی برای افزایش آگاهی رانندگان وسایل نقلیه عمومی برگزار می نماید . همچنین تجهیز شهر به دوربین های نظارت تصویری ، دوربین های ثبت تخلف سرعت و سیستم های هوشمند زمانبندی تمهیداتی ست که در این راستا صورت گرفته است . بنابراین همه چیز توسط دوربین کنترل می شود و حضور پلیس بصورت محسوس احساس نمی شود . 

نائب رئیس شورای شهر در ادامه ، شهر پاک و سبز را محصول بهره گیری مدیریت صحیح شهری از شیوه های کارآمد در مدیریت زمین و هوای شهر دانست و گفت : بمنظور زیباسازی شایسته تر مناظر شهری و تلطیف هوا در این جزیره طرح افزایش و عملیاتی شدن فضای سبز بوضوح نمایان است و در حال حاضر کیش دارای 450 هکتار فضای سبز است که با توجه به جمعیت 30 هزار نفری ، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر بالغ بر 150 مترمربع است که شش برابر استاندارد جهانی است . از اینرو با توجه به شرایط آب و هوایی از گونه های گیاهی مقاوم همچون نخل ، گل کاغذی ، بنجامین ، اکالیپتوس و گل ناز در احداث فضای سبز استفاده می شود که این برنامه ی عملیات کاشت برخلاف شهر اهواز که در زمانهای نامناسب و برنامه ریزی نشده و بنا به اقتضای شرایط انجام می شود ، طبق برنامه ی زمانبندی شده و بصورت منظم طی سه ماهه اول تا سه ماهه ی چهارم هر سال رعایت می گردد . 

سواری از کیش بعنوان ایده آل ترین شهر از نظر سرانه فضای سبز یاد نمود و گفت : میزان بالای فضای سبز، جزیره کیش را بعنوان سرسبزترین شهر کشور معرفی نموده که این مهم بمنظور تکریم ساکنان این جزیره و گردشگران انجام شده است . 

ناجی سواری در بخشی دیگری از سخنان خود رعایت شاخصه های مهم در شهرسازی مدرن را امتیازی برای این جزیره برشمرد و گفت : یکی از موارد مهم در شهر کیش ، مساله ساخت و ساز آنست که شرکتهای ساختمانی برجها و شهرک هایی مسکونی را بصورت شکیل ساخته اند . این جزیره به مدد ساخت و سازهای مدرن و سرمایه گزاریهای کلان و بی شمار ، بازارهای مدرن و هتل های گران قیمت و توریستی به جزیره ای چشم نواز تبدیل شده است که می تواند الگویی ارزشمند از شهرسازی مدرن در ایران باشد . همچنین باید به طراحی و نصب تابلوهای خیابانی بر حسب عرض مغازه ها و ساختمانها اشاره نمود که نمایی دیدنی و چشمگیر به این شهر داده است . 
گفتنی ست در این جزیره معاونت شهرسازی و برنامه ریزی از حالت ستادی خارج شده و به عملکرد مشاوره ای ، تحقیقاتی و پژوهشی جهت ارائه راهکارهای علمی روی آورده است .

وی یکی از اساسی ترین الزامات دستیابی به شهر ایده آل را داشتن مدیران مشارکت جو و شهروندان مشارکت پذیر دانست و اظهار کرد : تجربه موفق جزیره کیش در زمینه برون سپاری و خصوصی سازی فعالیتها موید این مطلب است که واگذاری طرحها به بخش های مردمی نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه بار بزرگی از دوش ارگانهای دولتی برداشته می شود و به این منظور با تقویت امور مشارکتهای اقتصادی برنامه های ویژه ای به دور از بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذار اتخاذ 
می نمایند . 
نائب رئیس شورای شهر با مقایسه عملکرد شورا ها عنوان کرد : در این جزیره جهت افزایش معلومات اعضای کمیسیونها ، بکارگیری یک متخصص و مشاور در هر کمیسیون خصوصا کمیسیون حقوقی و املاک جهت حصول راهکارهای مناسب و برون رفت از معضلات پیش بینی شده است . همچنین تشکیل دوره های فشرده آموزشی بمنظور آموزش اعضای کمیسیونها الزامیست . 

سواری با بیان این مطلب افزود : در آنجا مطالعه و بررسی لوایح و طرحها و برنامه ریزی پیرامون پروژه های عمرانی بدون هر گونه تعجیل و بصورت دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد . 
ناجی سواری در پایان خواستار تدارک برنامه هایی جهت بازدید تمامی اعضای شورا با هماهنگی شهردار و کارشناسان شهرداری از شهرهای موفق کشور شد . 

شایان ذکر است نمایشگاه و همایش شهر ایده ال به عنوان یکی از رویدادهای موفق کشور در حوزه مدیریت شهری در تاریخ 8 لغایت 11 دیماه در جزیره زیبای کیش برگزار گردید که در آن تعداد زیادی از شرکتهای ارائه دهنده تجهیزات خدمات شهری در بخش های فضای سبز ، مبلمان شهری ، وسایل بازی کودکان ، تجهیزات جمع آوری زباله ، سیستم های نوین حمل و نقل ترافیک و گروههای محیط زیست جهت اجرای پروژه های سبز حضوری فعال داشتند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار