شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
اعزام تیم ۲۲ نفره پزشکی با همکاری شعبه اهواز شامل خدمات پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، خدمات بهداشتی و ارائه آموزه های مذهبی توسط روحانی به مردم در مناطق للر، کمفه، شاهزاده عبدالله، آلا از برنامه های تأثیرگذار ما در اندیکا بوده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر اندیکا در یکسالگی تأسیس این جمعیت گفت: در شروع کار و در بحث استقرار و تجهیز اداری، با مساعدت مدیر عامل جمعیت، فرماندار و نماینده شهرستان اتفاقات خوبی صورت گرفت و ما به امکانات اولیه لازم برای شروع به کار دست پیدا کردیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، شاپور باقری با اشاره به تلاش های صورت گرفته شده در حوزه عمرانی و امداد رسانی افزود: دو پروژه با متراژ ۵۰۰۰ متر مربع شامل سوله انبار و ساختمان اداری و تجهیز و تکمیل پایگاه امداد و نجات تاراز با پیگیری های مستمر دفتر عمران جمعیت هلال احمر استان به مرحله اجرا رسید و آماده بهره برداری شد.

وی با بیان این که اندیکا از شهرستان های حادثه خیز استان می باشد، اظهار کرد: جمعیت نوپای هلال احمر اندیکا توانست تمامی حوادث طبیعی و غیر طبیعی این شهرستان را پوشش دهد. امداد رسانی به جاده برفگیز تازه با استفاده از دو سورتی پرواز هلی کوپتر، امداد رسانی به افراد گرفتار در کوهستان با یک سورتی پرواز، امداد رسانی به افراد درگیر در سیل شیرین بهار، امداد رسانی به افراد درگیر در ریزش کوه(تنگ چلو) و امداد رسانی به ۱۸۳۵ نفر در ایام سرد سال در محور خوزستان ـ چهارمحال بختیاری بخشی از فعالیت های امدادی این سازمان در طول یکسال گذشته بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا با اشاره به فعالیت های اجتماعی در شهرستان گفت: با توجه به پراکندگی بالای شهرستان و دشواری در امر خدمات رسانی و آموزشی، اقدام به راه اندازی پنج کانون در نقاط پرجمعیت شهرستان نمودیم که تعداد ۶۰۰ نفر در این کانون ها، آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات را فرا گرفتند و به عنوان بازوی جمعیت به توسعه فعالیت های داوطلبی و آموزشی مبادرت کرده اند.

باقری با بیان این راه اندازی تیم های تخصصی امداد و نجات در حوادث جاده ای و کوهستانی از جمله کارهای این جمعیت در یک سال گذشته بوده است، تصریح کرد: اعزام تیم ۲۲ نفره پزشکی با همکاری شعبه اهواز شامل خدمات پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، خدمات بهداشتی و ارائه آموزه های مذهبی توسط روحانی به مردم در مناطق للر، کمفه، شاهزاده عبدالله، آلا از برنامه های تأثیرگذار ما در اندیکا بوده است.

وی با اشاره به برنامه های عام المنفعه از قبیل اعزام پزشک به روستاهای برفگیر، ایجاد پایگاههای سلامت در سطح شهرستان و راه اندازی اولین کانون عشایری کشور در منطقه چلو افزود: ما در حال حاضر توانسته ایم برنامه چشم انداز چهار ساله جمعیت و طرحی با مضمون شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان را برای اهداف جمعیت آماده کنیم و تمام تلاش خود را در دستیابی به اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر به کار گرفته ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار