اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
بعد از استماع چند تمثيل زيبا از جناب مقتدايي در خصوص معضلات اجتماعي و هوشياري مردم در ارزيابي عملكرد مسئولين در جلسه شوراي اداري استان بياد غزل خواجه شيراز افتادم : "غزل گفتي و در سفتي بياد خوش بخوان حافظ" . شايد براي اولين بار است كه استانداري با صراحت مصاديقي از چند معضل و مشكل استان را شفاف بيان نمودند كه بايد به ايشان تبريك گفت و انصافاً حيف است اگر چند سطري در باب تمثيلات ايشان سخني گفته نشود.

جناب مقتدايي عزيز تا فراموش نكرده ام ابتدا بايد از برگزاري جلسه شوراي اداري پر محتوايي كه پيرو گفته خودتان براي اولين بار طيف هاي مختلف در اين جلسه حضور يافتند تقدير نمود اما اين حقير جهت پر بار نمودن بيشتر خروجي جلسات و ذكر حقايق ملموس سطح جامعه توصيه دارم در جلسات مهم استاني حتماً از نهادهاي غير دولتي مانند تشكل هاي مردمي يا افراد مطلع و نخبگان مردمي در حوزه هاي گوناگون دعوت نماييد تا به بيان ديدگاهها و ذكر آمار و ارقام جمع آوري شده خود بپردازند نه اينكه جلسات تماماً منولوگويي مسئولين باشد كه فقط به ذكر عملكرد و گاهي تمجيد از مجموعه خود بپردازند،شكي نيست كه مي توان در بيان ديدگاههاي غير دولتي و حكومتي هم مطالب مفيدي را يافت.

اما در باب تمثيلات حضرتعالي در زمينه معضلات اجتماعي و هوشياري مردم در بررسي عملكرد مسئولين بايد مجدد بشما دستمريزاد گفت كه اين چنين بي پرده اينگونه موضوعات را در حضور ارباب جرايد و رسانه مطرح نموديد و پرده پوسيده مصلحت انديشي محض در گفتار را كه مدت هاست پرده حايلي بين مردم و مسئولين شده را در هم تنيديد و ايكاش چنين ديدگاهي را به ديگر معاونين و مسئولين تسري دهيد تا آنها هم بتوانند مثل شما با مردم ديار خوزستان صادقانه تر از هميشه گفتار و رفتار نمايند و انشا ا... به اميد آن روز خواهيم نشست.

در رابطه با معضل اجتماعي قليان كشيدن جوانان در انظار عمومي بايد گفت ايكاش تمامي معضلات جوانان و جامعه همين بود و بس اما حيف كه اين يك است از هزاران، نه تنها سوال شما كه چه كسي در اين رابطه مقصر است بلكه بايد صدها سوال ديگر را افزود كه در خصوص تمامي معضلات اجتماعي سطح استان چه كساني مقصرند و ريشه اين دردها كجاست و درمان آنان چگونه است، چاره اي نيست بايد مانند همه پروژه هاي عمراني كه مطالعه قبل از اجرا جزء ضروريات گشته قبل از هر گونه رفتار و اقدام اجتماعي انجام دقيق مطالعات اجتماعي نهادينه گردد چراكه نه تنها هرگونه تصميم و اقدام اجتماعي بدون مطالعه تمامي جوانب نتيجه مثبتي را ندارد بلكه گاهي نتيجه عكس خواهد داشت ، سالهاست قليانها جمع مي شوند اما هر روز تعداد بيشتري مغازه قليان فروشي در سطح شهر سبز مي شوند و جوانان بيشتري به سوي قليان روي مي آورند پس دليلش چيست؟

موضوع كنجكاوي مامور حراست در يافتن مارك پيراهن حضرتعالي كه عجب ماجراي ناب و قابل تاملي است ، من نمي دانم مقتدايي با پيرآهن كنفي بافت ايران اگر بداد دل مردم نرسد بهتر است يا مقتدايي با پيرآهن تايلندي كه نگراني با موضوع مردم نداشته باشد ، اي كاش ملاك در بررسي افراد عملكرد ها و شايستگي ها بود نه ظاهر افراد يعني همان منطق شايسته سالاري حقيقي كه بايد حكم فرما باشد. حضرت مولانا در دفتر مثنوي به زيبايي محاوره شتر و ناداني را به تصوير مي كشد كه نادان به شتر مي گويد:" همه نقشت كژ است چرا" يا به اصلاح خودمان نادان مي گويد چرا شكل و شمايل بي ريختي داري و شتر در جواب ميگويد شما به قيافه و ريخت من چكار داري بررسي كن ببين چگونه بنده صدها كيلو بار را بدون آب و علف در بيابان هاي خشك حمل مي كنم.

اما مهم تر از همه بيان تمثيل زيباي رصد نمودن صداي پاي جنابعالي توسط ارباب رجوع كه بسيار بسيار زيبا و بنظر بنده حقير يك جمله تراژديك محض بود ، جناب مقتدايي عزيز واقعا همين است كه مي فرماييد مردم بخوبي و ظرافت عملكرد و رفتار تمامي مسئولين را تحت نظر دارند اما اگر انتقادي يا گفتاري شنيده نمي شود.

 دليل بر نديدن و نشنيدن نيست و اين مثال حضرتعالي بايد تلنگري باشد بر پيكره مسئولين استان خوزستان كه مردم هميشه هشيار و بيدار هستند فقط توان گفتن يا امكانش را ندارند، در پاره اي اوقات مردم از گفتن ها نا اميد شده اند يا گاهي از گفتن ها نگران و دلواپس هستند كه نكند.... و شايد صدها اما و اگر دگر كه خود اين مبحث با عنوان موضوعي تحقيق مي تواند رساله دكتراي جامعه شناسي باشد.

در پايان بدليل اهميت لزوم شنيدن بيشتر صداي مردم توسط مسئولين پيشنهاد مي گردد از نخبگان يا چهره هاي اجتماعي كه در بطن جامعه حضور داشته و مردم با آنان احساس قرابت و نزديكي دارند و بعنوان امين و مورد وثوق آنان مي باشند دعوت نماييد تا در جلسات مهم اداري حضور داشته پيدا كنند و حرفهاي دل مردم را بگويند تا جلسات از حالت منولوگويي خارج و حقايق بيشتري مطرح گردد . اين حضور مي تواند بركات فراواني بهمراه داشته باشد از جمله اينكه مردم با مسئولين خود احساس نزديكي و همدلي بيشتري خواهند نمود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
comment
0
0
comment به همین خیال باشید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
comment
0
0
comment به همین خیال باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار